NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Związkowcy PolRegio z Dolnego Śląska mogą zablokować tory

| Michał Szymajda 09.12.2017 149

Związkowcy PolRegio z Dolnego Śląska mogą zablokować tory
Czy związkowcy na Dolnym Śląsku zablokują pociągi?Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Pracownicy Przewozów Regionalnych nie chcą zgodzić się na oddanie w ręce Kolei Dolnośląskich linii Wrocław – Międzylesie. Przygotowują strajk na styczeń, ale nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że na tory mogą wyjść nawet 10 grudnia – pierwszego dnia obowiązywania rozkładu jazdy.
O sporze wokół linii Wrocław – Kłodzko – Międzylesie pisaliśmy tutaj. O tym, że Koleje Dolnośląskie wjadą na trasę wiadomo było od kilkunastu miesięcy. W tej sprawie porozumiał się z marszałkiem województwa prezes Przewozów Regionalnych. Koleje Dolnośląskie mają już przygotowany tabor i załogi. Linię obsługiwać będą w dużej części nowoczesnej Impulsy, które właśnie odebrały KD. To jakościowy skok w stosunku do tego, co pasażerom proponują obecnie Przewozy Regionalne, bowiem spółka wysyła tu głównie stare, niezmodernizowane EN57. Ale wjazd „nowego” może zostać zaburzony przez związkowców Solidarności – pracowników PolRegio.

„Pracę straci 60 osób”

– Skutek wjazdu Kolei Dolnośląskich będzie taki, że pracę w ciągu najbliższych dni straci 60 osób - konduktorzy, maszyniści i dyspozytorzy – mówi Wiesław Natanek, przewodniczący „Solidarności” w dolnośląskim oddziale Przewozów Regionalnych

Ten argument poddaje w wątpliwości Piotr Rachwalski, prezes „KD”. – Od miesięcy sprawa była jasna, szukaliśmy maszynistów i załóg, wręcz zachęcaliśmy pracowników Przewozów Regionalnych z Kłodzka do przejścia w nasze szeregi. Przypominam, że liczba par połączeń na linii do Kłodzka i Międzylesia zwiększy się od 10 grudnia, naprawdę mieliśmy pracę dla tych ludzi. W tej chwili skompletowaliśmy już załogi – mówi.

Związkowcy żądają trzech par pociągów

Z informacji zdobytych przez „RK” wynika, że mimo wiedzy na temat konieczności zakończenia pracy na linii kłodzkiej, Przewozy Regionalne nie objęły części pracowników z Kłodzka Programem Dobrowolnych Odejść. To miało zniechęcić ich do przejścia w szeregi KD.

– Znamy treść umowy (z marszałkiem – dop. red) i nie negujemy jej zapisów. Chodzi nam jedynie o pozostawienie nam trzech dodatkowych par pociągów na linii do Międzylesia, bo dzięki temu zachowamy te 60 miejsc pracy (…). Mamy na tyle starą kadrę, że gdybyśmy jeździli do Międzylesia do 2020 r., a więc do końca obowiązywania umowy, pracownicy naszego zakładu w Kłodzku odeszliby na emerytury – powiedział „Gazecie Wrocławskiej” Wiesław Natanek, który zapowiada, że związek może zablokować tory w styczniu, jeśli zgodzą się na to wszyscy przedstawiciele „Solidarności” w regionie.

– Obawiamy się jednak, że do takiej sytuacji może dojść już 10 grudnia, w momencie zmiany rozkładu jazdy, czyli w dniu, w którym wjeżdżamy na linię. Nie muszę mówić co by to oznaczało dla pasażerów – powiedział Piotr Rachwalski, prezes KD. Przypomina, że Przewozy Regionalne i tak będą wykonywać 3 kursy dziennie w dwie strony na opisywanej trasie aż do 2020, bo dolnośląski marszałek dorzucił się do finansowania modernizacji wagonów, które kursują tu w pociągach z Poznania.

Zarząd wie, ale nie komentuje

O tym, czy akcja strajkowa odbywa się za wiedzą zarządu Przewozów Regionalnych zapytaliśmy w jej centrali. Odpowiedź jest krótka: Zarząd wie o planowanej akcji, ale jej nie komentuje.

Blokada torów może, wbrew pozorom, bardzo zaszkodzić dalszej obecności Przewozów Regionalnych na Dolnym Śląsku, zwłaszcza, jeśli związkowcy zdecydują się zatrzymać pociągi na liniach, gdzie wykonują przewozy w ramach umowy z marszałkiem. Brak jej realizowania ze względu na strajk może, w skrajnym wypadku, doprowadzić nawet do zerwania umowy z przewoźnikiem. Spółki zrzeszone ZSPK (są wśród nich Koleje Dolnośląskie) wzajemnie pożyczają sobie tabor już w tej chwili, co w dużym stopniu ułatwiłoby zastąpienie sporej liczby pociągów Przewozów Regionalnych.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS