NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Kolejny konflikt kolejowych związkowców z Dolnego Śląska z marszałkiem

| Michał Szymajda 01.12.2017 136

Kolejny konflikt kolejowych związkowców z Dolnego Śląska z marszałkiem
Pociąg PolRegio w Bardzie.Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
W dwóch województwach kolejarze z Przewozów Regionalnych nie zgadzają się z przekazaniem pracy przewozowej samorządowym spółkom. Po Małopolsce tradycyjnie przyszedł czas na Dolny Śląsk.
Atmosferę podgrzewają dolnośląscy związkowcy, którzy na tydzień przed wejściem nowego rozkładu jazdy, próbują zablokować wjazd na trasę Wrocław – Międzylesie – Lichkov pociągów Kolei Dolnośląskich.

– Jeśli się okaże, że na tej trasie kursować będą Koleje Dolnośląskie, to my już rozpoczęliśmy procedurę sporu, który może zakończyć się strajkiem na terenie Oddziału Dolnośląskiego Przewozów Regionalnych, Nie możemy na to pozwolić. O sprawie poinformowaliśmy już m.in dolnośląskich posłów – mówił na antenie Radiu Wrocław Wiesław Natanek, Przewodniczący Komisji Międzyzakładowej Solidarności. Związkowcy żądają od zarządu Przewozów Regionalnych, by negocjował z marszałkiem pozostanie na torach Kotliny Kłodzkiej.

Atmosfera jest tym gęstsza, że o planach wjazdu Kolei Dolnośląskich na trasę Wrocław – Międzylesie – Lichkov wiadomo od 3 lat, od momentu, gdy KD ubiegały się o unijne środki na zakup elektrycznych zespołów trakcyjnych. Chęć przekazania trasy KD obsługi linii głośno deklarował od kilkunastu miesięcy marszałek województwa. Teraz gotowe nowe pociągi tylko czekają na wjazd na linię.

Kilka dni wcześniej atmosferę studził jednak Wojciech Kurzyjamski, dyrektor dolnośląskiego oddziału PR. – Jesteśmy przygotowani na zmianę rozkładu jazdy, pasażerowie nie powinni odczuć zmian, nie spodziewam się żadnych zawirowań - powiedział uspokajająco Kurzyjamski. Wyjaśniał też, że Przewozy Regionalne dlatego wykonują droższą usługę na Dolnym Śląsku, ponieważ Koleje Dolnośląskie korzystają z taboru, który udostępnia im marszałek.

– To absolutna nieprawda – w odpowiedzi napisał do nas Piotr Rachwalski, prezes Kolei Dolnośląskich – KD samo startuje w konkursach w celu zdobycia środków unijnych, a wkład własny zapewniamy z własnych dochodów. Nikt nie bronił Przewozom Regionalnym robić tego samego – dodaje.

Przewozy Regionalne nie znikną zupełnie z trasy z Wrocławia do Międzylesia. Cały czas będą tam jeździć wagonowe składy z Poznania, których modernizację wsparł właśnie m.in. marszałek Dolnego Śląska. Marszałek wspomagał także remonty i przeglądy składów PolRegio korzystając z pieniędzy Funduszu Kolejowego.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS