NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

ZNTK Mińsk Mazowiecki z dużą szansą na modernizację EN57 Przewozów Regionalnych

| Michał Szymajda 24.11.2016 0

ZNTK Mińsk Mazowiecki z dużą szansą na modernizację EN57 Przewozów Regionalnych
ZNTK Mińsk Mazowiecki z najlepszą ofertą na modernizację EN57 należących do PRFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
W przetargu na modernizację 36 elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57 najtańszą ofertę we wszystkich zadaniach złożyły ZNTK Mińsk Mazowiecki z Grupy Pesa.
Przetarg podzielono na 3 zadania, z których pierwsze zakłada modernizację 13 pojazdów (z budżetem na poziomie 103,9 mln), drugie – 12 pojazdów (95,9 mln), a trzecie – 11 (87,9 mln). Oferty złożone na wszystkie zadania przez ZNTK Mińsk Mazowiecki przekraczają kwoty deklarowane do wydania na inwestycje przez PR. Kolejno dla zadań miński zakład przedstawił następujące koszty prac: 111,6 mln., 103, 2 mln. i 94 mln. Tylko w ostatnim zadaniu ofertę złożył nowosądecki Newag, który posiada doświadczenie w pracach przy tego typu elektrycznych pociągach. Za modernizację 11 EN57 chciałby zainkasować 114,3 mln. Czyni to ofertę Newagu sporo droższą od tej z ZNTK MM.

Jeśli weźmiemy pod uwagę kwotę, którą za modernizację EN57 chciałaby otrzymać spółka z Grupy Pesa (ZNTK MM), koszt jednostkowy naprawy pociągu będzie oscylował w granicach 8,5 mln zł. brutto (nowy pociąg o podobnej pojemności kosztuje około dwukrotność tej kwoty). Czekamy na decyzję Przewozów Regionalnych dotyczącej tego, czy operator zdecyduje się podpisać umowę na wszystkie, lub któreś z zadań. Będzie to zależało od tego, czy podniesiony zostanie budżet przeznaczony na modernizację.

Więcej na temat przetargu na modernizację ezt można przeczytać tutaj. Przewozom Regionalnym nie udało się ostatnio rozstrzygnąć przetargu na dostawę spalinowych zespołów trakcyjnych. Wciąż czekamy na rozstrzygnięcie przetargu na dostawę 7 fabrycznie nowych ezt, gdzie o zlecenie walczy Pesa i Newag. Piszemy o tym tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Przetargi

Wiecej z regionu:

Polska (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS