NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Znamy trasę Leo Express. Praga – Kraków przez Katowice

| Jakub Madrjas 09.05.2017 366

Znamy trasę Leo Express. Praga – Kraków przez Katowice
Fot. Mariusz Tuszyński, SM42.pl
Jeszcze w tym tygodniu czeski Leo Express złoży do UTK wniosek o otwarty dostęp do torów na trasie Kraków – Katowice – Bogumin – Praga. Pociągi mają szansę ruszyć jeszcze w tym roku.
Jak informowaliśmy wczoraj, Leo Express ma już tabor dostosowany do polskich wymagań i rozpoczął procedurę dopuszczenia go do ruchu. Wcześniej uzyskał natomiast certyfikat bezpieczeństwa Urzędu Transportu Kolejowego. Czeskiej firmie pozostało tylko znaleźć trasę, na której nie zagrozi połączeniom dotowanym. Właśnie ten aspekt spowodował bowiem wycofanie wniosku o przyznanie dostępu do trasy Warszawa – Praga.

Jak poinformował członek zarządu i dyrektor Leo Express Polska, Peter Jančovič, jeszcze w tym tygodniu operator złoży do UTK wniosek o otwarty dostęp do torów na trasie Kraków – Katowice – Bogumin – Praga. To ciekawe rozwiązanie, ponieważ ze względu na zły stan torów pomiędzy Krakowem a Katowicami, PKP Intercity przeniosło wiele połączeń z linii E30 na objazdową trasę przez Częstochowę.

Jak tłumaczy Jančovič, technicznie pomiędzy Krakowem a Katowicami można przejechać w dwie godziny i to aż trzema trasami – przez Trzebinię, Oświęcim lub nawet Kozłów. Podobnie na dalszym odcinku – z Katowic do Bogumina również jest kilka alternatyw. – Ponieważ rozkład jazdy na przyszły rok jest już prawie gotowy, będziemy starać się o przyznanie wolnej przepustowości. Zarządca infrastruktury zdecyduje, którą trasą będziemy mogli jechać – wyjaśnia.

Leo Express zakłada, że mimo wydłużonego czasu przejazdu połączenie Kraków – Praga będzie konkurencyjne. Na pokonanie jej w siedem godzin nie ma szans autobus – potrzebuje co najmniej ośmiu godzin. – Obecna oferta na tej trasie to jeden pociąg dziennie i jeden sezonowy, więc wydaje się, że nasza propozycja nie będzie stanowić konkurencji i uzyska pozytywną decyzję UTK – podsumowuje Jančovič.

Już od początku czerwca Leo Express rozszerzy swoją siatkę połączeń autobusowych w Polsce. Oferta zostanie zwiększona w wakacje i obielmie trasy Ustka–Kraków, Ustka–Zakopane i Wrocław–Wiedeń. Czeski przewoźnik umożliwi też przewóz rowerów we wszystkich swoich autobusach. Więcej na ten temat piszemy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Kraków (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Kraków (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS