NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Zmodernizowane pojazdy serii EN57ALd także w Polsce Wschodniej

| jar, Rynek Kolejowy 21.12.2017 99

Zmodernizowane pojazdy serii EN57ALd także w Polsce Wschodniej
Zmodernizowany pojazd serii EN57ALdFot. Maciej G. z Poznania
Przewozy Regionalne pozyskują nowy oraz zmodernizowany tabor przeznaczony do obsługi linii zelektryfikowanych. Pojazdy EN57ALd pojadą po trasach czterech (z pięciu) województw makroregionu Polski Wschodniej. Natomiast nadal jedynymi nowymi jednostkami, jakie obsługują połączenia w tej części kraju, będą pojazdy pozyskane i użyczane przewoźnikowi przez samorządy wojewódzkie.
Przewozy Regionalne odbierają gruntownie odnowione pojazdy serii EN57. W ramach kontraktu w ZNTK Mińsk Mazowiecki modernizowanych jest 36 pociągów. Część pociągów zostało już odebranych przez przewoźnika.

Jak zapewnia „Rynek Kolejowy” Dominik Lebda, rzecznik prasowy Przewozów Regionalnych, składy będą obsługiwały trasy Polski Wschodniej. – Zmodernizowane elektryczne zespoły trakcyjne typu EN57-ALd są przekazywane również do województw makroregionu Polska Wschodnia. W ostatnich dniach do województwa podlaskiego trafiły dwa pojazdy tego typu, a do województwa świętokrzyskiego przekażemy cztery – informuje Dominik Lebda. – Województwo warmińsko-mazurskie i woj. lubelskie również są objęte planami taborowymi, a o ich szczegółach będziemy informować niebawem – dodaje.

Jak wyjaśnia rzecznik prasowy, pojazdy serii EN57ALd nie trafią na tory województwa podkarpackiego. Ma to związek z pozyskaniem przez samorząd regionu fabrycznie nowych pojazdów. – Sukcesywnie wycofujemy z obsługi połączeń niezmodernizowane elektryczne zespoły trakcyjne EN57. Przykładem jest województwo podkarpackie, gdzie do obsługi pociągów PolRegio Podkarpacki Urząd Marszałkowski przekazał nowe Elfy 2 wyprodukowane przez Pesę Bydgoszcz. Pozwoliło to ograniczyć liczbę połączeń obsługiwanych taborem starego typu – informuje Dominik Lebda. Można zatem wysnuć wniosek, że zakup jednostek taboru oraz jego użyczenie przewoźnikowi spowodowało, że lider w pozyskiwaniu nowych pojazdów przeznaczonych do obsługi tras zelektryfikowanych wśród województw Polski Wschodniej będzie jedynym, do którego nie trafią gruntownie odnowione składy EN57ALd. Jak informowaliśmy na naszym portalu, wystarczyłoby pięć składów do wycofania z torów regionu podkarpackiego niezmodernizowanych pojazdów serii EN57.

Natomiast pewne jest, że na tory Polski Wschodniej nie wjadą dzierżawione przez Przewozy Regionalne pojazdy Feniks. Gruntownie zmodernizowane przez poznańskie zakłady pojazdy EN57 będą eksploatowane województwach wielkopolskim i łódzkim.

PR nie wyśle nowego taboru do Polski Wschodniej

Jak można przeczytać na naszym portalu, nowe pojazdy PolRegio przeznaczone do obsługi tras zelektryfikowanych zostały skierowane do obsługi tras poza Polską Wschodnią. Nowosądeckie Impulsy obsłużą połączenia w Wielkopolsce, zaś Elfy będą kursowały po trasach województwa kujawsko-pomorskiego. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj.

Z nowych pociągów mogą korzystać mieszkańcy regionów, które zakupiły samorządy wojewódzkie. Składy przeznaczone do obsługi tras zelektryfikowanych dotychczas pozyskały, obok wspomnianego podkarpackiego, świętokrzyskie i warmińsko-mazurskie. Natomiast lubelskie i podlaskie ograniczyło się do pozyskania zmodernizowanych pojazdów serii EN57. Wszystkie składy zostały udostępnione Przewozom Regionalnym do obsługi połączeń PolRegio.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS