NUMER 01/2018
NUMER 01/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej a CPK
szukaj
Śledź nas:

Zmodernizowane pojazdy serii EN57ALd także w Polsce Wschodniej

| jar, Rynek Kolejowy 21.12.2017 99

Zmodernizowane pojazdy serii EN57ALd także w Polsce Wschodniej
Zmodernizowany pojazd serii EN57ALdFot. Maciej G. z Poznania
Przewozy Regionalne pozyskują nowy oraz zmodernizowany tabor przeznaczony do obsługi linii zelektryfikowanych. Pojazdy EN57ALd pojadą po trasach czterech (z pięciu) województw makroregionu Polski Wschodniej. Natomiast nadal jedynymi nowymi jednostkami, jakie obsługują połączenia w tej części kraju, będą pojazdy pozyskane i użyczane przewoźnikowi przez samorządy wojewódzkie.
Przewozy Regionalne odbierają gruntownie odnowione pojazdy serii EN57. W ramach kontraktu w ZNTK Mińsk Mazowiecki modernizowanych jest 36 pociągów. Część pociągów zostało już odebranych przez przewoźnika.

Jak zapewnia „Rynek Kolejowy” Dominik Lebda, rzecznik prasowy Przewozów Regionalnych, składy będą obsługiwały trasy Polski Wschodniej. – Zmodernizowane elektryczne zespoły trakcyjne typu EN57-ALd są przekazywane również do województw makroregionu Polska Wschodnia. W ostatnich dniach do województwa podlaskiego trafiły dwa pojazdy tego typu, a do województwa świętokrzyskiego przekażemy cztery – informuje Dominik Lebda. – Województwo warmińsko-mazurskie i woj. lubelskie również są objęte planami taborowymi, a o ich szczegółach będziemy informować niebawem – dodaje.

Jak wyjaśnia rzecznik prasowy, pojazdy serii EN57ALd nie trafią na tory województwa podkarpackiego. Ma to związek z pozyskaniem przez samorząd regionu fabrycznie nowych pojazdów. – Sukcesywnie wycofujemy z obsługi połączeń niezmodernizowane elektryczne zespoły trakcyjne EN57. Przykładem jest województwo podkarpackie, gdzie do obsługi pociągów PolRegio Podkarpacki Urząd Marszałkowski przekazał nowe Elfy 2 wyprodukowane przez Pesę Bydgoszcz. Pozwoliło to ograniczyć liczbę połączeń obsługiwanych taborem starego typu – informuje Dominik Lebda. Można zatem wysnuć wniosek, że zakup jednostek taboru oraz jego użyczenie przewoźnikowi spowodowało, że lider w pozyskiwaniu nowych pojazdów przeznaczonych do obsługi tras zelektryfikowanych wśród województw Polski Wschodniej będzie jedynym, do którego nie trafią gruntownie odnowione składy EN57ALd. Jak informowaliśmy na naszym portalu, wystarczyłoby pięć składów do wycofania z torów regionu podkarpackiego niezmodernizowanych pojazdów serii EN57.

Natomiast pewne jest, że na tory Polski Wschodniej nie wjadą dzierżawione przez Przewozy Regionalne pojazdy Feniks. Gruntownie zmodernizowane przez poznańskie zakłady pojazdy EN57 będą eksploatowane województwach wielkopolskim i łódzkim.

PR nie wyśle nowego taboru do Polski Wschodniej

Jak można przeczytać na naszym portalu, nowe pojazdy PolRegio przeznaczone do obsługi tras zelektryfikowanych zostały skierowane do obsługi tras poza Polską Wschodnią. Nowosądeckie Impulsy obsłużą połączenia w Wielkopolsce, zaś Elfy będą kursowały po trasach województwa kujawsko-pomorskiego. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj.

Z nowych pociągów mogą korzystać mieszkańcy regionów, które zakupiły samorządy wojewódzkie. Składy przeznaczone do obsługi tras zelektryfikowanych dotychczas pozyskały, obok wspomnianego podkarpackiego, świętokrzyskie i warmińsko-mazurskie. Natomiast lubelskie i podlaskie ograniczyło się do pozyskania zmodernizowanych pojazdów serii EN57. Wszystkie składy zostały udostępnione Przewozom Regionalnym do obsługi połączeń PolRegio.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01/2018
NUMER 01/2018
Tematem numeru jest przyszłość polskich kolei i ich miejsce w planie transportowym, jaki w związku z podjęciem decyzji o budowie Centralnego Portu Lotniczego przygotował rząd. Sporo miejsca poświęcamy na rozmowy z przedstawicielami czołowych firm z branży kolejowej: Siemensa, KZN Bieżanów, Cargounit. Rozmawiamy też o przyszłości kolei na Pomorzu – z Ryszardem Świlskim, członkiem zarządu województwa pomorskiego. Również o przyszłości transportu w aglomeracji warszawskiej rozmawiamy z prezes Krystyną Pękałą, kierującą stołeczną SKM-ką.

Sporo miejsca poświęcamy problemom transportu towarów. Piszemy np. o najnowszych wynikach PKP Cargo i nielicznych inwestycjach w spółce, rozmawiamy z Radimem Paigerem, kierującym polskim oddziałem producenta taboru Legios Loko, o potencjalne polskiego rynku.

Warto przeczytać obszerny tekst na temat najnowszego produktu Alstomu – pociągu na wodór, a także rozmowę z Leszkiem Miętkiem na temat poziomu bezpieczeństwa przewozów w Polsce. Analizujemy też wdrożony właśnie rozkład jazdy pociągów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS