Są nowe pociągi. Podkarpaciu brakuje pięciu, by pozbyć się EN57 - Wszystko na temat branży kolejowej: PKP, Intercity, przewozy regionalne, koleje mazowieckie, rozkłady jazdy PKP, Kolej
NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Są nowe pociągi. Podkarpaciu brakuje pięciu, by pozbyć się EN57

| inf. prasowa 09.12.2017 238

Są nowe pociągi. Podkarpaciu brakuje pięciu, by pozbyć się EN57
Wszystkie fot. UMWP
Są nowe pociągi. Podkarpaciu brakuje pięciu, by pozbyć się EN57
Są nowe pociągi. Podkarpaciu brakuje pięciu, by pozbyć się EN57
Są nowe pociągi. Podkarpaciu brakuje pięciu, by pozbyć się EN57
Są nowe pociągi. Podkarpaciu brakuje pięciu, by pozbyć się EN57
Są nowe pociągi. Podkarpaciu brakuje pięciu, by pozbyć się EN57
Są nowe pociągi. Podkarpaciu brakuje pięciu, by pozbyć się EN57
Są nowe pociągi. Podkarpaciu brakuje pięciu, by pozbyć się EN57
Są nowe pociągi. Podkarpaciu brakuje pięciu, by pozbyć się EN57
Są nowe pociągi. Podkarpaciu brakuje pięciu, by pozbyć się EN57
Są nowe pociągi. Podkarpaciu brakuje pięciu, by pozbyć się EN57
Są nowe pociągi. Podkarpaciu brakuje pięciu, by pozbyć się EN57
Są nowe pociągi. Podkarpaciu brakuje pięciu, by pozbyć się EN57
Są nowe pociągi. Podkarpaciu brakuje pięciu, by pozbyć się EN57
Są nowe pociągi. Podkarpaciu brakuje pięciu, by pozbyć się EN57
Są nowe pociągi. Podkarpaciu brakuje pięciu, by pozbyć się EN57
Są nowe pociągi. Podkarpaciu brakuje pięciu, by pozbyć się EN57
Są nowe pociągi. Podkarpaciu brakuje pięciu, by pozbyć się EN57
Są nowe pociągi. Podkarpaciu brakuje pięciu, by pozbyć się EN57
Są nowe pociągi. Podkarpaciu brakuje pięciu, by pozbyć się EN57
Są nowe pociągi. Podkarpaciu brakuje pięciu, by pozbyć się EN57
Są nowe pociągi. Podkarpaciu brakuje pięciu, by pozbyć się EN57
Są nowe pociągi. Podkarpaciu brakuje pięciu, by pozbyć się EN57
Są nowe pociągi. Podkarpaciu brakuje pięciu, by pozbyć się EN57
Są nowe pociągi. Podkarpaciu brakuje pięciu, by pozbyć się EN57
Są nowe pociągi. Podkarpaciu brakuje pięciu, by pozbyć się EN57
Są nowe pociągi. Podkarpaciu brakuje pięciu, by pozbyć się EN57
Są nowe pociągi. Podkarpaciu brakuje pięciu, by pozbyć się EN57
Trzy nowe składy pociągów typu Elf 2 zostały oficjalnie przekazane województwu podkarpackiemu przez producenta – bydgoską Pesę. Uroczystość odbyła się 4 grudnia na dworcu PKP w Rzeszowie. Województwu brakuje już tylko pięciu nowych składów, by całkowicie wycofać ze szlaków stare jednostki EN57.
W uroczystym otwarciu wziął udział wicemarszałek Bogdan Romaniuk. Obecny był też prezes spółki Przewozy Regionalne Krzysztof Zgorzelski, a także przedstawiciel Pesy Bydgoszcz - prezes spółki Robert Świechowicz.

Wicemarszałek podkreślał, że wraz z nowymi pojazdami, na podkarpackie tory wjeżdża nowa jakość i komfort podróżowania dla pasażerów, których samorząd województwa chce zachęcić do częstszej jazdy pociągami. Dodał, że to dopiero początek kolejowych inwestycji na Podkarpaciu. - W Regionalnym Programie Operacyjnym, jak i w innych programach na poprawę infrastruktury kolejowej, zakup taboru, budowę zaplecza, gdzie ten tabor będzie obsługiwany, zaplanowano 1,5 mld złotych. To ogromne pieniądze, które pozwolą na to, aby mieszkańcy Podkarpacia jak najczęściej korzystali z tego środka lokomocji – mówił wicemarszałek Romaniuk.

Made in Poland

Szef spółki Przewozy Regionalne Krzysztof Zgorzelski dziękował samorządowi za zaufanie okazane spółce: - Chciałbym podziękować panu marszałkowi, że zaufał naszej spółce, która może się rozwijać. A przekazanie nam trzech kolejnych pociągów to jest następny etap zaufania, zaś dla nas, pracowników Polregio to zobowiązanie wobec mieszkańców Podkarpacia, abyśmy stale podnosili jakość świadczonych usług – mówił prezes Zgorzelski.

Z kolei prezes zarządu, dyrektor generalny Pesy Bydgoszcz Robert Świechowicz podkreślał fakt, że pociągi są nie tylko bardzo nowoczesnymi maszynami, ale co równie ważne zostały wyprodukowane w Polsce: - To jest polska myśl techniczna, te pojazdy powstały w bydgoskich zakładach, zostały zaprojektowane przez naszych konstruktorów – mówił prezes Świechowicz.

Pojazdy Elf drugiej generacji, które będą jeździć po Podkarpaciu, wyposażone są w rozwiązania mające ułatwić podróż pasażerom oraz zaspokoić ich różne wymagania. Są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, mają również przewijaki dla małych dzieci, defibrylator, biletomaty obsługujące transakcje bezgotówkowe i gotówkowe, specjalne uchwyty do mocowania rowerów, klimatyzację, gniazdka elektryczne oraz energooszczędne oświetlenie LED, a także przyciemniane szyby.

- Te pojazdy spełniają najwyższe normy bezpieczeństwa, zastosowaliśmy całkowicie nowe rozwiązania, a jednocześnie czerpiące z naszych doświadczeń. Jesteśmy przekonani, że pasażerowie podróżując w pojazdach Elf 2 będą przyjemnie zaskoczeni tym, że hałas będzie umiarkowany, będzie ciepło w zimie, a w lecie będzie przyjemny chłód – zapewniał  Świechowicz.

Pojadą do Tarnowa

- Nowe pociągi będą jeździć na trasie pomiędzy Tarnowem a Rzeszowem, gdzie nie powinniśmy już spotkać taboru starego typu. Sporadycznie będą obsługiwały też linię Rzeszów-Przemyśl. Brakuje nam już tylko pięciu takich pojazdów, żeby w 100% wycofać tabor starego typu – podkreślał Jerzy Churawski dyrektor Podkarpackiego Zakładu Przewozów regionalnych.

Pociąg nowej serii ma ponad 150 miejsc siedzących stałych i 10 uchylnych. Będzie jeździł po różnych trasach w całym województwie. Dostawcą pojazdów jest największy polski producent taboru szynowego - PESA Bydgoszcz, który zaoferował 84-miesięczny okres gwarancji wraz z utrzymaniem do przeglądu P4. Jazda próbna pociągów odbyła się 21 listopada. Trzy pojazdy w trakcji wielokrotnej na trasie Rzeszów-Dębica rozwinęły prędkość ok. 160 km/h. Był to ostatni element testów pociągów przed ich przekazaniem 4 grudnia.


Całość zamówienia będzie kosztować województwo podkarpackie ok. 140 mln zł brutto wraz z utrzymaniem do poziomu P4. Oprócz przekazanych już trzech trzyczłonowych pojazdów do końca marca 2018 r mają jeszcze zostać przekazane 2 pojazdy trójczłonowe oraz 2 czteroczłonowe.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS