Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Wiceminister o magistrali węglowej: Pociągi pojadą tutaj 160 i 120 km/h

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
20-04-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Wiceminister o magistrali węglowej: Pociągi pojadą tutaj 160 i 120 km/h
Fot. Łukasz Gełda, SM42.pl
Trwają przygotowania do modernizacji linii kolejowej nr 131 na odcinku z Tczewa do Bydgoszczy. To ważna magistrala węglowa, która w dodatku jest mocno zatłoczona. W sprawie przyszłości tej linii zabierał głos m.in. Krzysztof Smoliński, wiceminister infrastruktury i budownictwa, na specjalnej konferencji w Tczewie.

W Starostwie Powiatowym w Tczewie zorganizowano konferencję prasową poświęconą pracom na linii kolejowej nr 131 na odcinku z Bydgoszczy do Tczewa. W wydarzeniu wziął przede wszystkim udział Kazimierz Smoliński, wiceminister infrastruktury i budownictwa. Nie zabrakło przedstawicieli PKP PLK, narodowego zarządcy infrastruktury. Z ramienia kolejarzy udział w konferencji wzięli Marek Kubera, zastępca dyrektora biura przygotowania inwestycji w centrali PKP PLK oraz Jerzy Majder, dyrektor projektu w biurze przygotowania inwestycji w centrali PKP PLK. Na spotkaniu zjawili się także Tadeusz Dzwonkowski, starosta tczewski, Patryk Demski, burmistrz Pelplina a także wójt Subków Mirosław Murzydło i wójt Morzeszczyna Piotr Laniecki.

Węglowa magistrala

Linia kolejowa nr 131 zlokalizowana jest na terenie województw kujawsko-pomorskiego i pomorskiego. Jest to linia dwutorowa i zelektryfikowana. Stanowi ona część tzw. magistrali węglowej, która jest obecnie głównym połączeniem aglomeracji gdańskiej oraz portów morskich Gdańsk i Gdynia z zapleczem kraju dla przewozów wewnątrzkrajowych i tranzytowych. Obecnie linia ta jest mocno obciążona ruchem kolejowym.

Podczas spotkania przedstawiciele PKP PLK poinformowali, że niedawno otwarto oferty, które dotyczą pierwszych prac na linii kolejowej nr 131. Oddzielnie prace toczyć będą się na pomorskim odcinku linii i na kujawsko-pomorskim. W tym ostatnim przypadku na udział w postępowaniu przetargowym zdecydowało się czterech oferentów. PKP PLK przygotowały budżet w wysokości 58,4 mln zł brutto. Niestety, żadna oferta nie zmieściła się w kosztorysie. Piszemy o tym tutaj.

Z kolei, mimo podobnego zakresu rzeczowego, na wykonanie prac na pomorskim odcinku linii chętny był tylko jeden oferent – PKP Energetyka. Jedyny ofert zaproponował wykonanie prac za 25,1 mln złotych brutto. O tym fakcie wspominamy tutaj. Do zadań wykonawcy będzie należało utworzenie nowych peronów w miejscowości Subkowy Wieś oraz modernizację peronów w Czarlinie. Realizację tych zadań przewidziano w latach 2017-2018. W zakres wchodzi również wymiana sieci trakcyjnej, odbudowa rowów i profilowanie ław torowiska, regulacja toru w planie i profilu z mechanicznym podbiciem, oprofilowaniem podsypki i dynamiczną stabilizacją. Więcej o założeniach przetargu piszemy tutaj.

– Zbudowany zostanie zupełnie nowy przystanek osobowy Subkowy Wieś, który ułatwi korzystanie z pociągów znacznej grupie mieszkańców miejscowości, dla których stacja Subkowy zlokalizowana jest zbyt daleko. Kompleksowo zmodernizowany ma zostać również przystanek osobowy Czarlin – mówił Marek Kubera, zastępca dyrektora biura przygotowania inwestycji w centrali PKP PLK.

Dalsze prace

Dopiero w kolejnych latach na pomorskim odcinku linii kolejowej nr 131 (do roku 2023) zaplanowano dalszą przebudowę stacji i przystanków, m.in. w Pelplinie, Morzeszczynie i Smętowie Granicznym, modernizację sieci trakcyjnej i pozostałych ważnych elementów. Dzięki inwestycji m.in. zwiększy się przepustowość linii.

– Po zakończeniu realizacji tego projektu pociągi osobowe będą mogły poruszać się z prędkością 160 km/h, natomiast towarowe z 120 km/h – podkreślił Kazimierz Smoliński, wiceminister infrastruktury i budownictwa. – Obecnie samorządowcy konsultują zakres inwestycji z przedstawicielami PKP PLK, przedstawiając swoje propozycje zmian – dodał. Ma w tym pomóc zorganizowany cykl spotkań w gminach bezpośrednio zainteresowanych modernizacją linii kolejowej nr 131. Zyskają na tym nie tylko podróżni, bo zwiększy się przepustowość tej magistrali.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Infrastruktura

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Michał Szymajda 26 lipca 2023

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Linia 26: Niewielka inwestycja na pograniczu Mazowsza

Infrastruktura

Zobacz również:

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Infrastruktura

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Michał Szymajda 26 lipca 2023

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Linia 26: Niewielka inwestycja na pograniczu Mazowsza

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5