NUMER 03/2018
NUMER 03/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Taki był rok 2017
szukaj
Śledź nas:

Warszawa: Rozpoczęły się prace rozbiórkowe na linii obwodowej [zdjęcia]

| Martyn Janduła 15.03.2017 54

Warszawa: Rozpoczęły się prace rozbiórkowe na linii obwodowej [zdjęcia]
Fot. PKP PLK
Warszawa: Rozpoczęły się prace rozbiórkowe na linii obwodowej [zdjęcia]
Warszawa: Rozpoczęły się prace rozbiórkowe na linii obwodowej [zdjęcia]
Warszawa: Rozpoczęły się prace rozbiórkowe na linii obwodowej [zdjęcia]
Warszawa: Rozpoczęły się prace rozbiórkowe na linii obwodowej [zdjęcia]
Warszawa: Rozpoczęły się prace rozbiórkowe na linii obwodowej [zdjęcia]
Warszawa: Rozpoczęły się prace rozbiórkowe na linii obwodowej [zdjęcia]
Warszawa: Rozpoczęły się prace rozbiórkowe na linii obwodowej [zdjęcia]
Warszawa: Rozpoczęły się prace rozbiórkowe na linii obwodowej [zdjęcia]
Warszawa: Rozpoczęły się prace rozbiórkowe na linii obwodowej [zdjęcia]
Wraz z marcową korektą rozkładu jazdy zakończył się ruch pociągów na warszawskiej linii obwodowej pomiędzy Warszawą Gdańską a peronem ósmym Warszawy Zachodniej. Ruszyły właśnie prace, które na razie sprowadzają się do rozbiórki sieci trakcyjnej. Później wykonawca przystąpi do demontażu torów.
Od niedzieli na odcinku Warszawa Zachodnia (peron 8) – Warszawa Gdańska, czyli tzw. małej linii obwodowej, pociągi zastąpiła komunikacja miejska. Oznacza to, że ruszył wreszcie drugi etap modernizacji warszawskiej linii obwodowej. Na przebudowę PKP Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły prawie 200 mln zł.

Zanim jednak wykonawca przystąpi do właściwych prac, to w pierwszym etapie nastąpią prace rozbiórkowe, które potrwają ok. 2 miesięcy. Na początek trzeba rozebrać sieć trakcyjną. Tym konsorcjum firm Budimex, Strabag i ZUE zajęło się już w poniedziałek 13 marca.

Pociągi pomiędzy Warszawą Gdańską a Warszawą Zachodnią wrócą na nowe tory za 12 miesięcy. – W tym czasie wykonawca będzie musiał przebudować całą linię kolejową wraz z remontem trzech istniejących przystanków na linii kolejowej oraz dobudowaniem dwóch kolejnych – mówi Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.

Od przyszłego roku na odcinku z Warszawy Gdańskiej do Warszawy Zachodniej przybędą dwa nowe przystanki: Warszawa Koło (w okolicy ul. Obozowej) i Warszawa Powązki. Obecne obiekty – Warszawa Kasprzaka (nowa nazwa Warszawa Wola), Warszawa Koło (nowa nazwa Warszawa Młynów) oraz peron nr 8 na stacji Warszawa Zachodnia zostaną przebudowane. Poza gruntownym remontem przystanków zaplanowano również wymianę sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

O tym, jak wyglądać będą nowe przystanki, prezentują wizualizacje, z którymi można zapoznać się tutaj. Z kolei w tym miejscu piszemy szczegółowo, jakie prace PKP PLK zaplanowały na linii obwodowej.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje

Wiecej z regionu:

Warszawa (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 03/2018
NUMER 03/2018
To był udany rok dla naszego wydawnictwa. W połowie roku do rodziny naszych portali internetowych składającej się dotąd z Rynku Kolejowego, Rynku Infrastruktury i Transportu Publicznego dołączył Rynek Lotniczy. O najważniejszych wydarzeniach mijającego w świetle całego rynku kolejowego roku piszemy w najnowszym Raporcie. Polecamy także m. in. rozmowę z nowym Prezesem Pesy oraz długi wywiad z szefem Przewozów Regionalnych.

 

współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS