NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Warszawa: Rozpoczęły się prace rozbiórkowe na linii obwodowej [zdjęcia]

| Martyn Janduła 15.03.2017 54

Warszawa: Rozpoczęły się prace rozbiórkowe na linii obwodowej [zdjęcia]
Fot. PKP PLK
Warszawa: Rozpoczęły się prace rozbiórkowe na linii obwodowej [zdjęcia]
Warszawa: Rozpoczęły się prace rozbiórkowe na linii obwodowej [zdjęcia]
Warszawa: Rozpoczęły się prace rozbiórkowe na linii obwodowej [zdjęcia]
Warszawa: Rozpoczęły się prace rozbiórkowe na linii obwodowej [zdjęcia]
Warszawa: Rozpoczęły się prace rozbiórkowe na linii obwodowej [zdjęcia]
Warszawa: Rozpoczęły się prace rozbiórkowe na linii obwodowej [zdjęcia]
Warszawa: Rozpoczęły się prace rozbiórkowe na linii obwodowej [zdjęcia]
Warszawa: Rozpoczęły się prace rozbiórkowe na linii obwodowej [zdjęcia]
Warszawa: Rozpoczęły się prace rozbiórkowe na linii obwodowej [zdjęcia]
Wraz z marcową korektą rozkładu jazdy zakończył się ruch pociągów na warszawskiej linii obwodowej pomiędzy Warszawą Gdańską a peronem ósmym Warszawy Zachodniej. Ruszyły właśnie prace, które na razie sprowadzają się do rozbiórki sieci trakcyjnej. Później wykonawca przystąpi do demontażu torów.
Od niedzieli na odcinku Warszawa Zachodnia (peron 8) – Warszawa Gdańska, czyli tzw. małej linii obwodowej, pociągi zastąpiła komunikacja miejska. Oznacza to, że ruszył wreszcie drugi etap modernizacji warszawskiej linii obwodowej. Na przebudowę PKP Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły prawie 200 mln zł.

Zanim jednak wykonawca przystąpi do właściwych prac, to w pierwszym etapie nastąpią prace rozbiórkowe, które potrwają ok. 2 miesięcy. Na początek trzeba rozebrać sieć trakcyjną. Tym konsorcjum firm Budimex, Strabag i ZUE zajęło się już w poniedziałek 13 marca.

Pociągi pomiędzy Warszawą Gdańską a Warszawą Zachodnią wrócą na nowe tory za 12 miesięcy. – W tym czasie wykonawca będzie musiał przebudować całą linię kolejową wraz z remontem trzech istniejących przystanków na linii kolejowej oraz dobudowaniem dwóch kolejnych – mówi Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.

Od przyszłego roku na odcinku z Warszawy Gdańskiej do Warszawy Zachodniej przybędą dwa nowe przystanki: Warszawa Koło (w okolicy ul. Obozowej) i Warszawa Powązki. Obecne obiekty – Warszawa Kasprzaka (nowa nazwa Warszawa Wola), Warszawa Koło (nowa nazwa Warszawa Młynów) oraz peron nr 8 na stacji Warszawa Zachodnia zostaną przebudowane. Poza gruntownym remontem przystanków zaplanowano również wymianę sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

O tym, jak wyglądać będą nowe przystanki, prezentują wizualizacje, z którymi można zapoznać się tutaj. Z kolei w tym miejscu piszemy szczegółowo, jakie prace PKP PLK zaplanowały na linii obwodowej.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje

Wiecej z regionu:

Warszawa (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS