NUMER 04/2017
NUMER 04/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
szukaj
Śledź nas:

Warszawa: Rozpoczęły się prace rozbiórkowe na linii obwodowej [zdjęcia]

| Martyn Janduła 15.03.2017 46

Warszawa: Rozpoczęły się prace rozbiórkowe na linii obwodowej [zdjęcia]
Fot. PKP PLK
Warszawa: Rozpoczęły się prace rozbiórkowe na linii obwodowej [zdjęcia]
Warszawa: Rozpoczęły się prace rozbiórkowe na linii obwodowej [zdjęcia]
Warszawa: Rozpoczęły się prace rozbiórkowe na linii obwodowej [zdjęcia]
Warszawa: Rozpoczęły się prace rozbiórkowe na linii obwodowej [zdjęcia]
Warszawa: Rozpoczęły się prace rozbiórkowe na linii obwodowej [zdjęcia]
Warszawa: Rozpoczęły się prace rozbiórkowe na linii obwodowej [zdjęcia]
Warszawa: Rozpoczęły się prace rozbiórkowe na linii obwodowej [zdjęcia]
Warszawa: Rozpoczęły się prace rozbiórkowe na linii obwodowej [zdjęcia]
Warszawa: Rozpoczęły się prace rozbiórkowe na linii obwodowej [zdjęcia]
Wraz z marcową korektą rozkładu jazdy zakończył się ruch pociągów na warszawskiej linii obwodowej pomiędzy Warszawą Gdańską a peronem ósmym Warszawy Zachodniej. Ruszyły właśnie prace, które na razie sprowadzają się do rozbiórki sieci trakcyjnej. Później wykonawca przystąpi do demontażu torów.
Od niedzieli na odcinku Warszawa Zachodnia (peron 8) – Warszawa Gdańska, czyli tzw. małej linii obwodowej, pociągi zastąpiła komunikacja miejska. Oznacza to, że ruszył wreszcie drugi etap modernizacji warszawskiej linii obwodowej. Na przebudowę PKP Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły prawie 200 mln zł.

Zanim jednak wykonawca przystąpi do właściwych prac, to w pierwszym etapie nastąpią prace rozbiórkowe, które potrwają ok. 2 miesięcy. Na początek trzeba rozebrać sieć trakcyjną. Tym konsorcjum firm Budimex, Strabag i ZUE zajęło się już w poniedziałek 13 marca.

Pociągi pomiędzy Warszawą Gdańską a Warszawą Zachodnią wrócą na nowe tory za 12 miesięcy. – W tym czasie wykonawca będzie musiał przebudować całą linię kolejową wraz z remontem trzech istniejących przystanków na linii kolejowej oraz dobudowaniem dwóch kolejnych – mówi Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.

Od przyszłego roku na odcinku z Warszawy Gdańskiej do Warszawy Zachodniej przybędą dwa nowe przystanki: Warszawa Koło (w okolicy ul. Obozowej) i Warszawa Powązki. Obecne obiekty – Warszawa Kasprzaka (nowa nazwa Warszawa Wola), Warszawa Koło (nowa nazwa Warszawa Młynów) oraz peron nr 8 na stacji Warszawa Zachodnia zostaną przebudowane. Poza gruntownym remontem przystanków zaplanowano również wymianę sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

O tym, jak wyglądać będą nowe przystanki, prezentują wizualizacje, z którymi można zapoznać się tutaj. Z kolei w tym miejscu piszemy szczegółowo, jakie prace PKP PLK zaplanowały na linii obwodowej.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (1999)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje

Wiecej z regionu:

Warszawa (1999)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2017
NUMER 04/2017
W kwietniowym numerze „Rynku Kolejowego” przedstawiamy pogłębioną analizę wyników przewozowych kolei w 2016 roku. Poza tym Czytelnik może liczyć na interesujące rozmowy z P. Królem, W. Nowakiem, K. Celińskim oraz J. Kućminem, a także relacje z ważnych wydarzeń, takich jak wizyta wicepremiera Morawieckiego w Medcomie oraz przekazanie do eksploatacji setnego Impulsa. Polecamy również artykuły prezesa I. Góry na temat okresów przejściowych TSI oraz J. Polaczka o pomyśle wydłużenia linii LHS na zachód. W numerze zajmujemy się też dostępnością transportową Łodzi, przyszłością kolei w Małopolsce i… trudną teraźniejszością kolei na Dolnym Śląsku.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS