Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Linia obwodowa w przededniu modernizacji. Jest umowa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
17-02-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Już za niespełna miesiąc mają ruszyć roboty związane z modernizacją warszawskiej linii obwodowej. Prace obejmą odcinki Warszawa Zachodnia – Warszawa Gdańska oraz Warszawa Gołąbki – Warszawa Gdańska. Dzięki inwestycji przebudowane zostaną trzy dotychczasowe przystanki oraz powstaną dwa nowe. Podpisana właśnie umowa z wykonawcą na realizację prac opiewa na prawie 200 mln zł brutto.

Już na początku kolejnego miesiąca – 12 marca – PKP PLK zamykają dla ruchu pociągów linię obwodową w Warszawie na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Gdańska. Na wykonanie modernizacji trzech linii kolejowych – nr 20, 509 i 507 – przedstawiciele PKP PLK podpisali dzisiaj – 17 lutego – umowę z wykonawcą, czyli konsorcjum firm Budimex, Strabag i ZUE.

200 mln z programu wartego 2 mld

– Z całego Krajowego Programu Kolejowego na prace na węźle warszawskim i liniach w okolicach stolicy, które przechodzą przez Warszawę, planujemy wydać ponad 2 mld zł. Dzisiejsze podpisanie umowy jest pierwszym elementem realizacji harmonogramu rozpisanego na 3 lata – mówi Arnold Bresz, dyrektor ds. realizacji inwestycji w PKP PLK. – Oczywiście, te prace chcemy przeprowadzać w taki sposób, żeby w jak najmniejszym stopniu wpływać na prowadzenie ruchu pociągów oraz życie samego miasta. W następnych latach przejdziemy do realizacji linii średnicowej, linii nr 8, linii nr 447, a niedługo także linii nr 3. Planujemy wiele prac w okolicach Warszawy w najbliższych latach i mam nadzieję, że zrealizujemy je w terminie i osiągniemy zakładane rezultaty – podkreśla.

Realizacja projektu „Prace na linii obwodowej w Warszawie (odc. Warszawa Gołąbki/Warszawa Zachodnia – Warszawa Gdańska)” ma potrwać 26 miesięcy, czyli do połowy 2019 roku. Do marca 2018 roku ma trwać przebudowa odcinka z Warszawy Zachodniej do Warszawy Gdańskiej, tzw. małej linii obwodowej. Wartość umowy wynosi 196 mln zł brutto.


mat. PKP PLK

Kontynuacja prac

– To kolejny element związany z modernizacją warszawskiego węzła kolejowego. Prace te będą kontynuacją prac na ciągu tzw. linii obwodowej – mówi Sławomira Wierzchowska, z-ca dyrektora w Centrum Realizacji Inwestycji PLK. – Najbardziej odczuwalna część inwestycji to właśnie ta na ciągu linii obwodowej. Poza pracami związanymi z modernizacją 14 km nawierzchni kolejowej oraz sieci trakcyjnej oraz modernizacji urządzeń srk, w ramach tego przedsięwzięcia przebudowane zostaną wiadukty nad ulicą Obozową, Kasprzaka, Wolską i Zawiszy. Mieszkańcy Warszawy odczują dużą poprawę korzystania z usług transportu kolejowego. Na stacji Warszawa Główna Towarowa powstanie LCS, co ułatwi i usprawni prowadzenie ruchu kolejowego – dodaje.

Dzięki inwestycji na linii obwodowej w Warszawie pojawią się dwa nowe przystanki kolejowe – Warszawa Koło w okolicy ul. Obozowej oraz Warszawa Powązki. Ponadto zostaną przebudowane też dotychczasowe przystanki. Warszawa Kasprzaka po przebudowie zyska nową nazwę Warszawa Wola, natomiast Warszawa Koło zmieni nazwę na Warszawa Młynów. Przebudowany zostanie także peron 8 na stacji Warszawa Zachodnia. Pojawią się na nim nowe wiaty, oświetlenie, ławki, megafony i tablice informacyjne. Na stacjach pojawią się windy, natomiast Warszawa Młynów stanie się funkcjonalnym węzłem przesiadkowym łączącym kolej, tramwaje i metro.


mat. PKP PLK

Trudna inwestycja

– W imieniu lidera konsorcjum, cieszę się, że możemy wziąć udział w realizacji tej ważnej dla zamawiającego i miasta inwestycji. Dzisiaj wykonujemy pierwszy krok, podpisujemy umowę. Jest to niezbędny akt do tego, żeby tę pracę rozpocząć, natomiast jest to dopiero początek i niezwłocznie z pełnym zaangażowaniem przystępujemy do przygotowania planów realizacji tej inwestycji. Jesteśmy przygotowani do tego, żeby temu zadaniu sprostać i że za ok. dwa lata je zakończymy – mówi Maciej Olek, dyrektor Budimeksu.

 
mat. PKP PLK Przyszły węzeł przesiadkowy Warszawa Młynów

Jak podkreśla, wszystkie inwestycje realizowane w centrum miasta z definicji są trudne. – Ta pewnie nie będzie inna. Mając na uwadze, że stolica jest w trakcie modernizacji wielu elementów infrastruktury, jak np. budowa metra, co nie pozostaje bez wpływu na organizacje ruchu i życie mieszkańców, to ta inwestycja i konieczność powiązania jej z tymi elementami też nie będzie inna. Organizacyjnie na pewno będzie to bardzo wymagająca inwestycja, natomiast jako konsorcjum składające się z trzech doświadczonych firm – Budimex, Strabag i ZUE – mamy doświadczenie w realizacji takich zadań i myślę, że wspólnie z zamawiającym sprostamy temu zadaniu – podkreśla Olek.


mat. PKP PLK

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5