Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK wybrały wykonawcę projektu warszawskiej średnicy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
24-04-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK wybrały wykonawcę projektu warszawskiej średnicy
fot. Martyn Janduła
Prawie 34 mln zł PKP PLK przeznaczyły na zaprojektowanie przyszłej modernizacji linii średnicowej w Warszawie. Prace obejmą odcinek od Warszawy Wschodniej, przez Warszawę Śródmieście po Warszawę Zachodnią. Projektowanie potrwa 25 miesięcy. Z ośmiu ofert, PKP PLK wreszcie wybrały wykonawcę dokumentacji projektowej.

PKP PLK rozstrzygnęły przetarg na opracowanie dokumentacji przebudowy linii średnicowej w Warszawie. Wykonawca, będzie miał za zadanie opracować koncepcję wstępną, programowo-przestrzenną, projekt budowlany oraz program funkcjonalno-użytkowy. Dodatkowo przyszły wykonawca będzie musiał uzyskać niezbędne do rozpoczęcia inwestycji decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach. Ostatnim zadaniem w przetargu będzie prowadzenie nadzorów autorskich na etapie opracowania projektów wykonawczych oraz realizacji robót budowlanych.

Przetarg z dużymi wymaganiami

Wymagania co do oferentów były znaczne. Firmy musiały wykazać się co najmniej jednym projektem, dla którego wykonały projekt budowlany, o wartości nie mniejszej niż 15 mln zł brutto oraz doświadczoną kadrą pracowniczą. Warto zaznaczyć, że cena w przetargu stanowiła zaledwie 25%. Po 30% wagi uzyskały takie parametry, jak zapewnienie dodatkowego wsparcia kluczowego personelu zespołu projektowego oraz organizacja wykonawcy. Z kolei 15% było do uzyskania za wizualizacje dla wybranych przystanków osobowych. Tutaj ocenie podlegały przedstawione przez oferenta wizualizacje dwóch przystanków kolejowych – Warszawa Ochota (wariant z istniejącą lokalizacją peronów) oraz Warszawa Powiśle.

Udział w przetargu wzięło ośmiu oferentów. Budżet przygotowany na to zamówienie wynosi 34 mln zł brutto. Za najkorzystniejszą ofertę wcale nie uznano najtańszej. W przetargu zwyciężyło warszawskie konsorcjum Torprojekt z ceną 27,6 mln zł brutto. (Najtańszą ofertę złożyła francuska firma Systra, która wyceniła swoje prace na 23 mln zł brutto).

Ruszają prace

Opracowanie wstępnej koncepcji ma się pojawić już po 4 miesiącach od czasu podpisania umowy. Następnie PKP PLK wybiorą wariant odnośnie realizacji inwestycji. W kolejnym krok, w przeciągu dwóch miesięcy, wykonawca będzie musiał opracować koncepcję programowo przestrzenną. Kolejne 4 miesiące zajmie opracowanie projektów budowlanych oraz 6 miesięcy – opracowanie programów funkcjonalno-użytkowych. PKP PLK określiły, że prace projektowe wraz z czasem potrzebnym na prowadzenie nadzoru inwestycji potrwają do 100 miesięcy od dnia wyboru wariantu z koncepcji wstępnej. Na 25,5 miesiąca określono jednak same prace projektowe.

Rozważane warianty, które będą poddane analizie na etapie koncepcji wstępnej, zakładają halę peronową na przystankach Ochota i Powiśle, a także stacji Warszawa Wschodnia, przebudowę układu torów i peronów na Śródmieściu, połączenie ze stacją metra Centrum oraz velostradę wzdłuż mostu średnicowego. Według założeń inwestycja potrwa do pięciu lat. O szczegółach piszemy tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5