Tylko dwie oferty wpłynęły w przetargu na opracowanie dokumentacji na elektryfikację linii 203 od Piły do Kostrzyna przez Gorzów.
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla projektu „Prace na liniach kolejowych 18, 203 na odcinku Bydgoszcz – Piła – Krzyż – Gorzów Wlkp. – Kostrzyn wraz z elektryfikacją odcinka Piła – Kostrzyn". Szacunkowa wartość zamówienia to 6 milionów złotych netto. Więcej na jego temat
piszemy tutaj.
Po otwarciu ofert w przetargu okazało się, że zainteresowane były tylko dwa biura projektowe: TPF oraz WYG International – oba z siedzibą w Warszawie. Złożyły bardzo zbliżone cenowo oferty – TPF na kwotę 6 548 520 złotych, a WYG na kwotę 6 903 990 złotych. Cena nie jest jedynym kryterium udzielenia zamówienia – aż 40 procent oceny będzie stanowić wartość techniczna oferty. Obie oferty znacznie przekraczają kosztorys, który wynosi 4 920 000 złotych brutto.
Po cenach i ilości ofert składanych w ostatnich przetargach PKP PLK widać, że rynek nie jest tak wygłodniały jak w ubiegłym roku. PLK
miała wówczas średnio 15-20% oszczędności na każdym przetargu. Nie dotyczy to tylko dokumentacji – niedawno najtańsza oferta w postępowaniu na modernizację linii 406 do Polic
przekroczyła niemal o 1/3 wysokość środków, jaką PKP PLK planowały przeznaczyć na realizację inwestycji.
Co ciekawe, inny odcinek linii kolejowej nr 203 Łąg – Czersk – Chojnice będzie przedmiotem analizy pod kątem ewentualnej elektryfikacji linii na Pomorzu.
Piszemy o tym tutaj. Natomiast o wszystkich projektach elektryfikacyjnych
można przeczytać w tym wątku.