NUMER 03/2018
NUMER 03/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Taki był rok 2017
szukaj
Śledź nas:

Sieć trakcyjna do Gorzowa? PLK zaczyna przygotowania do elektryfikacji linii 203

| Jakub Madrjas 24.07.2017 341

Sieć trakcyjna do Gorzowa? PLK zaczyna przygotowania do elektryfikacji linii 203
Fot. Jakub Sus, SM42.pl
Znakomita wiadomość dla mieszkańców Piły, Krzyża, Gorzowa Wlkp. i Kostrzyna. PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na opracowanie dokumentacji przedprojektowej na elektryfikację prowadzącej przez te miasta linii 203.
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla projektu „Prace na liniach kolejowych 18, 203 na odcinku Bydgoszcz – Piła – Krzyż – Gorzów Wlkp. – Kostrzyn wraz z elektryfikacją odcinka Piła – Kostrzyn". Szacunkowa wartość zamówienia to 6 milionów złotych netto.

Przedmiotem analiz studialnych będą następujące linie kolejowe (wraz z infrastrukturą towarzyszącą):
  • nr 18 Kutno – Piła Główna na odcinku Bydgoszcz Główna – Piła Główna,
  • nr 203 Tczew – Kostrzyn na odcinku Piła Główna – Krzyż – Gorzów Wielkopolski – Kostrzyn,
  • nr 745 Bydgoszcz Główna – Bydgoszcz Czyżkówko na odcinku Bydgoszcz Główna – Bydgoszcz Czyżkówko,
  • nr 827 Kostrzyn R5 – Kostrzyn R208 T13/T15a na odcinku Kostrzyn R5 – Kostrzyn R208 T13/T15a.
Wymienione linie kolejowe nie przynależą do sieci TEN-T oraz nie są objęte umowami AGC i AGTC. PKP PLK przewiduje, że realizacja prac zostanie podzielona na trzy projekty realizacyjne. Najpierw zrealizowane mają zostać prace na liniach kolejowych nr 18, 203 na odcinku Bydgoszcz Główna – Piła Główna, następnie na odcinku Piła Główna – Krzyż, a w ostatniej kolejności na odcinku Krzyż – Kostrzyn. Jak zaznacza PLK w ogłoszeniu, elektryfikacja linii zostanie wykonana w przypadku wykazania zasadności w analizach.

Na przygotowanie dokumentacji wykonawca będzie miał 390 dni. Cena nie jest jedynym kryterium udzielenia zamówienia – aż 40 procent oceny będzie stanowić wartość techniczna oferty. 

 
rys.openrailwaymap.org

Linia kolejowa 203 Tczew – Kostrzyn – Küstrin-Kietz jest dwutorowa poza odcinkiem Gutowiec – Piła oraz estakadą w Gorzowie. Jest w całości niezelektryfikowana. W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego zaplanowano wyłącznie rewitalizację linii na odcinku Krzyż – Gorzów Wielkopolski. Trwa właśnie modernizacja słynnej, historycznej estakady wraz z budową nowego przystanku.

Z kolei linia kolejowa nr 18 Kutno – Piła Główna jest dwutorowa i w całości zelektryfikowana, ale jej stan na odcinku Piła - Bydgoszcz wymaga poprawy. W remoncie będzie przez najbliższy rok inny odcinek linii - z Ostrowów do Otłoczyna

W ciągu ostatnich lat rozpoczęło się kilka projektów elektryfikacji linii kolejowych, które można śledzić w tym wątku. Niedawno rozpoczęła się modernizacja i elektryfikacja linii Lublin – Stalowa Wola, projektowana będzie elektryfikacja linii z Ełku do Korsz, planuje się też elektryfikację odcinka linii kolejowej nr 201 Maksymilianowo – Gdynia Główna. Coraz bliżej jest też elektryfikacja linii 213 na Hel. Co ciekawe, przed dwoma laty zapotrzebowanie na elektryfikację linii 203 zgłosiło PKP Intercity.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 03/2018
NUMER 03/2018
To był udany rok dla naszego wydawnictwa. W połowie roku do rodziny naszych portali internetowych składającej się dotąd z Rynku Kolejowego, Rynku Infrastruktury i Transportu Publicznego dołączył Rynek Lotniczy. O najważniejszych wydarzeniach mijającego w świetle całego rynku kolejowego roku piszemy w najnowszym Raporcie. Polecamy także m. in. rozmowę z nowym Prezesem Pesy oraz długi wywiad z szefem Przewozów Regionalnych.

 

współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS