Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Sieć trakcyjna do Gorzowa? PLK zaczyna przygotowania do elektryfikacji linii 203

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
24-07-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Sieć trakcyjna do Gorzowa? PLK zaczyna przygotowania do elektryfikacji linii 203
Fot. Jakub Sus, SM42.pl
Znakomita wiadomość dla mieszkańców Piły, Krzyża, Gorzowa Wlkp. i Kostrzyna. PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na opracowanie dokumentacji przedprojektowej na elektryfikację prowadzącej przez te miasta linii 203.

Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla projektu „Prace na liniach kolejowych 18, 203 na odcinku Bydgoszcz – Piła – Krzyż – Gorzów Wlkp. – Kostrzyn wraz z elektryfikacją odcinka Piła – Kostrzyn". Szacunkowa wartość zamówienia to 6 milionów złotych netto.

Przedmiotem analiz studialnych będą następujące linie kolejowe (wraz z infrastrukturą towarzyszącą):
  • nr 18 Kutno – Piła Główna na odcinku Bydgoszcz Główna – Piła Główna,
  • nr 203 Tczew – Kostrzyn na odcinku Piła Główna – Krzyż – Gorzów Wielkopolski – Kostrzyn,
  • nr 745 Bydgoszcz Główna – Bydgoszcz Czyżkówko na odcinku Bydgoszcz Główna – Bydgoszcz Czyżkówko,
  • nr 827 Kostrzyn R5 – Kostrzyn R208 T13/T15a na odcinku Kostrzyn R5 – Kostrzyn R208 T13/T15a.
Wymienione linie kolejowe nie przynależą do sieci TEN-T oraz nie są objęte umowami AGC i AGTC. PKP PLK przewiduje, że realizacja prac zostanie podzielona na trzy projekty realizacyjne. Najpierw zrealizowane mają zostać prace na liniach kolejowych nr 18, 203 na odcinku Bydgoszcz Główna – Piła Główna, następnie na odcinku Piła Główna – Krzyż, a w ostatniej kolejności na odcinku Krzyż – Kostrzyn. Jak zaznacza PLK w ogłoszeniu, elektryfikacja linii zostanie wykonana w przypadku wykazania zasadności w analizach.

Na przygotowanie dokumentacji wykonawca będzie miał 390 dni. Cena nie jest jedynym kryterium udzielenia zamówienia – aż 40 procent oceny będzie stanowić wartość techniczna oferty. 

 
rys.openrailwaymap.org

Linia kolejowa 203 Tczew – Kostrzyn – Küstrin-Kietz jest dwutorowa poza odcinkiem Gutowiec – Piła oraz estakadą w Gorzowie. Jest w całości niezelektryfikowana. W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego zaplanowano wyłącznie rewitalizację linii na odcinku Krzyż – Gorzów Wielkopolski. Trwa właśnie modernizacja słynnej, historycznej estakady wraz z budową nowego przystanku.

Z kolei linia kolejowa nr 18 Kutno – Piła Główna jest dwutorowa i w całości zelektryfikowana, ale jej stan na odcinku Piła - Bydgoszcz wymaga poprawy. W remoncie będzie przez najbliższy rok inny odcinek linii - z Ostrowów do Otłoczyna

W ciągu ostatnich lat rozpoczęło się kilka projektów elektryfikacji linii kolejowych, które można śledzić w tym wątku. Niedawno rozpoczęła się modernizacja i elektryfikacja linii Lublin – Stalowa Wola, projektowana będzie elektryfikacja linii z Ełku do Korsz, planuje się też elektryfikację odcinka linii kolejowej nr 201 Maksymilianowo – Gdynia Główna. Coraz bliżej jest też elektryfikacja linii 213 na Hel. Co ciekawe, przed dwoma laty zapotrzebowanie na elektryfikację linii 203 zgłosiło PKP Intercity.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Szybciej z Pragi do Liberca? Nie tak szybko

Infrastruktura

Szybciej z Pragi do Liberca? Nie tak szybko

Mikołaj Kobryński 24 października 2025

Cummins: Rozwój kolei w Polsce nie odbędzie się bez silnika spalinowego

Tabor i technika

Cummins: Rozwój kolei w Polsce nie odbędzie się bez silnika spalinowego

Łukasz Malinowski, wsp. Kasper Fiszer 24 października 2025

Zobacz również:

Litwa: Trwa elektryfikacja linii do Kłajpedy

Infrastruktura

Litwa: Trwa elektryfikacja linii do Kłajpedy

Przemysław Jezierski 21 sierpnia 2025

UE sfinansuje elektryfikację linii z Rumunii do Mołdawii

Infrastruktura

Opolskie: Chcemy elektryfikacji większości linii w województwie

Infrastruktura

Opolskie: Chcemy elektryfikacji większości linii w województwie

Jakub Rösler, Roman Czubiński 29 maja 2025

Pozostałe z wątku:

Szybciej z Pragi do Liberca? Nie tak szybko

Infrastruktura

Szybciej z Pragi do Liberca? Nie tak szybko

Mikołaj Kobryński 24 października 2025

Cummins: Rozwój kolei w Polsce nie odbędzie się bez silnika spalinowego

Tabor i technika

Cummins: Rozwój kolei w Polsce nie odbędzie się bez silnika spalinowego

Łukasz Malinowski, wsp. Kasper Fiszer 24 października 2025

Zobacz również:

Litwa: Trwa elektryfikacja linii do Kłajpedy

Infrastruktura

Litwa: Trwa elektryfikacja linii do Kłajpedy

Przemysław Jezierski 21 sierpnia 2025

UE sfinansuje elektryfikację linii z Rumunii do Mołdawii

Infrastruktura

Opolskie: Chcemy elektryfikacji większości linii w województwie

Infrastruktura

Opolskie: Chcemy elektryfikacji większości linii w województwie

Jakub Rösler, Roman Czubiński 29 maja 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij