Średzka wąskotorówka przewiozła ponad 30 tysięcy podróżnych - Wszystko na temat branży kolejowej: PKP, Intercity, przewozy regionalne, koleje mazowieckie, rozkłady jazdy PKP, Kolej
NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Średzka wąskotorówka przewiozła ponad 30 tysięcy podróżnych

| jar, Rynek Kolejowy 12.12.2017 184

Średzka wąskotorówka przewiozła ponad 30 tysięcy podróżnych
fot. jar
Mijający rok dla Średzkiej Kolei Powiatowej był udany. Wyraźnie zwiększono liczbę uruchamianych pociągów zgodnie z rozkładem jazdy. Na tory wróciła lokomotywa parowa, wykonywane są również naprawy infrastruktury. Operator zamierza przywrócić do ruchu kolejny parowóz.
Duży wzrost przewozów

Towarzystwo Przyjaciół Kolejki Średzkiej "Bana" podsumowało mijający rok. Z pociągów turystycznych skorzystało ponad 30 000 podróżnych, blisko trzykrotnie więcej podróżnych niż w 2016 r. Jak informuje „Rynek Kolejowy” Arkadiusz Kaczmarek, wiceprezes towarzystwa zarządzającego koleją wąskotorową, wpływ na poprawę frekwencji miało kilka czynników.  – Tak wysoki wynik jest efektem wspólnej pracy naszej organizacji z samorządem Powiatu Średzkiego. Udało nam się wspólnie ożywić, zamarły od pewnego czasu, ruch turystyczny w Zaniemyślu. Stało się to dwuetapowo – jako przewoźnik wąskotorowy zaoferowaliśmy większą ilość połączeń, z drugiej strony udało się stworzyć atrakcję turystyczną w samym Zaniemyślu, jaką jest niewątpliwie Wyspa Edwarda Raczyńskiego – wyjaśnia Arkadiusz Kaczmarek.

Wpływ na poprawę frekwencji miała również lokomotywa parowa Px48-1756. Na czele pociągu pojawiła się dopiero we wrześniu, czyli po sezonie. Łącznie obsłużyła 76 pociągów z 336 połączeń rozkładowych. Jednak jak zauważył udzielający informacji „Rynkowi Kolejowemu”, po przywróceniu do ruchu parowozu, Średzką Kolej Powiatową zaczęły odwiedzać wycieczki zagraniczne.

Jak można przeczytać w komunikacie stowarzyszenia, pociąg pełnił również funkcje transportu publicznego dla mieszkańców okolicznych miejscowości. Odnotowano osoby podróżujące na zakupy. Nie bez znaczenia było uruchomienie 20 pociągów na zamówienie.

Zatrzymać degradację infrastruktury

Obok prowadzenia ruchu pasażerskiego, operator kolei wąskotorowej działa na rzecz zatrzymania degradacji linii Środa Miasto – Zaniemyśl. Jak podaje wiceprezes towarzystwa, wiosną tego roku wymieniono 500 podkładów kolejowych. Obecnie wymieniane jest kolejnych 700 sztuk. – Cały czas monitorujemy stan linii, aby nie dopuścić do sytuacji, kiedy to pewne odcinki znajdą się na skraju śmierci technicznej. Jest to zadanie trudne, gdyż, jak wiadomo, obecnie jest bardzo duży problem z pozyskaniem pracowników na rynku,w tym także pracowników fizycznych. Jednakże nie poddajemy się i dostępnymi zasobami wykonujemy niezbędne naprawy – podkreśla Arkadiusz Kaczmarek.

Kontynuować tradycję średzkiej wąskotorówki

Organizacja pozarządowa pracuje również nad zwiększeniem liczby jednostek taboru dostępnego do ruchu. Trwa naprawa główna wagonu 1Aw. – Wymienione są już wsporniki konstrukcji pudła, na dzień dzisiejszy odbywają się prace przy pokryciu pudła nową blachą, a także wykonywane są całkowicie nowe drzwi. Na początku roku będziemy przeprowadzać rewizję wózków. Ostatnim etapem będzie zabudowa nowej stolarki wewnątrz wagonu – opisuje rozmówca "Rynku Kolejowego". – Chcemy aby wagon ten jeździł w naszych pociągach w 2018 roku. Jednak nie potrafię z całą pewnością określić, czy to się uda – dodaje.

Towarzystwo rozpoczyna przygotowania do naprawy drugiego z posiadanych parowozów serii Px. Wynika to z potrzeby zapewnienia odpowiedniej liczby jednostek tabory trakcyjnego. Obecnie zarządca kolei ma do dyspozycji dwie lokomotywy – wymieniony parowóz oraz "spalinówkę" Lyd1. Przy rosnącym ruchu turystycznym liczba takich pojazdów może być niewystarczająca. – Kontynuując tradycje naszej kolei, chcemy utrzymywać ruch w przewadze trakcji parowej, wraz z utrzymaniem zaplecza a także odpowiedniej kadry do obsługi i napraw. Zadanie, które postawiliśmy przed sobą, jest bardzo trudne, ale wierzę że możliwe do realizacji – kończy wiceprezes.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS