Partnerzy serwisu:
II linia metra

Linia na Hel do ponownej modernizacji, a potem elektryfikacji

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-07-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

II LINIA METRA
Linia na Hel do ponownej modernizacji, a potem elektryfikacji
Fot. Martin Hoffmann, CC-BY-SA 3.0
Marszałek województwa pomorskiego zapowiedział sfinansowanie dokumentacji projektowej dla poprawy przepustowości linii na Hel. MIB zapewnił, że dwuetapowy projekt zostanie wpisany do Krajowego Programu Kolejowego.

Z koncepcją dalszej poprawy przepustowości linii kolejowej 213, która została zaprezentowana po raz pierwszy pod koniec 2015 r. w papierowej edycji „Rynku Kolejowego”, zapoznać się można tutaj; nad koncepcją pracowali m.in. przedstawiciele Pomorskiego Towarzystwa Miłośników Kolei Żelaznych (PTMKŻ) i Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Pierwszym krokiem było wskazanie przed rokiem niezbędnych działań w celu przeprowadzenia projektu.

W czerwcu ubiegłego roku pisaliśmy, że elektryfikacja linii na Hel może znaleźć się w Krajowym Programie Kolejowym. Teraz marszałek województwa pomorskiego Mieczysław Struk informuje, że dostał zapewnienie że tak się stanie. Jak zapowiedział w "Gazecie Wyborczej", urząd marszałkowski województwa sfinansuje przygotowanie pełnej dokumentacji projektowej wraz z niezbędnymi pozwoleniami. Pieniądze pochodzić będą z oszczędności, jakie powstały w przetargu na modernizację linii Szczecinek – Ustka, wykonywanej z Regionalnego Programu Operacyjnego województwa.

Co więcej, wiceminister infrastruktury i budownictwa Kazimierz Smoliński powiedział "GW", że "będzie robił wszystko, żeby znalazły się pieniądze na modernizację linii do Helu". Modernizacja ma być podzielona na dwa etapy. W pierwszym, do 2023 r., powstać mają m.in. nowe mijanki. W drugim, w nowym okresie unijnego programowania, powstałaby elektryfikacja, której koszt szacuje się na 85 mln zł.  Szacuje się, że sama dokumentacja mogłaby kosztować ok. 7 mln zł i miałaby być gotowa w 2019 r. Co ważne, powstanie dokumentacja nie tylko mijanek i ewentualnych dodatkowych przystanków, ale także elektryfikacji całej linii do Helu.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

W kierunku elektryfikacji linii kolejowej Reda – Hel

Infrastruktura

W kierunku elektryfikacji linii kolejowej Reda – Hel

pr, Rynek Kolejowy 18 grudnia 2015

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

W kierunku elektryfikacji linii kolejowej Reda – Hel

Infrastruktura

W kierunku elektryfikacji linii kolejowej Reda – Hel

pr, Rynek Kolejowy 18 grudnia 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5