NUMER 01/2018
NUMER 01/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej a CPK
szukaj
Śledź nas:

Serbia rozpoczyna duże inwestycje kolejowe

| Michał Szymajda 12.02.2018 67

Serbia rozpoczyna duże inwestycje kolejowe
Pociąg Kolei SerbskichFot. http://www.srbvoz.rs
Po latach kolejowej zapaści w Serbii na poważnie rozpoczyna się proces modernizacji kolei, mimo nieobecności tego kraju w strukturach Unii Europejskiej. Do inwestycji sporo dorzucają się Chińczycy i Europejski Bank Inwestycyjny.
Serbskie Ministerstwo Budownictwa, Transportu i Infrastruktury właśnie podzieliło się z dziennikarzami informacją dotyczącą zdobycia kredytu z Europejskiego Banku Inwestycyjnego na gruntowną modernizację linii z Niszu (trzecie co do wielkości miasto Serbii z 260 tysiącami mieszkańców) do graniczącego z Bułgarią Dimitrovgradu.

Lepszy dojazd koleją do Bułgarii

Łączny koszt modernizacji 104-kilometrowej linii liczony jest na 268 mln euro. EBI dorzuci się do przebudowy w kwocie 73 mln euro, z czego 44,7 mln zostanie przeznaczonych na odcinek Sicevo – Dimitrovgrad, a 28,3 mln na elektryfikację i nowe urządzenia srk na węźle w Niszu. Na odcinku Sicevo – Dimitrovgrad zostanie kompleksowo zmodernizowany tor, systemy srk oraz przejazdy kolejowo-drogowe. Zmodernizowane mają zostać również stacje, ale linia pozostanie niezelektryfikowana i jednotorowa, choć sfinansowane mają zostać prace przygotowawcze do ewentualnej elektryfikacji.

Linia ma w przyszłości umożliwić przyspieszenie przewozu osób i towarów pomiędzy Bułgarią (z Sofii do Dimitrovgradu jest jedynie 40 km). Obecnie między Belgradem a Sofią w ogóle nie kursują pociągi międzynarodowe, choć ma się to zmienić 1 czerwca, kiedy ponownie uruchomiony zostanie pociąg „Balkan”, który kursować ma do 17 września. Ciekawostką jest również to, że od 4 czerwca z Belgradu będzie odjeżdżać reaktywowany pociąg „Hellas” do Salonik, jednak na odcinku Gevgelija (granica Macedońsko – Grecka) – Saloniki zastąpiony będzie autobusami.

Chińskie i rosyjskie inwestycje w Serbii

Warto przypomnieć, że właśnie rozpoczęła się kompleksowa modernizacja linii kolejowej Belgrad – Budapeszt, którą w dużej mierze sponsorują chińskie banki. Prace, które mają zakończyć się około 2023 pozwolą na przejazd pociągów pasażerskich z prędkością do 200 km/h. Prace po stronie węgierskiej, gdzie infrastruktura jest w lepszym stanie, mają rozpocząć się w 2020 roku i potrwać 3 lata.

W 2017 roku rosyjskie spółki zakończyły modernizację odcinka Resnik – Valjevo. Więcej piszemy o tym tutaj

Polska również ma plany silniejszego kolejowego związania z południem Europy. Piszemy o tym w tekście "Projekt KDP na Węgry wynikiem porozumienia Orbana z Morawieckim".
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Serbia (23)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Serbia (23)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01/2018
NUMER 01/2018
Tematem numeru jest przyszłość polskich kolei i ich miejsce w planie transportowym, jaki w związku z podjęciem decyzji o budowie Centralnego Portu Lotniczego przygotował rząd. Sporo miejsca poświęcamy na rozmowy z przedstawicielami czołowych firm z branży kolejowej: Siemensa, KZN Bieżanów, Cargounit. Rozmawiamy też o przyszłości kolei na Pomorzu – z Ryszardem Świlskim, członkiem zarządu województwa pomorskiego. Również o przyszłości transportu w aglomeracji warszawskiej rozmawiamy z prezes Krystyną Pękałą, kierującą stołeczną SKM-ką.

Sporo miejsca poświęcamy problemom transportu towarów. Piszemy np. o najnowszych wynikach PKP Cargo i nielicznych inwestycjach w spółce, rozmawiamy z Radimem Paigerem, kierującym polskim oddziałem producenta taboru Legios Loko, o potencjalne polskiego rynku.

Warto przeczytać obszerny tekst na temat najnowszego produktu Alstomu – pociągu na wodór, a także rozmowę z Leszkiem Miętkiem na temat poziomu bezpieczeństwa przewozów w Polsce. Analizujemy też wdrożony właśnie rozkład jazdy pociągów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS