NUMER 03/2018
NUMER 03/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Taki był rok 2017
szukaj
Śledź nas:

Rosja zacieśnia współpracę z Serbią. Remont linii do Baru i Budapesztu

| Witold Urbanowicz 19.07.2016 46

Rosja zacieśnia współpracę z Serbią. Remont linii do Baru i Budapesztu
fot. Srđan Popović, lic. CC BY-SA 4.0 Wikimedia commons
Grupa RŻD, w ramach umowy o współpracy między Rosją a Serbią, rozpoczęła remont serbskiego odcinka widowiskowej linii kolejowej z Belgradu do Baru. Rosjanie wyremontują też odcinek linii kolejowej z Belgradu do Budapesztu.
Stan serbskiej sieci kolejowej odbiega stanem od standardów europejskich. Serbia od lat zmagała się z problemem braku środków na niezbędne remonty i modernizacje. Wsparcie ostatecznie przyszło ze strony Rosji, która pozostaje bliskim sojusznikiem tego bałkańskiego kraju. Rządy obu państw podpisały umowę o współpracy, a Rosja udzieliła Serbii kredytu eksportowego w wysokości ok. 800 milionów dolarów.

W piątek 15 lipca oficjalnie, w towarzystwie Aleksandra Miszarina, wiceszefa Kolei Rosyjskich i Zorany Michajlović, serbskiej minister budowy, transportu i infrastruktury oraz wicepremier, ruszyła przebudowa odcinka słynnej, 287-kilometrowej linii z Belgradu do czarnogórskiego Baru, często uznawanej za jedną z najładniejszych w Europie. To najdłuższa linia kolejowa na terenie Serbii. Zakres prac obejmuje 77,6-kilometrowy odcinek linii Resnik – Valjevo. RŻD International, wchodzący w skład Grupy Kolei Rosyjskich (RŻD), zmodernizuje całą infrastrukturę torową i sieciową, dwa tunele, siedemnaście mostów, systemy komunikacji i sterowania ruchem. Remontowi zostaną poddane także wszystkie obiekty na trasie, w tym dziesięć stacji.

Efektem prac będzie podniesienie prędkości pociągów pasażerskich z 50 do 120 km/h. Wartość kontraktu na remont tego odcinka trasy wynosi 80 milionów dolarów. Remontowany odcinek linii ma zostać oddany w czerwcu 2018 r.

Zaangażowanie RŻD nie kończy się jednak na linii do Czarnogóry. RŻD International podpisał aneks z Kolejami Serbskimi na przebudowę linii Stara Pazova – Nowy Sad, wchodzącej w skład linii Belgrad – Budapeszt. Zadaniem Rosjan byłaby budowa dwóch ok. 3-kilometrowych mostów nad obszarami zalewowymi Dunaju oraz 2,2-kilometrowego dwutorowego tunelu Čortanovci. Pociągi będą mogły rozwijać prędkości do 200 km/h. Zgodnie z umową, strona rosyjska będzie odpowiadać za realizację centrum dyspozytorskiego w Belgradzie.

Wartość tej umowy wynosi 338 milionów dolarów, z czego ponad 258 milionów dolarów to koszt tunelu i obiektów mostowych. Prace mają się zacząć w I kwartale 2017 r. i według założeń mają być prowadzone równolegle w kilku miejscach, by zminimalizować okres utrudnień.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Serbia (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Serbia (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 03/2018
NUMER 03/2018
To był udany rok dla naszego wydawnictwa. W połowie roku do rodziny naszych portali internetowych składającej się dotąd z Rynku Kolejowego, Rynku Infrastruktury i Transportu Publicznego dołączył Rynek Lotniczy. O najważniejszych wydarzeniach mijającego w świetle całego rynku kolejowego roku piszemy w najnowszym Raporcie. Polecamy także m. in. rozmowę z nowym Prezesem Pesy oraz długi wywiad z szefem Przewozów Regionalnych.

 

współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS