Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Rail Baltica. Trwa przebudowa mostu nad Bugiem

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
06-02-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Postępuje budowa mostu na Bugu i modernizacja stacji w Małkini oraz torów pomiędzy Sadownem a Czyżewem – to najważniejsze prace realizowane obecnie na linii nr 6 Warszawa – Białystok, która jest elementem Rail Baltica.

Dzięki przebudowie odcinka Sadowne – Czyżew pasażerowie skorzystają z nowych peronów na 4 przystankach i 2 stacjach. Wszystkie będą wyposażone w wiaty, nowe oświetlenie, ławki i antypoślizgową nawierzchnię. Dzięki podwyższeniu peronów oraz budowie wind i pochylni zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych zdolnościach poruszania się. Prace rozpoczęły się od stacji Sadowne w stronę Białegostoku. Na około 30 km zdemontowany został jeden tor wraz z siecią trakcyjną. Rozebrano 5 peronów na stacji Sadowne. Obecnie układany jest nowy tor. Wykonawca przygotował szyny oraz ponad 20 000 podkładów.

Trwają prace związane z budową trzech mostów, przepustów oraz przejścia dla pieszych pod torami na stacji Małkinia. Budowane są perony na przystankach: Prostyń, Zaręby Kościelne, Kietlanka oraz Szulborze Koty - informuje inwestor, PKP Polskie Linie Kolejowe.

Nowy most nad Bugiem

Dotychczasowy jednotorowy odcinek Prostyń Bug – Małkinia będzie dwutorowy. Podobnie zaplanowano nowy most nad rzeką Bug. Znacznie ułatwi to przejazd pociągów, który dotychczas był ograniczony przez jazdę jednym torem.

Nowa przeprawa na Bugu będzie miała konstrukcję łukową złożoną z dwóch stalowych mostów (po jednym na każdy tor) osadzonych na wspólnych przyczółkach i żelbetowych podporach. Powstający 300-metrowy obiekt umożliwi szybszy przejazd pociągów pasażerskich z prędkością 160 km/h (obecnie 120 km/h). Kursować będą mogły także cięższe składy towarowe o nacisku 221 ton/oś.

Trwa budowa pierwszego mostu. Po zakończeniu przejmie on ruch pociągów odbywający się po obecnym starym moście kratownicowym. Kolejnym etapem będzie rozbiórka starego mostu i budowa drugiej przeprawy. Każdy z nowych mostów będzie miał pięć efektownych 60-metrowych przęseł wysokich na 12 m. Przy budowie mostu uwzględniono wymogi ochrony środowiska. Zapewnione będzie pod torami przejście dla zwierząt.

Na odcinku Sadowne – Czyżew przebudowanych zostanie ponad 70 km torów i sieci trakcyjnej. Wyższy poziom bezpieczeństwa zapewnią nowe urządzenia sterowania i wybudowane lokalne centrum sterowania w Małkini oraz dodatkowe urządzenia na przejazdach kolejowo – drogowych. Linia będzie dostosowana do prędkości 160 km/h dla pociągów pasażerskich i 120 km/h dla składów towarowych. Zakończenie modernizacji odcinka Sadowne - Czyżew planowane jest na koniec 2019 r. Wartość prac na odcinku Sadowne - Czyżew wynosi ponad 521 mln zł netto, z czego 397 mln zł netto to dofinansowanie ze środków Funduszu „Łącząc Europę” – (Connecting Europe Facility – CEF).

W dwie godziny z Warszawy do Białegostoku

Zakończyły się już prace między Warszawą a Sadownem. Pasażerowie korzystają z nowych peronów. Użytkowane są nowe przejścia podziemne i bezkolizyjne skrzyżowania. Jeszcze w tym roku planowane jest rozpoczęcie przebudowy fragmentu trasy E75 od Czyżewa do Białegostoku.

Dzięki modernizacji kolejnych odcinków Sadowne – Czyżew i Czyżew – Białystok pasażerowie zyskają jeszcze lepsze połączenia dalekobieżne oraz międzyregionalne. Skróci się czas przejazdu między stolicami województw. Najszybsze pociągi z Białegostoku do Warszawy dojadą w czasie poniżej dwóch godzin. Pasażerowie skorzystają z komfortowych stacji i przystanków bez barier architektonicznych. Zakończenie wszystkich prac na trasie Warszawa – Białystok planowane jest do końca 2021 r.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Łotwa: Ruszają zasadnicze prace przy Rail Baltice w kierunku Litwy

Infrastruktura

Estonia: Jest umowa na projekt połączenia portu Muuga z Rail Baltiką

Infrastruktura

Tallinn: Pierwszy peron stacji Rail Baltiki otwarty

Infrastruktura

Tallinn: Pierwszy peron stacji Rail Baltiki otwarty

Przemysław Farsewicz 16 czerwca 2025

Zobacz również:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Łotwa: Ruszają zasadnicze prace przy Rail Baltice w kierunku Litwy

Infrastruktura

Estonia: Jest umowa na projekt połączenia portu Muuga z Rail Baltiką

Infrastruktura

Tallinn: Pierwszy peron stacji Rail Baltiki otwarty

Infrastruktura

Tallinn: Pierwszy peron stacji Rail Baltiki otwarty

Przemysław Farsewicz 16 czerwca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij