NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

PLK skrócą czas przejazdu o ponad godzinę na trasie Szczytno – Ełk

| Martyn Janduła 30.12.2016 221

PLK skrócą czas przejazdu o ponad godzinę na trasie Szczytno – Ełk
Stacja Ruciane-NidaFot. Zbigniew Czernik, CC BY-SA 3.0
Mieszkańcy Mazur czekali na tę informację od dawna. PKP PLK. w ramach ostatnich przetargów w 2016 roku, rozpisała postępowanie na zadanie „projektuj i buduj” dla linii 219 ze Szczytna do Ełku przez Ruciane-Nidę i Pisz. Pozwoli to diametralnie skrócić czas przejazdu pociągów na tej zaniedbanej linii kolejowej.
Połączenie Olsztyna z Ełkiem przez Szczytno i Pisz jest jednotorowe i niezelektryfikowane. Mimo że linia 219 jest najkrótszym połączeniem pomiędzy stolicą Warmii i Mazur a Ełkiem, to i tak większość pociągów jedzie objazdem przez Korsze, Kętrzyn i Giżycko, bowiem przejazd przez Korsze w chwili obecnej i tak trwa znacznie krócej. Za Szczytnem prędkość spada już do 70 km/h, by spaść później do 40 km/h w Piszu i tak ciągnąć się do samego Ełku. Pociąg na przejechanie odcinka od Szczytna potrzebuje 2 godzin i 54 minut, a to tylko 113 km. Z samego Olsztyna z kolei 3 godzin i 33 minut.

Teraz ma się to zmienić za sprawą ogłoszonego właśnie przetargu na „Prace na linii kolejowej nr 219 na odcinku Szczytno – Ełk”. To już drugi etap inwestycji. Wcześniej zmodernizowano połączenie z Olsztyna do Szczytna (wraz z podniesieniem prędkości do 100 km/h) wraz z dobudowaniem odcinka torów pod terminal lotniskowy Portu Olsztyn-Mazury.

Szybciej o ponad godzinę

Całość przedmiotu zamówienia dotyczącego prac na linii kolejowej nr 219 ze Szczytna do Ełku obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej, projektu budowlanego oraz uzyskania dla niego wszelkich niezbędnych pozwoleń. Wszystko po to, by w kolejnym etapie, na podstawie opracowanej dokumentacji, wykonawca mógł przystąpić do robót. Na zakończenie inwestycji zamawiający będzie wymagał wykonania kompleksowej dokumentacji powykonawczej i przeprowadzenia oceny zgodności podsystemów objętych zakresem zamówienia.

Prace na linii kolejowej nr 219 na odcinku Szczytno – Ełk mają na celu skrócenie czasu jazdy pociągów o około 70 minut, za sprawą podniesienia prędkości do 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h dla pociągów towarowych. Poprawiona ma zostać przepustowości linii wraz z poprawą skomunikowania i punktualności realizowanych połączeń oraz zwiększenie dostępności transportu kolejowego. Przedmiotem kontraktu jest także renowacja obiektów obsługi podróżnych, celem zapewnienia wygodnego korzystanie z nich przez podróżnych, w tym przez osoby o ograniczonej możliwości poruszania się. Usprawniona zostanie także informacja pasażerska.

Nowe przystanki

Planowana jest całościowa wymiana nawierzchni torowej na całej długości odcinka. Przebudowanych i wymienionych zostaną 24 rozjazdy. Wykonawca odtworzy, wraz z budową srk, mijanki w Spychowie i Drygałach. Przewiduje się prace na 100 przejazdach i przejściach w poziomie szyn. Zlikwidowanych zostanie 11 przejazdów.

Przebudowie poddanych zostanie 186 obiektów inżynieryjnych. Na wszystkich stacjach i przystankach osobowych przebudowane zostaną perony, które zyskają wysokość 0,76 m (z wyjątkiem peronu na stacji Szczytno który będzie miał wysokość 0,55 m) wraz z wyposażeniem w obiekty małej architektury (wiaty, ławki, gabloty informacyjne itp.). Przewidziana jest likwidacja przystanku osobowego Karwica Mazurska oraz utworzenie nowego przystanku osobowego o roboczej nazwie Pisz Wschód.

Wartość projektu oszacowano na 323,2 mln zł brutto. Inwestycja realizowana jest w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Składanie ofert w postępowaniu przetargowym trwa do 10 lutego 2017 roku. Zamawiający oceni je pod kątem ceny – 60%, doświadczenia personelu – 20% oraz terminu realizacji – 20%. W specyfikacji zaznaczono, że maksymalny czas realizacji to 36 miesięcy. Na czas trwania robót na linii 219 planowane są całodobowe zamknięcia torowe. Najpierw dla odcinka Pisz – Ełk, a następnie dla odcinka Szczytno – Pisz. Podczas zamknięć torowych zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa.

Podpisanie umowy dla robót na linii kolejowej nr 219 planowane jest na listopad 2017 r., a zakończenie prac na maj 2020 r.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Szczytno (22)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Szczytno (22)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS