NUMER 04/2017
NUMER 04/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
szukaj
Śledź nas:

Prezesi SBB i Stadlera zaprezentowali Giruno

| Jakub Madrjas 21.09.2016 13

Prezesi SBB i Stadlera zaprezentowali Giruno
Fot. Jakub Madrjas/RK
Prezesi SBB i Stadlera zaprezentowali Giruno
Prezesi SBB i Stadlera zaprezentowali Giruno
Prezesi SBB i Stadlera zaprezentowali Giruno
Prezesi SBB i Stadlera zaprezentowali Giruno
Prezesi SBB i Stadlera zaprezentowali Giruno
Prezesi SBB i Stadlera zaprezentowali Giruno
Prezesi SBB i Stadlera zaprezentowali Giruno
W radosnej, wręcz wesołej atmosferze odbyła się dziś oficjalna prezentacja pociągu Stadler EC250 Giruno na targach Innotrans w Berlinie. To pierwszy pojazd dużych prędkości szwajcarskiego producenta.
Właściciel i prezes Stadlera Peter Spuhler zaprezentował dziś wspólnie z prezesem Kolei Szwajcarskich (SBB) Andreasem Meyerem nowy pociąg dużych prędkości EC250 Giruno. Jak nasi Czytelnicy doskonale wiedzą, będzie on kursował od 2019 roku przez ukończony w tym roku Tunel Gotarda. - Tak jak zapowiadaliśmy, szwajcarski pociąg połączy przez szwajcarski tunel Frankfurt z Mediolanem - ogłosił podczas uroczystości Meyer.

Giruno jest jedną z największych atrakcji targów. Dzisiejsza oficjalna prezentacja prowadzona była w bardzo luźnej i wesołej atmosferze. Obaj szwajcarzy podkreślali znaczenie Tunelu Gotarda dla swojego kraju i europejskiego systemu transportu, mówili też wręcz o "tunelowym" roku 2016 w Szwajcarii. - Ten tunel symbolizuje dokładność, punktualność i innowacyjność, podobnie jak pociąg Giruno - mówił szef SBB.

Peter Spuhler dał się już nieraz poznać jako dowcipny i charyzmatyczny mówca. - Tunel projektowano o rząd wielkości dłużej, niż budowano. Może to stanowić przykład dla naszych berlińskich przyjaciół - żartował, odnosząc się do wciąż nieukończonej budowy lotniska Berlin-Brandenburgia. Przy aplauzie dziesiątek gości prezesi uroczyście przecięli wstęgę i wznieśli kieliszek szampana.

Na targi przyjechał pierwszy egzemplarz Giruno, wybudowany zaledwie 23 miesiące po podpisaniu kontraktu. Choć regularna wersja EC250 będzie miała 11 członów i 200 metrów długości, to na torach ekspozycyjnych zmieścił się tylko 5-członowy pojazd. - Na więcej nie starczyło budżetu - śmiał się prezes Stadlera. Zaraz jednak poważnie dodał, że to nie tylko pierwszy pociąg dużych prędkości producenta, ale ogólnie pierwszy pojazd dużych prędkości spełniający wszystkie rygorystyczne szwajcarskie normy, m. in. jeśli chodzi o dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Oczywiście nie zabrakło również bardziej oficjalnych wypowiedzi. Andreas Meyer, dziękując całemu zespołowi projektowemu podkreślił, że pociąg po ostatecznym odbiorze, który planowany jest dopiero na maj przyszłego roku, rozpocznie procedury dopuszczeniowe aż w czterech krajach. - Przed nami jeszcze dużo pracy. Zakończymy ją dopiero, gdy pociąg będzie gotów do drogi - podsumował prezes SBB.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2017
NUMER 04/2017
W kwietniowym numerze „Rynku Kolejowego” przedstawiamy pogłębioną analizę wyników przewozowych kolei w 2016 roku. Poza tym Czytelnik może liczyć na interesujące rozmowy z P. Królem, W. Nowakiem, K. Celińskim oraz J. Kućminem, a także relacje z ważnych wydarzeń, takich jak wizyta wicepremiera Morawieckiego w Medcomie oraz przekazanie do eksploatacji setnego Impulsa. Polecamy również artykuły prezesa I. Góry na temat okresów przejściowych TSI oraz J. Polaczka o pomyśle wydłużenia linii LHS na zachód. W numerze zajmujemy się też dostępnością transportową Łodzi, przyszłością kolei w Małopolsce i… trudną teraźniejszością kolei na Dolnym Śląsku.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS