NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Premiera Stadler Giruno

| inf. prasowa 19.05.2017 260

Premiera Stadler Giruno
Fot. Stadler
Premiera Stadler Giruno
Premiera Stadler Giruno
Premiera Stadler Giruno
Premiera Stadler Giruno
18 maja odbyła się uroczysta premiera Giruno, niskopodłogowego zespołu trakcyjnego dużych prędkości, stworzonego przez Stadlera dla SBB. Nowy pojazd został zaprojektowany i zbudowany w zaledwie dwa i pół roku. Teraz producent rozpoczyna postępowanie w celu uzyskania dopuszczenia do eksploatacji w czterech krajach - Szwajcarii, Niemczech, Austrii i Włoszech. Zgodnie z planem Giruno pojawi się na torach Szwajcarii już pod koniec 2019 roku i będzie obsługiwał Tunel Świętego Gotarda - najdłuższy tunel kolejowy na świecie, łącząc Zurych i Bazyleę z Mediolanem, a w kolejnym etapie także z Frankfurtem. Stadler wyprodukuje dla SBB łącznie 29 niskopodłogowych zespołów trakcyjnych złożonych z 11 członów. Zamówienie przewiduje także opcję powiększenia go o dalsze 92 pojazdy.
Pod koniec października 2014 roku Koleje Szwajcarskie SBB złożyły w firmie Stadler zamówienie na 29 elektrycznych pociągów dużej prędkości przeznaczonych do jazdy w Tunelu bazowym Świętego Gotarda, na trasie łączącej Bazyleę i Zurych z Mediolanem, z rozpoczęciem eksploatacji zaplanowanym na koniec 2019 roku. We wrześniu 2016 r., w niecałe dwa lata po podpisaniu umowy, Stadler zaprezentował model zamówionego pociągu podczas InnoTrans w Berlinie, największych targów poświęconych sektorowi transportu szynowego. Pojazd został nazwany przez SBB „Giruno” (pol. Myszołów) i był złożony z pięciu członów. Podczas wczorajszej uroczystości Stadler świętował wraz z SBB premierę jedenastoczłonowej wersji zespołu trakcyjnego. Uroczysta premiera wyznacza początek skomplikowanych procedur homologacji tego modelu w czterech różnych krajach, co stanowi jeden z najważniejszych etapów przygotowania pojazdu szynowego o tak zaawansowanej technologicznie konstrukcji.

Andreas Meyer, szef SBB: „Pociągi Giruno to najwygodniejszy środek transportu”

- Świętujemy wspaniałe osiągnięcie – ze względu na korzyści dla naszych klientów-pasażerów, ale także ze względu na firmę Stadler. Składam Stadlerowi gratulacje z okazji 75 rocznicy działalności i jednocześnie premiery modelu Giruno, który został opracowany w rekordowo szybkim czasie. Niezawodni dostawcy, tacy jak Stadler, pozwalają pasażerom SBB korzystać ze wszystkich zalet podróży koleją: prostoty i szybkości, możliwości unikania korków i personalizacji tras, a także korzystania z doskonałych połączeń z innymi środkami transportu. Giruno jest obecnie jednym z największych projektów, w którym bierzemy udział jako SBB. Pociągi takie jak ten są podstawą nowoczesnego systemu kolejowego. Pomagają nam zwiększyć naszą konkurencyjność w zakresie transportu międzynarodowego: W przyszłości przejazd Giruno będzie najwygodniejszym sposobem podróży pomiędzy Włochami a Szwajcarią – podkreślił Andreas Meyer, prezes zarządu SBB.

Peter Spuhler: „Model w pełni zgodny z wymogami ustawy o dyskryminacji osób niepełnosprawnych”

- Cieszę się, że świętujemy premierę tego niezwykłego pociągu akurat teraz, w 75. rocznicę rozpoczęcia działalności naszej firmy. Giruno jest pierwszym produkowanym seryjnie niskopodłogowym zespołem trakcyjnym dużych prędkości. Będzie jeździł przez najdłuższy tunel kolejowy na świecie i jest pierwszym pociągiem, który spełnia wszystkie wymagania szwajcarskiej, bardzo restrykcyjnej ustawy o dyskryminacji osób niepełnosprawnych. Jestem bardzo dumny i dziękuje wszystkim, którzy przyczynili się do naszego sukcesu, a także tym, którzy nadal będą wnosić wkład w rozwój tego projektu. To, że zespoły pracujące nad nim były w stanie zaprojektować i wyprodukować ten pociąg w ciągu zaledwie 30 miesięcy stanowi niepowtarzalne osiągnięcie – podsumował Peter Spuhler, prezes zarządu i właściciel grupy Stadler Rail.

Podczas ceremonii Spuhler i Meyer podkreślali wyjątkowo dobrą współpracę pomiędzy dwoma zespołami pracującymi nad projektem, co pozwoliło na jego szybki i sprawny przebieg.

Podczas konstruowania modelu Giruno Stadler uwzględnił zarówno sprawdzone technologie wykorzystywane w cieszącym się dużą popularnością pociągu FLIRT, jak również wymogi eksploatacyjne nowego Tunelu bazowego Świętego Gotarda. Innowacyjna budowa pojazdu uwzględnia wymogi dotyczące ochrony przed działaniem ciśnienia, klimatyzacji, a także zaawansowanej izolacji termicznej i akustycznej, które wyznaczają nowe standardy dla długodystansowego transportu szynowego.

Giruno zaprojektowano ze szczególnym uwzględnieniem wygody pasażerów - rodzin, seniorów i osób o ograniczonej mobilności. Pojazd posiada wysuwany stopień dopasowany do peronów o wysokości zarówno 55 centymetrów jak i 76 centymetrów, pozwalający na eliminację schodów na wejściu do wnętrza. Niskopodłogowe wejście, stanowiące innowację w zespołach trakcyjnych dużej prędkości produkowanych seryjnie sprawia, że pasażerowie mogą wsiąść do pociągu wygodnie, bez pokonywania stopni.

Wnętrze pociągu jest przestronne i jasne, a światło zapewniają najnowocześniejsze rozwiązania oświetleniowe. Aby zadbać o komfort pasażerów podróżujących przez długi tunel, pociągi Giruno zostały także wyposażone w szereg dodatkowych udogodnień, takich jak: wzmacniacz sygnału telefonii komórkowej (3G/4G), gniazdka przy każdym siedzeniu, duża przestrzeń na bagaż, oddzielne toalety dla kobiet i mężczyzn, a także specjalne toalety dla osób niepełnosprawnych. Pociągi mają długość 202 metrów i mogą przewieźć 405 pasażerów, oferując 288 miejsc w drugiej klasie oraz 117 w pierwszej. Zostały też wyposażone w strefy wielofunkcyjne oraz specjalny przedział dla rowerów, co pozwala na efektywne wykorzystanie przestrzeni.

Model Giruno jest certyfikowany zgodnie z wymogami TSI dla pociągów dużych prędkości i został zaprojektowany w sposób spełniający wszystkie wymagania zgodnie z niemiecką normą DIN EN 15227. Przed uruchomieniem pociągów na ich docelowej trasie, Giruno zostanie przetestowany w tunelu klimatyczno-aerodynamicznym Rail Tec Arsenal w Wiedniu. Jak sama nazwa wskazuje, pociąg może osiągać dużą prędkość – maksymalnie do 250 km/h. Pojazd jest wyposażony w cztery wózki napędowe, z napędem na obie osie. Maksymalna moc na kole wynosi 6000 kW. Na dachu zostały zamontowane cztery pantografy. Giruno został też przystosowany do jazdy w trakcji podwójnej i zostanie dopuszczony do eksploatacji nie tylko w Szwajcarii, ale także w Niemczech, Austrii i we Włoszech.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Szwajcaria (43)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Szwajcaria (43)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS