Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK o modernizacji linii E20

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
29-09-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK o modernizacji linii E20
fot. PLK
Przebudowa linii E20 między Warszawą a Poznaniem pochłonie ok. 2,6 mld zł. Rozpoczęcie prac planowane jest w połowie przyszłego roku. Do tego czasu PKP Polskie Linie Kolejowe z przewoźnikami i samorządami wypracują zasady komunikacji zastępczej na odcinku Sochaczew – Swarzędz.

PKP PLK zakończyły już pierwszy etap postępowania przetargowego na modernizację trasy z Poznania do Warszawy. Obecnie trwa drugi etap przetargu. Piszemy o nim tutaj. Podpisanie umowy z wykonawcami planowane jest w pierwszym kwartale, a roboty od połowy 2017 r. Do tego czasu PKP Polskie Linie Kolejowe przygotują wspólnie z przewoźnikami i samorządami dokładny schemat komunikacji zastępczej na czas modernizacji.

Będzie komunikacja zastępcza

Jak informuje zarządca infrastruktury, od zeszłego roku trwają prace nad optymalną koncepcją tras objazdowych i zastępczej komunikacji autobusowej. Pomiędzy czerwcem 2017 a lipcem 2018 r. dwutorowe zamknięcie nastąpi na 60-kilomoetrowym odcinku Podstolice – Konin. Następnie, od lipca 2018 do czerwca 2019 r., najcięższe prace obejmą 40-kilometrowy odcinek Konin – Barłogi. Na pozostałych odcinkach prace będą prowadzone przy zamknięciach jednotorowych. PKP PLK chwalą się, że konsekwencją proponowanego rozwiązania ma być skrócenie czasu najbardziej uciążliwych prac o 18 miesięcy. O planowanym zamknięciu linii E20 "Rynek Kolejowy" informował jako pierwszy.

PKP PLK zapewnia, że infrastruktura drogowa między Koninem a Wrześnią umożliwia zorganizowanie sprawnej komunikacji autobusowej (dzięki możliwości wykorzystania drogi krajowej nr 92 oraz autostrady A2). "Szczegółowa i precyzyjna organizacja rozkładu jazdy pociągów i autobusów zapewni czas przejazdu podobny jak przy modernizacji linii z jazdą po jednym torem, lecz prace będą trwały krócej" – zapewnia PLK. Pomiędzy Poznaniem a Wrześnią ruch pociągów regionalnych będzie utrzymany.

Pociągi dalekobieżne na trasie Poznań – Warszawa pojadą trasą zmienioną od Poznania przez Gniezno – Inowrocław Rąbinek – Kutno i dalej w kierunku Warszawy dotychczasową trasą. Proponowana trasa, dłuższa od obecnej o ok. 30 min, jest najszybszym możliwym połączeniem między Poznaniem a Warszawą. Więcej o komunikacji zastępczej na tym odcinku pisaliśmy tutaj.

Krócej ze stolicy do Poznania

Jakie będą efekty modernizacji? Jak informuje PLK, na trasie Warszawa – Poznań pociągi jadące z prędkością do 160 km/h., będą miały krótszy czas przejazdu. Zarządca infrastruktury obiecuje też nowoczesne perony dostosowane do potrzeb niepełnosprawnych, nowe wiadukty i zmodernizowane przejazdy kolejowo-drogowe. – Dobre podróże zagwarantuje nowa sieć trakcyjna i wzmocniony system zasilania oraz nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym – informuje spółka. Bardzo istotny jest fakt, że dwukrotnie zwiększą się możliwości przepustowe linii. 
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5