NUMER 03/2018
NUMER 03/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Taki był rok 2017
szukaj
Śledź nas:

PLK przygotowują południowy objazd dla linii nr 7 do Lublina

| Martyn Janduła 29.03.2017 43

PLK przygotowują południowy objazd dla linii nr 7 do Lublina
Linia kolejowa nr 69fot. Jan Pešula, lic. CC BY-SA 2.5 Wikimedia commons
Zarządca infrastruktury kolejowej właśnie ogłosił przetarg, którego celem jest przygotowanie linii kolejowych jako objazdu dla zaplanowanej do modernizacji linii kolejowej nr 7 z Warszawy do Lublina. Poprawa stanu infrastruktury ma zapewnić dobre warunki eksploatacyjne.
Przetarg w systemie „projektuj i buduj” dotyczy dwóch linii kolejowych – nr 66 Zwierzyniec Towarowy – Stalowa Wola Południe oraz 69 Rejowiec – Hrebenne. Stanowić one mają objazd dla zamkniętej do modernizacji linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk . Ostatnio PKP PLK rozstrzygnęła część slotów na wykonanie prac.

Ważny objazd

Szacuje się, że poprawa warunków eksploatacyjnych linii kolejowych pochłonie 12,9 mln zł brutto. Wykonawca będzie musiał uporać się z zadaniem do 9 września 2017 roku. Wybór ofert odbędzie się po uwzględnieniu ceny – 95% oraz okresu gwarancji – 5%.

Realizacja projektu pozwoli na przeznaczenie linii kolejowej nr 66 Zwierzyniec Towarowy – Stalowa Wola Południe oraz linii kolejowej nr 69 Rejowiec – Hrebenne na odcinku Rejowiec – Zwierzyniec Towarowy jako trasy objazdowej w kierunku południowym kraju podczas realizacji projektu modernizacji linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk na odcinku Otwock – Pilawa – Lublin.

Zakres prac

Prace mają pozwolić na utrzymanie standardów techniczno-eksploatacyjnych linii kolejowej nr 66 oraz linii kolejowej nr 69 dotyczących nacisku osi na tor 221 kN i obowiązującej prędkości rozkładowej. Na odcinku Zwierzyniec – Stalowa Wola Południe wynosi ona 100 km/h dla składów osobowych i 80 km/h dla składów towarowych, natomiast na odcinku Rejowiec – Hrebenne prędkości wynoszą analogicznie 120 km/h oraz 70 km/h.

W ramach prac wykonawca wymieni podkłady drewniane i zastąpi je betonowymi. Zaplanowano m.in. likwidację styków szynowych poprzez spawanie termitowe szyn, uzupełnienie podsypki tłuczniowej oraz wymianę pojedynczych szyn. Na linii kolejowej nr 69 w planach jest wymiana ok. 6 tys. metrów bieżących pojedynczych szyn w torze nr 1 od km 53,182 do km 56,000 na odcinku Zwierzyniec Towarowy – Stalowa Wola Południe. Dodatkowo wykonawca zajmie się profilowaniem ław torowiska na odcinkach wymiany nawierzchni oraz wykonanie odwodnienia. Zakres robót nie będzie dotyczył rozjazdów. Roboty nie obejmą również branży sterowania ruchem kolejowym. Z wyjątkiem jednego przejazdu kolejowo-drogowego większe prace w tym zakresie również nie będą prowadzone.

Główne prace już za nami

Jest to już trzeci etap prac zadania „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacji zagrożeń eksploatacyjnych na linii nr 66 Zwierzyniec Towarowy – Stalowa Wola Południe i linii 69 Rejowiec- Hrebenne”. Obecnie trwa kończenie kontraktu na tych liniach przez Trakcję PRKiI. W ramach kontraktu wykonywana jest naprawa podtorza oraz nawierzchni torowej na łącznym odcinku 63 km. Wymienione będzie także 5 rozjazdów, wyremontowanych 5 wiaduktów i jeden most.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Lubelskie (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Lubelskie (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 03/2018
NUMER 03/2018
To był udany rok dla naszego wydawnictwa. W połowie roku do rodziny naszych portali internetowych składającej się dotąd z Rynku Kolejowego, Rynku Infrastruktury i Transportu Publicznego dołączył Rynek Lotniczy. O najważniejszych wydarzeniach mijającego w świetle całego rynku kolejowego roku piszemy w najnowszym Raporcie. Polecamy także m. in. rozmowę z nowym Prezesem Pesy oraz długi wywiad z szefem Przewozów Regionalnych.

 

współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS