NUMER 05/2017
NUMER 05/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej a środowisko
szukaj
Śledź nas:

Spółka córka PLK naprawi tor z Tłuszcza do Ostrołęki

| Martyn Janduła 23.02.2017 37

Spółka córka PLK naprawi tor z Tłuszcza do Ostrołęki
OstrołękaFot. Patryk Kuręda , SM42.pl
Zakończyły się negocjacje handlowe PKP PLK z jej spółkami własnymi w sprawie remontu fragmentu jednotorowej linii nr 29 z Tłuszcza do Ostrołęki. Dokładnie chodzi o krótki odcinek tuż przed samą Ostrołęką.
Przedmiotem negocjacji PKP PLK był remont toru nr 1 od km 66,650 do km 75,047 z wymianą rozjazdów na stacji Ostrołęka oraz naprawą główną przejazdu kolejowo-drogowego wraz z robotami towarzyszącymi na linii nr 29 Tłuszcz-Ostrołęka.

Jednotorowa, ale zelektryfikowana linia kolejowa nr 29 Tłuszcz – Ostrołęka konstrukcyjnie jest przystosowana do prędkości 120 km/h dla pociągów pasażerskich i towarowych. Jednak obecnie prędkość pociągów jest na niej obniżona ze względu na stan. Na poprawę stanu linii, która będzie stanowiła objazd dla modernizowanej Rail Baltiki może wydać nawet 148 mln złotych. Więcej na ten temat piszemy tutaj.

Konkurencja wewnątrz grupy PLK

Do negocjacji przystąpiły dwie firmy. Kryterium przydzielania zamówienia stanowiła cena. Ostatecznie PKP PLK rozstrzygnęły już postępowanie, a prace wykonać ma Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno – Torowe z Gdańska, które zaproponowało, że wykona inwestycję za 8,2 mln zł brutto.

W negocjacjach uczestniczyło także Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie. Tutaj oferent jednak złożył droższą ofertę – 8,65 mln zł brutto. Obie spółki należą do PKP PLK. Wzmocnienie należących do zarządcy infrastruktury wykonawców i wydawanie im większej ilości zleceń zapowiedział w styczniu prezes Ireneusz Merchel.

Szansa na poprawę dostępności Ostrołęki

Obecnie PKP PLK prowadzi inne zadanie dotyczące linii kolejowej nr 29 z Tłuszcza do Ostrołęki. Zarządca infrastruktury otworzył niedawno koperty w przetargu na opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla rewitalizacji tej linii.

Położona praktycznie na granicy województwa mazowieckiego Ostrołęka była kiedyś bardzo ważnym węzłem kolejowym. Teraz ma szanse na szybki awans kolejowy – inwestycje na liniach prowadzących do miasta zapisane w Krajowym Programie Kolejowym przekraczają ćwierć miliarda złotych. Więcej na ten temat przeczytasz w tym miejscu.


Mountain View

V Kongres Infrastruktury Polskiej

Data: 19 czerwca 2017 r. 
Miejsce: Hotel Sheraton, ul. B.Prusa 2, Warszawa

Zapraszamy do udziału w piątej edycji wydarzenia organizowanego przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR. Kongres ponownie stanie się miejscem wymiany opinii i informacji na temat kondycji szeroko pojmowanego polskiego rynku infrastruktury. W tym roku uczestnicy dyskutować będą w czterech blokach tematycznych:

  • budownictwo infrastrukturalne
  • żegluga śródlądowa
  • technologie w infrastrukturze
  • program Mieszkanie Plus

Uczestnictwo jest darmowe, ale podlega akredytacji.
Szczegółowy program oraz możliwość zgłoszenia udziału w wydarzeniu – tutaj.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Ostrołęka (13)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Ostrołęka (13)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2017
NUMER 05/2017
W bieżącym numerze wiele miejsca poświęcamy sprawom taborowym i nie tylko. W raporcie zebraliśmy materiały związane z ochroną środowiska, w tym dotyczące coraz powszechniejszej na kolei budowy ekranów akustycznych oraz często budzących oburzenie mieszkańców wycinek drzew wzdłuż linii kolejowych. Ponadto w tym wydaniu rozmowy z L. Zobniowem (Anwil), A. Padzińskim (PKS Polonus), J. Oniszczukiem (PKP Intercity) oraz A. Bręczewskim (Modertrans). Podsumowujemy też trudny rok spółek giełdowych i relacjonujemy start kolei miejskiej we Wrocławiu. Analizujemy też to, jak „centralne” obiekty zdominowały infrastrukturę oraz jakie skutki przyniosło rozporządzenie „przejazdowe”.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS