Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Spółka córka PLK naprawi tor z Tłuszcza do Ostrołęki

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
23-02-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Spółka córka PLK naprawi tor z Tłuszcza do Ostrołęki
Fot. Patryk Kuręda , SM42.pl Ostrołęka
Zakończyły się negocjacje handlowe PKP PLK z jej spółkami własnymi w sprawie remontu fragmentu jednotorowej linii nr 29 z Tłuszcza do Ostrołęki. Dokładnie chodzi o krótki odcinek tuż przed samą Ostrołęką.

Przedmiotem negocjacji PKP PLK był remont toru nr 1 od km 66,650 do km 75,047 z wymianą rozjazdów na stacji Ostrołęka oraz naprawą główną przejazdu kolejowo-drogowego wraz z robotami towarzyszącymi na linii nr 29 Tłuszcz-Ostrołęka.

Jednotorowa, ale zelektryfikowana linia kolejowa nr 29 Tłuszcz – Ostrołęka konstrukcyjnie jest przystosowana do prędkości 120 km/h dla pociągów pasażerskich i towarowych. Jednak obecnie prędkość pociągów jest na niej obniżona ze względu na stan. Na poprawę stanu linii, która będzie stanowiła objazd dla modernizowanej Rail Baltiki może wydać nawet 148 mln złotych. Więcej na ten temat piszemy tutaj.

Konkurencja wewnątrz grupy PLK

Do negocjacji przystąpiły dwie firmy. Kryterium przydzielania zamówienia stanowiła cena. Ostatecznie PKP PLK rozstrzygnęły już postępowanie, a prace wykonać ma Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno – Torowe z Gdańska, które zaproponowało, że wykona inwestycję za 8,2 mln zł brutto.

W negocjacjach uczestniczyło także Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie. Tutaj oferent jednak złożył droższą ofertę – 8,65 mln zł brutto. Obie spółki należą do PKP PLK. Wzmocnienie należących do zarządcy infrastruktury wykonawców i wydawanie im większej ilości zleceń zapowiedział w styczniu prezes Ireneusz Merchel.

Szansa na poprawę dostępności Ostrołęki

Obecnie PKP PLK prowadzi inne zadanie dotyczące linii kolejowej nr 29 z Tłuszcza do Ostrołęki. Zarządca infrastruktury otworzył niedawno koperty w przetargu na opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla rewitalizacji tej linii.

Położona praktycznie na granicy województwa mazowieckiego Ostrołęka była kiedyś bardzo ważnym węzłem kolejowym. Teraz ma szanse na szybki awans kolejowy – inwestycje na liniach prowadzących do miasta zapisane w Krajowym Programie Kolejowym przekraczają ćwierć miliarda złotych. Więcej na ten temat przeczytasz w tym miejscu.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5