PLK ogłosiła przetarg na rewitalizację linii kolejowej nr 59 do granicy z Białorusią oraz na przejściu granicznym Siemianówka-Swisłocz. Oddzielnie kupi materiały do wykonania rewitalizacji.
W sierpniu ubiegłego roku zarządca infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe
rozpisał przetarg na rewitalizację linii kolejowej nr 59 na odcinku od granicy państwa z Białorusią do Chryzanowa. Niestety jedyne dwie oferty, które wpłynęły, przekraczały kosztorys o ponad połowę i
postępowanie unieważniono. Inwestycja ma być realizowana w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego.
Teraz PKP PLK ogłasza nowe postępowanie, zwiększając jednocześnie zakres zamówienia. Przedmiotem przetargu oprócz wykonania rewitalizacji linii kolejowej nr 59 na odcinku granica państwa – Chryzanów są też prace na samym przejściu granicznym Siemianówka-Swisłocz. Zostały one ujęte w odrębnym zadaniu.
Zakres prac na linii 59 będzie
podobny, jak w poprzednim zamówieniu, z tym że wyłączone zostały z niego dostawy materiałów. Te PKP PLK zamawia w odrębnym przetargu, razem z materiałami do prac na
linii kolejowej nr 31 na odcinku granica państwa – Siemianówka. Po wykonaniu prac, na linii 59 pociągi towarowe będą mogły jechać z prędkością do 60 km/h. Zakres prac na przejściu Siemianówka-Swisłocz obejmuje również właśnie prace na krótkim odcinku granica Siemianówka – granica państwa linii normalnotorowej nr 31.
Szacunkowa wartość całego przetargu to 86,8 mln złotych netto, a wraz z opcją (obejmującą zakup szyn i podkładów) – 109 mln zł netto.
Na wykonanie prac na linii 59 wykonawca będzie miał 23 miesiące, a na samym przejściu granicznym – aż 42 miesiące. Kryterium wyboru wykonawców w obu zadaniach będą ceny: zamówienia podstawowego (90 proc. oceny) oraz opcji (10 proc. oceny).