Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK zrewitalizują szerokotorową linię do granicy z Białorusią

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
30-08-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK zrewitalizują szerokotorową linię do granicy z Białorusią
Fot. Krzysztof Maria Różański, CC BY-SA 3.0Linia 59 w Zabłotczyźnie
Zarządca polskiej infrastruktury kolejowej – PKP Polskie Linie Kolejowe – rozpisał właśnie przetarg, którego przedmiotem jest rewitalizacja linii kolejowej nr 59 na odcinku od granicy państwa z Białorusią do Chryzanowa.

Rewitalizacja linii kolejowej nr 59 na odcinku granica państwa – Chryzanów to przedmiot najnowszego zamówienia PKP Polskich Linii Kolejowych. Zarządca infrastruktury chce, aby wykonawca wyłoniony w przetargu zaprojektował oraz dokonał rewitalizacji jednotorowej, niezelektryfikowanej, szerokotorowej (1520 mm) linii kolejowej nr 59 na odcinku od km 0,000 (granica państwa) do km 20,132 (stacja Zabłotczyzna). Prace obejmą także urządzenia sterowania ruchem kolejowym i obiekty inżynieryjne.

PLK chcą wykonać kompleksowej wymiany nawierzchni w torze szlakowym – poprzez kompleksową wymianę należy w tym przypadku rozumieć wymianę podsypki, podkładów oraz szyn z przytwierdzeniami. Dziewięć rozjazdów doczeka się wymiany, zaś cztery rozbiórki. Prędkość maksymalna dla pociągów towarowych wynieść ma 60 km/h, a dopuszczalny nacisk osi w torze nr 1 wynosi 245 kN.

Jak czytamy w dokumentacji, odcinek Skupowo – Chryzanów w km 20,132 – 27,155 obecnie nie znajduje się jednak w posiadaniu PKP PLK i on nie będzie podlegał zaplanowanym pracom. Chryzanów to nieczynny punkt przeładunkowy (z szerokiego toru na normalny), zbudowany na przełomie lat 60. i 70. XX wieku. Pierwotnie znajdowały się tutaj dwie rampy przeładunkowe.

Projekt rewitalizacji linii nr 59 uzyskał dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020. Szacowany koszt inwestycji to 36,33 mln zł netto. Wykonawca będzie miał na zaprojektowanie oraz wykonanie prac 25 miesięcy. Złożone oferty zostaną poddane ocenie pod kątem ceny (50%), terminu realizacji (20%) oraz czasu zamknięć torowych (30%). Oferty powinniśmy poznać 5 października.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

 Od grudnia szybciej między Stalową Wolą a Przeworskiem

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

inf. pras. PKP PLK 08 lipca 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

 Od grudnia szybciej między Stalową Wolą a Przeworskiem

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

inf. pras. PKP PLK 08 lipca 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij