NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

PKP IC chce pojechać Flirtami do Zakopanego i Nowego Sącza

| Dominik Lebda 31.08.2016 411

PKP IC chce pojechać Flirtami do Zakopanego i Nowego Sącza
Flirt 3 podczas testów na słynnej "Pętli Grybowskiej" mija posterunek odstępowy Biała Wyżna.Fot. Konrad/ gmfk.pl/cpg144/displayimage.php?pid=74655
PKP Intercity prowadzi starania nad uruchomieniem połączeń Intercity, obsługiwanymi składami Flirt, do Nowego Sącza i Zakopanego. Wszystko zależy od prac remontowych oraz zgody CUPT.
Pod koniec kwietnia informowaliśmy o planach PKP Intercity związanych z rozbudową siatki połączeń Intercity, obsługiwanych elektrycznymi zespołami trakcyjnymi Flirtam 3. Przewoźnik przymierzał się wówczas do uruchomienia codziennego połączenia IC z Nowego Sącza przez Kraków i Warszawę do Olsztyna, odjeżdżającego około 5-tej i powracającego na 23-cią.

Z informacji, które przekazał przewoźnik wynika jednak, że w projekcie rozkładu jazdy, który został przekazany do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa, nie ma takiego połączenia. Dlaczego? – W trakcie tworzenia rozkładu jazdy pojawia się wiele koncepcji, które później są weryfikowane pod względem możliwości ich wdrożenia. Na uruchomienie nowego połączenia musi się złożyć kilka czynników, tak aby zarówno godziny odjazdu i przyjazdu, jak i sam czas podróży były atrakcyjne dla podróżnych. Obecnie trwają prace modernizacyjne, prowadzone przez zarządcę infrastruktury, w woj. małopolskim m. in. przebudowa węzła krakowskiego czy budowa łącznicy w Suchej Beskidzkiej. Dodatkowo zmiana trasy jednostek Flirt3 wymaga zgody CUPT – poinformowało PKP IC.

Nie tylko Nowy Sącz

Stanowisko PKP IC nie jest jednoznaczne z rezygnacją z koncepcji wydłużenia relacji Flirtów 3 do Nowego Sącza. Co więcej, przewoźnik potwierdził „Rynkowi Kolejowemu”, że toczą się starania o zgodę Centrum Unijnych Projektów Transportowych na objęcie Zakopanego siatką połączeń IC realizowaną składami Flirt3. Prawdopodobnie miałyby to być pociągi IC z Łodzi Kaliskiej (przyj. do Krakowa około 9:40) oraz z Olsztyna (przyj. do Krakowa około 12:30). 

– Obecnie staramy się o możliwość wydłużenia tras pociągów Flirt do Zakopanego i Nowego Sącza, niemniej możliwość tę uzależniamy od terminu zakończenia prac modernizacyjnych oraz od decyzji CUPT. Procedura pozyskania zgody jest wieloetapowa, bo wymaga akceptacji kilku podmiotów (a w razie potrzeby samej KE . Prace nad nowym rozkładem jazdy nadal trwają. Ostateczny kształt siatki połączeń będzie znany jesienią. Wtedy też poinformujemy o ewentualnych zmianach w rozkładzie jazdy.

Łącznice skrócą podróż

Być może przewoźnik, w przypadku Zakopanego, poczeka na zakończenie budowy dwóch łącznic kolejowych, które skrócą czas podróży z Krakowa do Zakopanego co najmniej o 30 minut. Mowa o łącznicy w Krakowie Krzemionkach oraz Suchej Beskidzkiej. Budowa tej pierwszej ma zakończyć się pod koniec 2017 roku. Budowa łącznicy w Suchej Beskidzkiej miała zakończyć się w tym roku, ale PKP Polskie Linie Kolejowe planują rozpoczęcie odbiorów technicznych dopiero na początku 2017 roku. Więcej o tym temacie pisaliśmy tutaj.

W przypadku Nowego Sącza wydaje się, że nie ma inwestycyjnych „przeszkód” uniemożliwiających uruchomienie połączenia IC na Sądecczyznę. Tym bardziej, że w grudniu zmodernizowana magistrala E30 z podkrakowskich Rudzic do Tarnowa umożliwi jazdę pociągów z maksymalną prędkością 160 km/h.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Małopolska (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Małopolska (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS