Partnerzy serwisu:
Biznes

Pesa nie dostarczy nowych pociągów na Lubelszczyznę. Przetarg unieważniony

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Data publikacji:
23-05-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Pesa nie dostarczy nowych pociągów na Lubelszczyznę. Przetarg unieważniony
Fot. Wojciech Cupiał
Lubelskie unieważniło przetarg na dostawę pierwszych w historii województwa nowych pociągów elektrycznych. Jedyna oferta, złożona przez Pesę, okazała się zbyt droga.

Przetarg województwa lubelskiego na 11 dwuczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych od początku budził kontrowersje. W specyfikacji zapisano m.in., że pociągi muszą mieć możliwość obsługi peronów o bardzo różnej wysokości, w przedziale od 300 do 1000 mm. To warunek o tyle dziwny, że na Lubelszczyźnie ze świecą należy szukać peronów o wysokości 960 mm.

Warunki postępowania zaskarżyła Pesa Bydgoszcz. Ostatecznie bydgoski producent złożył ofertę o wartości 170 748 600 zł brutto, która jednak przekraczała budżet zamawiającego, określony na 152 594 010 złotych. Była to jedyna oferta złożona w postępowaniu, co jest o tyle zaskakujące, że dotychczas w przetargach na tabor elektryczny zazwyczaj startowały dwie lub trzy firmy (najczęściej, oprócz Pesy, Newag oraz Stadler).

Producenci taboru nieoficjalnie wskazywali w rozmowach z "RK", że województwo lubelskie postępuje bardzo krótkowzrocznie, zamawiając dwuczłonowe jednostki. Z przyczyn technicznych muszą one bowiem mieć taką samą moc, jak jednostki trzyczłonowe, w związku czym koszt ich produkcji jest niewiele niższy za to pojemność – dużo mniejsza. – Nikt inny nie będzie raczej zamawiał takiego taboru, więc opracowanie pojazdu zgodnego z najnowszymi wymogami tylko na potrzeby jednej, krótkiej serii jest zbyt drogie – usłyszeliśmy. To wyjaśnia poniekąd także wysoką cenę oferty złożonej przez Pesę.

Jak się okazało, propozycja bydgoskiego producenta za bardzo przekraczała budżet województwa lubelskiego, by zamówienie mogło dojść do skutku. Wczoraj (22 maja) urząd marszałkowski unieważnił postępowanie. Na nowe pociągi elektryczne – pierwsze w historii województwa – mieszkańcy będą musieli poczekać co najmniej o kilka miesięcy dłużej.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Kraków – Tunel: PORR i Trakcja System z umową na szybką inwestycję

Infrastruktura

Kraków – Tunel: PORR i Trakcja System z umową na szybką inwestycję

Roman Czubiński 13 sierpnia 2025

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Prawo i polityka

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Roman Czubiński, współpraca – Mikołaj Kobryński 13 sierpnia 2025

PKP Cargo sprzedają działki w Warszawie

Biznes

PKP Cargo sprzedają działki w Warszawie

Roman Czubiński 08 sierpnia 2025

Zobacz również:

PESA: W lutym przyszłego roku testy pociągu na 200 km/h

Tabor i technika

PESA: W lutym przyszłego roku testy pociągu na 200 km/h

Jakub Rösler 08 lipca 2025

PESA. Gama 3.0 nadchodzi (wizualizacje)

Tabor i technika

PESA. Gama 3.0 nadchodzi (wizualizacje)

Jakub Rösler 16 czerwca 2025

Pozostałe z wątku:

Kraków – Tunel: PORR i Trakcja System z umową na szybką inwestycję

Infrastruktura

Kraków – Tunel: PORR i Trakcja System z umową na szybką inwestycję

Roman Czubiński 13 sierpnia 2025

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Prawo i polityka

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Roman Czubiński, współpraca – Mikołaj Kobryński 13 sierpnia 2025

PKP Cargo sprzedają działki w Warszawie

Biznes

PKP Cargo sprzedają działki w Warszawie

Roman Czubiński 08 sierpnia 2025

Zobacz również:

PESA: W lutym przyszłego roku testy pociągu na 200 km/h

Tabor i technika

PESA: W lutym przyszłego roku testy pociągu na 200 km/h

Jakub Rösler 08 lipca 2025

PESA. Gama 3.0 nadchodzi (wizualizacje)

Tabor i technika

PESA. Gama 3.0 nadchodzi (wizualizacje)

Jakub Rösler 16 czerwca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij