szukaj
Śledź nas:

Newag: Cztery nowe Impulsy dla KD prawie gotowe

| Roman Czubiński 24.08.2017 170

Newag: Cztery nowe Impulsy dla KD prawie gotowe
fot. Roman Czubiński
Po niecałych ośmiu miesiącach od podpisania umowy na dostawę 11 Impulsów dla Kolei Dolnośląskich Newag niemal ukończył budowę pierwszych czterech z nich. Producent zaznacza, że było to możliwe dzięki dużemu doświadczeniu w budowie ezt tej generacji – zamówienie KD pod względem konstrukcji nie odbiegało od wcześniej realizowanych kontraktów. Pierwszy egzemplarz wkrótce będzie można spotkać na torze doświadczalnym w Żmigrodzie.
– Obecnie prawie gotowe są cztery pojazdy – informuje wiceprezes zarządu Newagu Józef Michalik. Pierwszy z nich, 45WE-019, trafi wkrótce na tor testowy w Żmigrodzie, gdzie odbędą się jego badania związane z dopuszczeniem do ruchu. W okolicach drugiej połowy września pierwszy egzemplarz zostanie oficjalnie przekazany KD. W tym samym miesiącu do przewoźnika trafi jeszcze jeden z zamówionych Impulsów. W październiku KD otrzymają kolejne 4 ezt, a pozostałych 7 pociągów zostanie dostarczonych w listopadzie.

Krótki termin, ale...

Wiceprezes Kolei Dolnośląskich Cezary Pacamaj zaznacza, że nowe pociągi będą wykorzystywane przede wszystkim do poprawy obsługi relacji cieszących się największą frekwencją. – Na pewno będzie wśród nich trasa Wrocław – Legnica, a także połączenia ze stolicy regionu do Węglińca, Rawicza i Jelcza Laskowic – informuje. Na razie będą to wyłącznie relacje krajowe, choć w planach jest też obsługa połączeń międzynarodowych do Czech – nowe jednostki mają być fabrycznie dostosowane do wjazdu na teren tego kraju.

Producent podkreśla, że krótki czas dostawy nie stanowił problemu, ponieważ różnice w stosunku do Impulsów dostarczonych wcześniej innym odbiorcom były relatywnie niewielkie. – Technicznie zespoły trakcyjne dla KD są zbliżone do również pięcioczłonowych pojazdów dostarczonych niedawno Kolejom Małopolskim. Nie było gruntownych zmian konstrukcyjnych. Inne jest przede wszystkim wyposażenie wnętrza. Przy dostawie komponentów oraz ich zabudowie nie doszło do żadnych zaburzeń – mówi wiceprezes Newagu. – Przed zamówieniem dla KD wyprodukowaliśmy 18 pojazdów pięcioczłonowych typu 45WE. 12 z nich zamówiły Koleje Mazowieckie, a 6 – Koleje Małopolskie. Wszystkich Impulsów jest już ponad 100 – setny egzemplarz dostarczyliśmy w lutym Kolejom Małopolskim, potem kolejnych 8 zamówiło województwo zachodniopomorskie – wylicza. Jak twierdzi, oznacza to, że rodzina Impuls jest dopracowaną konstrukcją o sprawdzonych rozwiązaniach, a zebrane u kilku przewoźników doświadczenie eksploatacyjne daje gwarancję niezawodności i odpowiedniej dostępności.

– Rozważaliśmy zamówienie wraz z pojazdami wieloletniej obsługi serwisowej, podobnie jak zrobiła to Łódzka Kolej Aglomeracyjna. Uznaliśmy jednak, że należy liczyć koszty, a dzięki budowie własnej hali zaplecza technicznego w Legnicy uda nam się znacząco je obniżyć – mówi wiceprezes KD.

Nowy standard komfortu

Przetarg na dostawę 11 pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych dla dolnośląskiego przewoźnika został rozstrzygnięty w listopadzie ubiegłego roku. Umowę podpisano 13 stycznia. Za pojazdy o 249 miejscach siedzących każdy KD zapłaci 266,5 mln zł. Oprócz ruchu po polskich torach pociągi będą fabrycznie przystosowane do wjazdu na terytorium Czech. Zamawiający położył duży nacisk na komfort podróży, któremu mają służyć między innymi elementy wyposażenia typowe w Polsce raczej dla składów dalekobieżnych (regulacja foteli, profilowane skórzane zagłówki, rozkładane stoliki). Niektóre rozwiązania, takie jak gniazdka USB przy każdym z siedzeń, będą innowacją na skalę ogólnopolską.

– Chcemy utrzymać standard, jaki prezentują najnowsze Impulsy, w kolejnych zamówieniach taboru – deklaruje wicemarszałek województwa dolnośląskiego Jerzy Michalak. Jak dodaje, zgodnie z zasadami psychologii klient przyzwyczaja się do tego, co dobre: rozwiązania, które dziś wydają się nowatorskie, jutro będą już stanowiły normę. – Jeśli chodzi o obecny tabor – przy okazji modernizacji i przeglądów będziemy w miarę możliwości poprawiać komfort, przede wszystkim poprzez wymianę foteli na lepsze i bardziej ergonomiczne. Pociągi, które obecnie jeżdżą w taborze KD, na ogół jednak moim zdaniem są dobrą zachętą do podróżowania koleją – dodaje samorządowiec.

To już trzecie wygrane przez Newag postępowanie KD. – Pierwszy przetarg dla KD wygraliśmy w roku 2013. Zamówienie opiewało na dostawę 5 czteroczłonowych ezt. W 2014 r. pojazdy zostały dostarczone. Później wygraliśmy przetarg na dostawę 11 pojazdów, w tym 5 czteroczłonowych i 6 trójczłonowych. Wszystkie, jak dotąd, nowo zamawiane przez KD elektryczne zespoły trakcyjne zostały wyprodukowane przez nas – podkreśla z dumą Michalik.



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08/2017
NUMER 08/2017
W najnowszym numerze Rynku Kolejowego rozmawiamy z nowym prezesem Pesy – Robertem Świechowiczem, Mikołaja Wilda pytamy zaś o to, jak będzie wyglądał Centralny Port Lotniczy i jakie przyniesie konsekwencje dla rozwoju kolei. Sprawdzamy, jak idzie (a raczej nie idzie) implementacja systemu ERTM/ETCS w Polsce i co zrobić, aby przyspieszyła. Po raz kolejny zastanawiamy się nad przyszłością Kolei Dużych Prędkości w naszym kraju. Jest to tematem sierpniowego numeru. Opisujemy też zmierzch eksploatacji niezmodernizowanych EN57 i zastanawiamy się jaka będzie przyszłość serii tych kultowych pociągów. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS