NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Newag oficjalnie przekazał Impulsy dla woj. małopolskiego

| Dominik Lebda 28.11.2016 302

Newag oficjalnie przekazał Impulsy dla woj. małopolskiego
Fot. DL
Newag oficjalnie przekazał Impulsy dla woj. małopolskiego
Newag oficjalnie przekazał Impulsy dla woj. małopolskiego
Newag oficjalnie przekazał Impulsy dla woj. małopolskiego
Newag oficjalnie przekazał Impulsy dla woj. małopolskiego
Newag oficjalnie przekazał Impulsy dla woj. małopolskiego
Newag oficjalnie przekazał Impulsy dla woj. małopolskiego
Newag oficjalnie przekazał Impulsy dla woj. małopolskiego
Newag oficjalnie przekazał Impulsy dla woj. małopolskiego
Newag oficjalnie przekazał Impulsy dla woj. małopolskiego
Newag oficjalnie przekazał Impulsy dla woj. małopolskiego
Newag oficjalnie przekazał Impulsy dla woj. małopolskiego
Newag oficjalnie przekazał Impulsy dla woj. małopolskiego
Newag oficjalnie przekazał Impulsy dla woj. małopolskiego
Województwo małopolskie odebrało dzisiaj sześć nowoczesnych Impulsów, które zostały wyprodukowane w fabryce Newag w Nowym Sączu. Pierwszych pasażerów zabiorą na pokład 11 grudnia.
Nowy tabor z Newagu trafi do obsługi trzeciej linii Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej z Krakowa do Tarnowa oraz połączeń do Nowego Sącza i Krynicy. Województwo małopolskie zamówiło dwanaście pojazdów za kwotę blisko 300 mln zł brutto. Zgodnie z umową, z końcem roku na tory wyjadą cztery 5-członowe i dwa 4-członowe Impulsy. Pozostała część zamówienia zostanie zrealizowana do połowy lutego 2017 roku.

Odebrane i poświęcone

Dzisiaj na nowosądeckim dworcu PKP odbyło się uroczyste przekazanie Impulsów z Newagu w ręce województwa małopolskiego. Obecni byli m.in. biskup tarnowski Andrzej Jeż, który dokonał poświęcenia pociągu, Leszek Zegzda, przedstawiciel Zarządu Województwa Małopolskiego i Zbigniew Konieczek, prezes Newagu.

- To wielkie święto dla Małopolski. Odbieramy dzisiaj nowoczesne składy, które będą obsługiwać połączenia m.in. z Krakowa do Nowego Sącza i Krynicy. Dzięki tym luksusowym pojazdom wprowadzamy nową jakość na małopolskie tory - powiedział Leszek Zegzda, członek Zarządu Województwa Małopolski.

Nowe pociągi posiadają najnowszą wersję malatury, znaną już z części pojazdów Kolei Małopolskich. Wnętrze pojazdu zostało zaprojektowane w barwach zieleni i szarości. To pojazdy w pełni niskopodłogowe, co wraz z innymi udogodnieniami ułatwi podróż przede wszystkim osobom niepełnosprawnym. Pociągi mogą pomieścić do 250 pasażerów na miejscach siedzących w wersji 5-członowej (model 45WE) oraz do 200 pasażerów na miejscach siedzących w wersji 4-członowej (model 31WE). Pojazdy są monitorowane, klimatyzowane, wyposażone w system bezprzewodowego Internetu WiFi oraz gniazdka elektryczne.

- To wielkie święto dla Newagu i Małopolski. Te pociągi to najnowocześniejsze pojazdy, jakie kiedykolwiek powstały w Newagu i w Polsce. Dziękuję wszystkim pracownikom zaangażowanym w projekt i jednocześnie proszę samorządowców o włożenie jak największego wysiłku, byśmy na 150-lecie kolei w Nowym Sączu, mogli w około godzinę pojechać pociągiem ze stolicy Sądecczyzny do Krakowa linią Podłęże - Piekiełko. W 140-lecie kolei na naszej ziemi oddajemy pasażerom te nowoczesne składy - powiedział Zbigniew Konieczek, prezes Newagu. 

Europejski tabor

Impulsy, poza połączeniami SKA Kraków – Tarnów, będą obsługiwać wszystkie bezpośrednie połączenia Kolei Małopolskich do Nowego Sącza (m.in. "Lach" i "Jaskółka") i przyspieszone do Krynicy-Zdroju ("Nikifor" i "Dunajec"). Te ostatnie, z uwagi na ograniczoną liczbę stacji/przystanków, będą oferowały zdecydowanie krótszy niż obecnie czas przejazdu do Nowego Sącza - około 2 godziny i 30 minut - i do Krynicy-Zdroju - około 4 godzin.

Newag otrzymał pierwsze zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji dla typu pojazdu kolejowego zgodnego z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI). Wydane zostało dla pojazdów Impuls typu 31WE-029 oraz 45WE-014 przeznaczonych właśnie dla Małopolski. Pisaliśmy o tym tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Małopolskie (178)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Małopolskie (178)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS