Partnerzy serwisu:
Biznes

Newag: Będziemy współpracować z największymi światowymi graczami

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Data publikacji:
22-09-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
dl, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Newag: Będziemy współpracować z największymi światowymi graczami
fot. NewagImpuls dla Małopolski
Nowosądecki Newag jest w trakcie realizacji kilku strategicznych dla spółki kontraktów. Chodzi m.in. o pociągi dla włoskiego regionu Bari czy Impulsy dla Zachodniego Pomorza i Małopolski. Fabryka planuje zwiększenie produkcji w 2018 roku.

Obecnie jednym z najważniejszych i strategicznych projektów, który realizuje nowosądecka fabryka Newag, jest kontrakt dla włoskiego przewoźnika FSE na dostawę pociągów Impuls 2 dla regionu Bari. Impulsy do Włoch będą zmodyfikowane pod wymagania tamtejszego klienta. – Inne niż dla polskich klientów będzie wnętrze, ponieważ Włosi zupełnie inaczej postrzegają nowoczesność w tym względzie. Oczywiście urządzenia odpowiadające za bezpieczeństwo pojazdu na torach także będą inne niż w Polsce, tak by mogły porozumiewać się z tamtejszą infrastrukturą – powiedział prezes nowosądeckiego Newagu Zbigniew Konieczek. Delikatne zmiany będą dotyczyć także wyglądu zewnętrznego pojazdu. Pisaliśmy o tym tutaj. Prezes Newagu zapowiedział na początku września, że firma zdąży z dostawą Impulsów dla Bari. Pierwszy pociąg jest w końcowej fazie montażu i niebawem rozpoczną się testy.

Impulsy dla województw

Kolejnym kontraktem, które realizuje Newag, jest m.in. ten na dostawę Impulsów dla województwa małopolskiego. Z końcem roku na tory wyjadą cztery 5-członowe oraz dwa 4-członowe Impulsy. Koleje Małopolskie będą nimi obsługiwały m.in. trasę Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej z Tarnowa do Krakowa. Tutaj prezentowaliśmy zdjęcia niemal gotowych pojazdów. 

Kolejny duży kontrakt dotyczy dostawy 17 pojazdów Impuls dla województwa zachodniopomorskiego. Nowe EZT będą kosztować ponad 250 mln zł. W poniedziałek 12 września br. w Szczecinie umowę wartą ćwierć miliarda złotych podpisali marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz oraz Zbigniew Konieczek, prezes zarządu Newag SA. Więcej szczegółów tutaj. Nowe pojazdy mają kursować m.in. w relacjach Poznań – Krzyż – Choszczno – Szczecin; Słupsk – Koszalin – Szczecin; Szczecin – Świnoujście oraz na zastąpienie starszego taboru na liniach Szczecin – Gryfino – Chojna – Kostrzyn; Szczecin – Wysoka Kamieńska – Kamień Pomorski.

Międzynarodowa współpraca

Przedstawiciele Newagu zapowiedzieli współpracę z międzynarodowymi podmiotami. Duże nadzieje polscy producenci wiążą również z rynkiem ukraińskim. 17 sierpnia w Kijowie doszło do podpisania memorandum dotyczącego współpracy Newagu i Ukrzaliznycji w zakresie modernizacji lokomotyw należących do operatora. Informowaliśmy o tym tutaj.

– Został ogłoszony przetarg w Rzeszowie, w którym mamy zamiar uczestniczyć. Portfel zamówień na ten rok i przyszły może jest niepełny, ale toczą się postępowania. Mocno przyspieszymy w 2018 roku, ponieważ wtedy będą produkowane pojazdy dla metra w Sofii. Są również kontrakty, o których nie będę mówił, ale będziemy współpracować z wielkimi graczami światowymi na polskim rynku – powiedział „Rynkowi Kolejowemu” Zbigniew Konieczek.

Firma zakończyła już dostawy pięciu Impulsów dla województwa Opolskiego. Delegacja województwa opolskiego odwiedziła we środę berlińskie targi kolejowe Innotrans i wypożyczony na ekspozycję taboru pojazd Impuls. Jak poinformował “Rynek Kolejowy” członek zarządu województwa Szymon Ogłaza, podjęto już decyzję o zakupie dwóch kolejnych pojazdów w Newagu.
Zdjęcia z pierwszych przejazdów opublikowaliśmy tutaj.

Poza wspomnianymi kontraktami, Newag pracuje nad zwiększeniem sprzedaży swoich lokomotyw. Chodzi m.in. o znalezienie korzystnego dla polskich przewoźników modelu finansowania zakupu nowych lokomotyw. Szerzej o tym temacie pisaliśmy w tym artykule. Ponadto nowosądecka fabryka zapowiedziała przeniesienie produkcji lokomotyw z Gliwic do Nowego Sącza. Jak wyjaśniał wówczas Newag, popyt na nowe lokomotywy w Polsce jest mały a w najbliższym czasie nie należy się spodziewać dużego wzrostu zamówień, który uzasadniałby utrzymywanie fabryki w Gliwicach. O problemach gliwickiej fabryki pisaliśmy tutaj i tutaj.

– Gliwicki zakład będzie się skupiał nad naprawami lokomotyw EP09, które naprawiali. To był sztandarowy produkt naszego gliwickiego wydziału. Wszelkie zasoby zostały dopasowane do potrzeb i sytuacji na rynku – powiedział Zbigniew Konieczek. Warto dodać, że bliska realizacji jest umowa na dzierżawę przez Lotos Kolej 5 lokomotwy Griffin z Newagu. ABB poinformowało właśnie, że dostarczy nowoczesnej pakiety trakcyjne do tych czteroosiowych pojazdów. Pisaliśmy o tym na początku sierpnia. 

Modernizacje dla PKP IC

Sporych zamówień ze strony narodowego przewoźnika PKP Intercity można spodziewać się ze względu na intensyfikację napraw taboru. O problemach PKP Intercity, wynikających z braku okresowych przeglądów i napraw wagonów, skutkującymi m.in. likwidacją oferty „Tania Kuszetka” i brakiem wagonów barowych w większości pociągów kwalifikowanych i międzynarodowych, pisaliśmy tutaj.

Część ogłoszonych przetargów już została rozstrzygnięta. Modernizację z naprawą poziomu P5 szesnastu wagonów osobowych wykona Newag. Podobnie naprawę serwisową 9 lokomotyw serii EP09 należących do PKP Intercity. 
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity: Już 70 Griffinów 160

Tabor i technika

PKP Intercity: Już 70 Griffinów 160

Roman Czubiński 30 kwietnia 2025

Tak będzie wyglądać hybrydowy Impuls PKP Intercity (wizualizacja)

Tabor i technika

Newag z wizytą w Korei Południowej

Biznes

Newag z wizytą w Korei Południowej

Mikołaj Kobryński 15 kwietnia 2025

Zobacz również:

Newag pozywa posłankę Paulinę Matysiak

Prawo i polityka

Newag pozywa posłankę Paulinę Matysiak

Roman Czubiński 09 grudnia 2024

Newag ze złotym medalem UNIFE. Po raz trzeci

Biznes

Newag ze złotym medalem UNIFE. Po raz trzeci

Roman Czubiński 15 listopada 2024

Kolejne Griffiny 200 w taborze PKP Intercity

Tabor i technika

Kolejne Griffiny 200 w taborze PKP Intercity

Michał Szymajda 23 października 2024

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity: Już 70 Griffinów 160

Tabor i technika

PKP Intercity: Już 70 Griffinów 160

Roman Czubiński 30 kwietnia 2025

Tak będzie wyglądać hybrydowy Impuls PKP Intercity (wizualizacja)

Tabor i technika

Newag z wizytą w Korei Południowej

Biznes

Newag z wizytą w Korei Południowej

Mikołaj Kobryński 15 kwietnia 2025

Zobacz również:

Newag pozywa posłankę Paulinę Matysiak

Prawo i polityka

Newag pozywa posłankę Paulinę Matysiak

Roman Czubiński 09 grudnia 2024

Newag ze złotym medalem UNIFE. Po raz trzeci

Biznes

Newag ze złotym medalem UNIFE. Po raz trzeci

Roman Czubiński 15 listopada 2024

Kolejne Griffiny 200 w taborze PKP Intercity

Tabor i technika

Kolejne Griffiny 200 w taborze PKP Intercity

Michał Szymajda 23 października 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij