Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Lubelskie: PKP PLK przywraca do ruchu łącznicę w Rejowcu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
19-04-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Lubelskie: PKP PLK przywraca do ruchu łącznicę w Rejowcu
fot. Rafał JasińskiKadr z łącznicy rejowieckiej - stan na marzec 2017 r.
Nieużywana od lat łącznica ma być przywrócona do ruchu już w czerwcu tego roku. Jest ona przygotowywana na potrzeby ruchu towarowego, w dalszych planach jest także przygotowanie infrastruktury dla pociągów pasażerskich.

Łącznica w Rejowcu

Jak można obserwować w terenie, trwają prace nad przywróceniem do ruchu kolejowego linii Rejowiec Zachodni – Rejowiec Południowy, pozwalającej ominąć stację Rejowiec. Funkcjonująca przez kilkadziesiąt lat linia kolejowa, o długości niespełna 1,6 km, pozwalała na zjazd z linii nr 7 Warszawa – Dorohusk na linię nr 69 Rejowiec – Hrebenne bez zmiany kierunku jazdy. Jednak taka możliwość w latach 90. ubiegłego wieku została zlikwidowana.

O potrzebie przywrócenia „do życia” rejowieckiej łącznicy zaczęto mówić w kontekście stworzenia konkurencyjnych dla transportu samochodowego połączeń kolejowych między liczącym niespełna 325 tys. mieszkańców Lublinem a zamieszkiwanym przez ok. 65 tys. mieszkańców Zamościem. W tym celu do Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020 wpisano projekt „Odbudowa łącznicy w Rejowcu między liniami 7 i 69” o wartości 18 mln zł. Trafił on jednak na listę rezerwową.

Obecne wykonywane prace nie są związane z tym zadaniem, lecz wynikają z potrzeby sprawnej realizacji przewozów towarowych po linii objazdowej dla zamkniętej na czas modernizacji linii nr 7 odcinek Otwock – Lublin. W szczególności pozwoli to usprawnić transport węgla kamiennego z kopalni Bogdanka w kierunku południowo–zachodnim, z wykorzystaniem linii kolejowych nr 69 Rejowiec – Hrebenne i linii nr 66 Zwierzyniec Towarowy – Stalowa Wola Południe.

Prace trwają…

Przywracanie do ruchu kolejowego linii nr 563 w informacji udzielonej „Rynkowi Kolejowemu” potwierdza Karol Jakubowski z Zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe. Obecnie wymieniany jest tor łącznicy oraz przygotowywane są rozjazdy, które zostaną wbudowane w linie kolejowe nr 7 i 69. Prace nad układem torowym mają zakończyć się w maju, zaś nad sterowaniem ruchem kolejowym – w czerwcu. Po wykonaniu prac pociągi pojadą po łącznicy z prędkością 60 km/h.

Jak podkreśla Karol Jakubowski, prowadzone roboty dotyczą usprawnienia ruchu towarowego. Prace związane z ruchem pasażerskim, w szczególności polegające na wybudowaniu nowej stacji w Rejowcu, na której będzie możliwość przesiadki do pociągów dojazdowych do Chełma, są na etapie planowania. Z wcześniej udzielanych informacji przez zarządcę narodowej sieci linii kolejowych wynikało, że na łącznicy wybudowane zostaną 2 perony oraz dodatkowe rozjazdy.

Posterunek odgałęźny Kanie

Istotne znaczenie dla ruchu kolejowego w tym rejonie mają również prace na linii nr 7 na terenie zlikwidowanej stacji Kanie. Więcej o inwestycji można przeczytać tutaj. PKP PLK planuje rozpocząć tam prace jeszcze w tym miesiącu. Jak informuje Karol Jakubowski, efektem prac w Kaniem będzie powstanie posterunku odgałęźnego z układem rozjazdowym trapezowym, składającym się z 4 rozjazdów. Na bazie urządzeń zabudowanych w p.odg. Kanie i na stacji Rejowiec powstanie Lokalne Centrum Sterowania, którego siedziba będzie na nastawni w Rejowcu.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Michał Szymajda 26 lipca 2023

Odnowiona linia nr 563 [zdjęcia]

Fotorelacje

Odnowiona linia nr 563 [zdjęcia]

jar, Rynek Kolejowy 08 listopada 2017

Lubelskie: Łącznica rejowiecka udostępniona przewoźnikom

Infrastruktura

Lubelskie: Łącznica rejowiecka udostępniona przewoźnikom

jar, Rynek Kolejowy 26 października 2017

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Michał Szymajda 26 lipca 2023

Odnowiona linia nr 563 [zdjęcia]

Fotorelacje

Odnowiona linia nr 563 [zdjęcia]

jar, Rynek Kolejowy 08 listopada 2017

Lubelskie: Łącznica rejowiecka udostępniona przewoźnikom

Infrastruktura

Lubelskie: Łącznica rejowiecka udostępniona przewoźnikom

jar, Rynek Kolejowy 26 października 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5