Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kolejne przekroczenie kosztorysu w przetargu na fragment Rail Baltiki. Najtańsi Chińczycy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
20-08-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Kolejne przekroczenie kosztorysu w przetargu na fragment Rail Baltiki. Najtańsi Chińczycy
fot. PKP PLK
PKP PLK otworzyła, ze sporym poślizgiem, oferty na wykonanie modernizacji Rail Baltiki na odcinku Czyżew – Białystok. Ofert znacznie przekroczyły kosztorys założony przez PKP PLK. Zadanie stoi pod znakiem zapytania.

Otwarcie ofert w fazowanym obecnie przetargu przekładano nie po raz pierwszy, co już i tak nie najlepiej wróży projektowi, który musi zostać wykonany w wielkim pośpiechu, z uwagi na ryzyko utraty środków pomocowych UE. Przypomnijmy, że postępowanie, z uwagi na przekroczenie kosztorysu zarządcy infrastruktury, już raz unieważniono w grudniu 2018

19 sierpnia PKP PLK w końcu otworzyła oferty, zaznaczając, że na sfinansowanie modernizacji odcinka Czyżew – Białystok może przeznaczyć 1,572 mld zł brutto. W przetargu wystartowały trzy podmioty z następującymi ofertami:
  • Torpol i Budimex wyceniło swoją ofertę na 4,937 miliardów złotych brutto z okresem prac 37 miesięcy.
  • Konsorcjum PUT Intercor i chińskich wykonawców Stecol Corporation oraz Sinohydro Corpration Limited wyceniło swoje prace na aż 5,261 mld zł brutto z terminem realizacji 37 miesięcy.
  • Najtańsza jest oferta złożona przez China Civil Engineering Construction Corporation i China Railway Group, jednak w tym wypadku zabrakło podania ceny brutto (konsorcja zagraniczne nie muszą tego robić). Kwota netto to 3,397 mld zł (kwoty netto z oferty Torpol i Budimex: 4,014 mld zł, z oferty Intercor i firm chińskich: 4,277 mld zł). 
Jak widać, doszło więc do gigantycznego przekroczenie kosztorysu PKP PLK i małe są szanse, że zarządca w tym przetargu wyłoni wykonawcę prac. Czekamy na jego decyzję.

Ze zjawiskiem znaczących dysproporcji oczekiwań cenowych PKP PLK i oferentów, z uwagi na rosnące koszta robocizny i materiałów, mamy do czynienia od kilkunastu miesięcy.

Roboty na przeszło 70 kilometrowym odcinku Czyżew – Białystok będą obejmowały zarówno tory szlakowe, jak i 12 przystanków, 6 stacji oraz posterunek odgałęźny Turczyn. W Białymstoku zaplanowano budowę nowego przystanku Zielone Wzgórze. Na całym odcinku pojawi się nowa sieć trakcyjna, instalacje telekomunikacyjne oraz urządzenia srk, sterowane z LCS Białystok. Przewidziano też przebudowę 8 mostów i wybudowanie łącznie 19 wiaduktów i 10 przejść podziemnych. Infrastruktura ma zostać dostosowana docelowo do prędkości 200 km/h.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5