NUMER 01/2018
NUMER 01/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej a CPK
szukaj
Śledź nas:

Koleje Dolnośląskie uruchomią przyspieszone pociągi „Premium”

| Roman Czubiński 08.01.2018 298

Koleje Dolnośląskie uruchomią przyspieszone pociągi „Premium”
Fot. Koleje Dolnośląskie
Jeszcze w tym roku najważniejsze ośrodki województwa dolnośląskiego mają zostać połączone z Wrocławiem szczytowymi pociągami przyspieszonymi. Postoje tylko na najważniejszych stacjach i obsługa taborem rozwijającym prędkość 160 km/h mają pozwolić na skrócenie czasu dojazdu nawet o kwadrans. Według przewoźnika nowa oferta jest adresowana nie do pasażerów PKP IC, lecz do tych, którzy nadal na co dzień dojeżdżają samochodami.
Siecią szybkich pociągów zostaną połączone z Wrocławiem wszystkie położone w obecnych granicach województwa byłe miasta wojewódzkie: Jelenia Góra, Wałbrzych i Legnica. Dodatkowo możliwość skorzystania z nowej oferty mają otrzymać mieszkańcy Kłodzka, Bolesławca i Rawicza. Lista ośrodków na trasie „Kolei Dolnośląskich Premium” (to nazwa robocza, skracana jako „KDP”) nie jest jeszcze zamknięta. Jej ostateczny kształt będzie zależał od możliwości finansowych Urzędu Marszałkowskiego oraz technicznych – przepustowości i prędkości szlakowej – za które odpowiada PKP PLK. Nowa oferta będzie obejmowała tylko połączenia krajowe. – Te transgraniczne, jak pociągi do Drezna czy Berlina, już obecnie są zwykle przyspieszone – uzasadnia rzecznik KD Bogusław Godlewski.

1-2 pary w szczycie

Również od zarządcy infrastruktury i planowanych przez niego remontów będą uzależnione czasy przejazdu w poszczególnych relacjach. – Zasadniczo czas przejazdu winien być krótszy o 10-15 minut w stosunku do normalnych połączeń – deklaruje Godlewski. Na początek siatka połączeń przyspieszonych będzie dość skromna – na każdej trasie będą kursowały po 1-2 pary w godzinach szczytu w dni robocze (rano do stolicy regionu, a po południu w kierunku odwrotnym). Podczas opisywanego przez nas w listopadzie przejazdu testowego udało się pokonać Impulsem odcinek Legnica – Wrocław Główny w 31 minut.

Niewykluczone, że w przyszłości – obok krótszego czasu przejazdu i obsługi najnowszym taborem (KD dysponuje 27 ezt o prędkości maksymalnej 160 km/h) – pojawia się dodatkowe czynniki mające przyciągnąć pasażerów. – Być może kiedyś pojawi się automat lub wózek z kawą czy aktualna prasa dostępna przez WiFi. Zapytamy tez podróżnych o ich oczekiwania – mówi rzecznik KD. Co ważne, podwyższony standard nie będzie przynajmniej na razie oznaczał podwyżki cen biletów. – W pociągach będzie obowiązywała taryfa normalna – zapewnia Godlewski. Jak dodaje, jeśli nawet w przyszłości nastąpi niewielka podwyżka, obejmie ona tylko bilety jednorazowe – cena miesięcznych pozostanie bez zmian.

„Premium” to jakość, nie cena

Przedstawiciel KD zaznacza, że samorządowy przewoźnik nie chce tworzyć w skali regionu konkurencji dla połączeń PKP IC. – Spółka ta oferuje dojazdy fakultatywne. My zamierzamy zaoferować komfortowy i szybki dojazd codzienny dla osób, które nadal nie korzystają z naszych usług i dojeżdżają do Wrocławia autem, korkując arterie wjazdowe – tłumaczy.

Nazwa „KD Premium” pod względem marketingowym może budzić kontrowersje. Niektórzy podróżni mogą czuć się zniechęceni, wyobrażając sobie połączenia opatrzone nazwą „premium” jako zbyt drogie. – To trochę żart: jako że nie doczekaliśmy się ogólnopolskiego KDP, robimy naszą, dolnośląską kolej dużych prędkości. Staramy się, by każdy nasz klient był traktowany „premium”, ale w normalnej cenie – wyjaśnia Godlewski. Jak twierdzi, od 4 lat dolnośląski przewoźnik nie podniósł cen biletów, a przy ponownym uruchamianiu połączeń do Drezna obniżył „absurdalnie drogą taryfę”. – Razem z organizatorem UMWD robimy kolej dla każdego. Nazwa „lux” czy „premium” nie ma odstraszać ceną, ale przyciągać wysoka jakością – podsumowuje.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01/2018
NUMER 01/2018
Tematem numeru jest przyszłość polskich kolei i ich miejsce w planie transportowym, jaki w związku z podjęciem decyzji o budowie Centralnego Portu Lotniczego przygotował rząd. Sporo miejsca poświęcamy na rozmowy z przedstawicielami czołowych firm z branży kolejowej: Siemensa, KZN Bieżanów, Cargounit. Rozmawiamy też o przyszłości kolei na Pomorzu – z Ryszardem Świlskim, członkiem zarządu województwa pomorskiego. Również o przyszłości transportu w aglomeracji warszawskiej rozmawiamy z prezes Krystyną Pękałą, kierującą stołeczną SKM-ką.

Sporo miejsca poświęcamy problemom transportu towarów. Piszemy np. o najnowszych wynikach PKP Cargo i nielicznych inwestycjach w spółce, rozmawiamy z Radimem Paigerem, kierującym polskim oddziałem producenta taboru Legios Loko, o potencjalne polskiego rynku.

Warto przeczytać obszerny tekst na temat najnowszego produktu Alstomu – pociągu na wodór, a także rozmowę z Leszkiem Miętkiem na temat poziomu bezpieczeństwa przewozów w Polsce. Analizujemy też wdrożony właśnie rozkład jazdy pociągów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS