NUMER 04/2018
NUMER 04/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Czy grozi nam pustka za nastawnikiem?
szukaj
Śledź nas:

W pół godziny z Wrocławia do Legnicy. Będą regionalne ekspresy?

| Michał Szymajda 27.11.2017 243

W pół godziny z Wrocławia do Legnicy. Będą regionalne ekspresy?
Impuls KD na szlaku między Wrocławiem a LegnicąFot. Koleje Dolnośląskie
Nowy Impuls Kolei Dolnośląskich potrzebował jedynie 31 minut na pokonanie odcinka między Legnicą a Wrocławiem Głównym. Na razie to tylko przejazd testowy, ale nie jest wykluczone, że za rok na trasie uruchomione zostaną pociągi w kategorii Regio Express.
Rekordowy przejazd specjalny miał miejsce w niedzielę 26 listopada przy okazji pikniku kolejowego zorganizowanego przez Koleje Dolnośląskie z okazji Święta Kolejarza. Impreza była otwarta dla pasażerów, więc na pokładzie dwóch połączonych 5-członowych Impulsów, o łącznej długości 200 metrów, znalazło się aż 500 pasażerów.

– Tak szybko po torach pomiędzy Legnicą a Wrocławiem nie jeździł jeszcze żaden przewoźnik. Stan infrastruktury kolejowej w naszym regionie, między innymi dzięki inwestycjom zarządu województwa, ulega ciągłej poprawie, przez co Dolnoślązacy mogą podróżować coraz szybciej, czego świadkami byliśmy w ostatnią niedzielę – zaznaczył Jerzy Michalak, członek zarządu województwa dolnośląskiego, odpowiedzialny za transport.

Podwójny skład Kolei Dolnośląskich podczas niedzielnego przejazdu mknął po szynach z prędkością 160 km/h. To maksymalna prędkość dopuszczalna na tym odcinku zmodernizowanej linii kolejowej między Legnicą a Wrocławiem. Do tej pory rekord należał do przedwojennego spalinowego zespołu trakcyjnego „Latający Ślązak”, który ten odcinek pokonywał w 36 minut.

– Prowadzenie takiego pociągu to naprawdę wielka przyjemność. Kiedy tylko dowiedziałem się, że będę miał okazję uczestniczyć w tym przejeździe poczułem radość, że napisaliśmy w niedzielę nowy rozdział historii kolei na Dolnym Śląsku – mówi Łukasz Wolski, maszynista Kolei Dolnośląskich.

– Mam nadzieję, że wspólnie z PKP PLK uda nam się jeszcze przyśpieszyć i zejść poniżej granicy 30 minut – powiedział Jerzy Michalak.

– Planujemy w przyszłości uruchomienie między miastami połączenia na zasadzie Regionalnego Expresu, który połączy oba miasta w 30 minut. Nie stanie się to jednak jeszcze w tym rozkładzie jazdy – powiedział Piotr Rachwalski, prezes zarządu Kolei Dolnośląskich. Od nowego rozkładu jazdy pociągi pokonają 65-kilometrową trasę pomiędzy miastami regionu w 44 minuty. Pozostałym zatrzymującym się na każdej stacji zajmie to około 50 minut.

W listopadzie po raz pierwszy nowy Impuls KD wjechał na sieć kolejową Czech. Więcej o tym wydarzeniu można przeczytać tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2018
NUMER 04/2018
Lata zaniedbań w szkolnictwie kolejowym i niskie płace na kolei sprawiły, że do pracy w naszej branży niewielu się garnęło. Teraz kolej musi konkurować o młodych ludzi, a nie będzie to zadaniem łatwym. O tym piszemy w aktualnym raporcie. Oprócz tego w numerze: Rozmowy z D. Blocherem (Budimex), J. Krupińskim i A. Śliwińskim (Strabag), podsumowanie przewozów intermodalnych w 2017 roku oraz rynku tramwajowego w tym samym okresie. Polecamy obszerny artykuł Jana Raczyńskiego na temat Kolei Dużych Prędkości w ujęciu międzynarodowym.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS