Koleją na weekend do Czech? Pojawiły się nowe połączenia - Wszystko na temat branży kolejowej: PKP, Intercity, przewozy regionalne, koleje mazowieckie, rozkłady jazdy PKP, Kolej
NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Koleją na weekend do Czech? Pojawiły się nowe połączenia

| Michał Szymajda 21.04.2018 144

Koleją na weekend do Czech? Pojawiły się nowe połączenia
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
28 kwietnia ruszą weekendowe przewozy z Polski do Czech przez dwa, słabo uczęszczane kolejowe przejścia graniczne. Przez jedno z nich – pomiędzy Mieroszowem a Mezimestii regularne pociągi pasażerskie nie jeździły od 2004 roku. To, w połączeniu z nowymi połączeniami uruchamianymi po czeskiej stronie, sprawi, że do naszego południowego sąsiada znacznie łatwiej będzie dojechać na weekendową wyprawę.
Dwa z czterech połączeń Wałbrzych Główny – Mezimesti dojadą aż w serce czeskich Gór Stołowych, czyli do stacji Adrszpach. Pierwszy poranny pociąg do tego miejsca będzie uruchamiany z Wrocławia, ostatni wróci też bezpośrednio do stolicy Dolnego Śląska. Dwa pociągi KD, które skończą bieg w Mezimesti, będą skomunikowane z pociągami Kolei Czeskich w taki sposób, że i tak łatwo dojedziemy do Adrszpachu, będzie się można również przesiąść na pociągi w kierunku Nachodu i Broumowa. Pociągi ruszają 28 kwietnia i będą kursować w każdy weekend i święta aż do początku września. Obsłużą je dwuczłonowe autobusy szynowe Pesy należące do Kolei Dolnośląskich.

Z Sędzisławia do Trutnova częściowo autobusem

Połowicznym sukcesem można za to uznać uruchomienie pasażerskich pociągów przez drugie przejście, pomiędzy Kralovcem a Lubawką. W pełnej relacji, według planów Kolei Dolnośląskich, miały przez nie jeździć pociągi w relacji Sędzisław – Trutnov i takie połączenie powstanie, jednak pomiędzy Sędzisławiem a Kamienną Górą kursować będzie autobusowa komunikacja zastępcza. Stąd, we współpracy z KD, kursować będą do Trutnova „motoraki”, czyli autobusy szynowe serii 810, należące do czeskiego przewoźnika GW Train. 5 razy dziennie w weekendy i święta połączą Polskę z Czechami.

– PLK, mimo naszych wielokrotnych próśb o reakcję orzekła, że wjazd na specjalnie przygotowany peron w Sędzisławiu nie jest technicznie możliwy, ze względu na stan infrastruktury. Zarządca zobowiązał się do poprawy sytuacji, ale nie wiemy, czy zdąży w tym sezonie. Do tego czasu między węzłową stacją w Sędzisławiu (gdzie zatrzymują się pociągi Jelenia Góra – Wałbrzych - dop. red), a Kamienną Górą, kursować będą autobusy dowożące na pociąg do Czech – powiedział Piotr Rachwalski, prezes Kolei Dolnośląskich.

Bezpośrednio z Pragi do Harrachowa

Warto odnotować fakt uruchomienia zupełnie nowego połączenia, które połączyło zlokalizowany tuż przy polskiej granicy Harrachov (jest tu m.in. słynna skocznia narciarska) bezpośrednio z Pragą. Lokalne samorządy czeskie wywalczyły dwa pociągi, które rano i popołudniu łączą stolicę czeskich Karkonoszy ze stolicą kraju. Obsługiwane są (pociąg kursuje od połowy kwietnia) wagonem motorowym 854.2 połączonym z wagonami.

Pociągi są bardzo dobrze skomunikowane z autobusami szynowymi kursującymi ze Szklarskiej Poręby do Harrachowa. Odjazd z tego drugiego miasta do Pragi zaplanowano o 11:06 i 17:06. Niestety połączenie nie jest widoczne w rozkładzie jazdy na najpopularniejszej polskiej wyszukiwarce. Pociąg dociera z Harrachowa do Pragi w 3 godziny i 30 minut. To o 45 minut szybciej niż dotychczas jeździło się z przesiadkami.

– W przyszłości chcielibyśmy, by pociąg ten odjeżdżał z Polski, ze Szklarskiej Poręby. Cały czas prowadzimy rozmowy na ten temat ze stroną czeską – powiedział Piotr Rachwalski, prezes KD

O innych nowinkach w komunikacji kolejowej z Czechami piszemy tutaj



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS