Korytarz ma stanowić uzupełnienie połączeń istniejących obecnie korytarzy w poszczególnych krajach, w szczególności zapewni połączenie korytarzem towarowym Polski i Węgier. Docelowo (po 2026 r.) główną trasą, którą pociągi korzystające z Korytarza Bursztynowego będą przewozić towary z Polski na południe będzie projektowana linia kolejowa Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark/Mszana Dolna prowadząca do kolejowego przejścia granicznego Muszyna – Plavec na polsko-słowackiej granicy państwowej.Dzisiaj przy okazji #TTECouncil w #Bruksela wraz z ministrami transportu Słowacji, Słowenii i Węgier podpisałem memorandum ws. Bursztynowego Szlaku Kolejowego. WAŻNE: linia kolejowa Podłęże-Szczyrzyc-Tymbark/Mszana Dolna będzie ważnym elementem tego szlaku! #ŁączymyPolskę #TEN_T pic.twitter.com/m2cEkw7quI
— Andrzej Adamczyk (@AMAdamczyk) 5 grudnia 2017