NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Jakie będą nowe ezety województwa pomorskiego?

| Jakub Madrjas 03.04.2018 127

Jakie będą nowe ezety województwa pomorskiego?
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Samorząd Województwa Pomorskiego ogłosił przetarg na wykonanie i dostawę co najmniej pięciu elektrycznych pociągów. Poznaliśmy specyfikację zamówienia. Według niej pierwsze pojazdy mogą zostać dostarczone jeszcze w tym roku.
Urząd Marszałkowski ogłosił przetarg na wykonanie i dostawę pięciu sztuk pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Zamówienie można będzie rozszerzyć w przyszłości o kolejnych pięć takich pojazdów – na mocy prawa zamówień publicznych. Województwo pomorskie zaznacza, że warunkiem rozszerzenia zamówienia jest pozyskanie dodatkowych środków finansowych. Szacowana wartość zamówienia dla 10 pojazdów to 205 mln zł netto. 

Według specyfikacji prędkość maksymalna pociągów ma wynosić 160 km/h. Pojazdy będą mieć 195 miejsc siedzących stałych oraz minimum 30 miejsc siedzących uchylnych, liczba miejsc stojących ma być obliczona według parametru 4 osoby na metr kw. Znajdą się w nich po dwie toalety, w tym jedna przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. W pociągach będzie sieć Wi-Fi, klimatyzacja, system zliczania pasażerów, system informacji wizualnej i akustycznej, monitoring zewnętrzny i wewnętrzny. 

Dużo miejsca dla rowerów

Maksymalna długość pojazdów to 100 metrów. Województwo określiło układ osi nowych pociągów: Bo'2'2'2'2'Bo'. Do tego ezety mają mieć 8 par dwupłatowych drzwi na każdej stronie pojazdu o prześwicie nie mniejszym niż 1300 mm. W specyfikacji znajdziemy dwustopniowe usprężynowanie, z drugim stopniem pneumatycznym. Wysokość podłogi w strefie wejścia dla pasażerów ma wynosić 760 ± 50 mm. Każdy ezet trzeba wyposażyć w stopnie ruchome (wysuwane) umożliwiające wejście bądź wyjście z peronów o niższej wysokości, np. 300 mm z każdych drzwi oraz wysuwane podesty niwelujące szczelinę pomiędzy krawędzią podłogi w pojeździe a krawędzią peronu o wysokości 760 mm ngs.

Pojazdy muszą być zgodne z TSI. Wykonawca jest zobowiązany do przeprowadzenia na własny koszt szkolenia z zakresu utrzymania i eksploatacji elektrycznych zespołów trakcyjnych. Urzędnicy chcą też trzyletniej gwarancji na pojazdy, a przegląd P5 ma być potrzebny nie częściej niż co 3 000 000 km lub 18 lat. 

Przestrzeń ma być dostosowana do potrzeb m.in. rowerzystów: – Pasażerowie coraz chętniej łączą przejazdy koleją z jazdą rowerem. I to zarówno przejazdy rekreacyjne, jak i te codzienne – w drodze do szkoły czy pracy. Dlatego chcemy, żeby w każdym z zakupionych pojazdów było minimum 20 miejsc rowerowych – podkreśla Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego.

Jeszcze w tym roku? Niekoniecznie


Województwo pomorskie podało w komunikacie, że pierwsze dwa pojazdy zostaną dostarczone już pod koniec bieżącego roku. W rzeczywistości jednak wcale nie musi tak być – termin dostawy dwóch pierwszych sztuk stanowi kryterium oceny ofert i jest uzależniony od deklaracji wykonawcy. Jeżeli zwycięzca nie skróci terminu, będzie musiał dostarczyć pociągi do 30 września przyszłego roku. Dwie kolejne sztuki mają być gotowe do 30 października 2019 roku – lub wcześniej, o ile tak zadeklaruje wykonawca. Piąty pojazd można dostarczyć do końca września 2020 roku.

Za krótszy termin dostawy dwóch pierwszych pojazdów można otrzymać 9 proc. punktów, za skrócenie dostawy kolejnych dwóch – 5 punktów. Wskaźnik długości niskiej podłogi decyduje o ocenie w ośmiu procentach, a wskaźnik niezawodności technicznej – w 10 procentach. Pozostałe 60 procent oceny podyktuje cena.

Pojadą do Słupska i Elbląga, potem może po PKM

Jak informuje urząd, nowe pociągi będą jeździć na trasach: Słupsk – Lębork – Wejherowo – Gdynia Główna oraz Elbląg – Malbork – Tczew – Gdańsk Główny – Gdynia Główna/ Gdynia Chylonia. W ramach projektu zakłada się również ewentualną możliwość obsługi innych linii komunikacyjnych (po ich elektryfikacji): Gdańsk Główny/ Gdańsk Wrzeszcz – Gdańsk Port Lotniczy – Gdańsk Osowa – Gdynia Główna, Kościerzyna – Gdynia Główna oraz (Sierakowice) Kartuzy – Gdańsk Wrzeszcz/ Gdańsk Główny.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Pomorskie (619)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Pomorskie (619)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS