NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Infra Silesia zakończyła modernizację fragmentu Nadodrzanki

| inf. prasowa 27.07.2017 60

Infra Silesia zakończyła modernizację fragmentu Nadodrzanki
Fot. Infra silesia
Infra Silesia zakończyła 30 czerwca 2017 r. realizację całości prac dla PKP Polskich Linii Kolejowych związanych z realizacją kontraktu „Prace na linii kolejowej 273 na odcinku Rudna Gwizdanów – Głogów”.
W ramach prac w systemie „zaprojektuj i wybuduj” wymieniono nawierzchnię torową torów nr 1 i 2 na odcinku 30 km, zmodernizowano 13 przejazdów kolejowych, poddano rewitalizacji 26 obiektów inżynieryjnych – w tym dwa mosty – oraz wymieniono osiem rozjazdów kolejowych. Wartość kontraktu wraz z robotami dodatkowymi wyniosła netto 67 mln złotych.

– Dzięki modernizacji znacząco poprawiła się obsługa podróżnych na tym odcinku, poprzez zwiększenie prędkości handlowej pociągów na dolnośląskim odcinku „Nadodrzanki”. Dodatkowo na zmodernizowanym odcinku istnieje możliwość przewożenia cięższych ładunków towarowych – mówi Michał Batko, prezes zarządu Infra Silesia. – Chciałbym podziękować zamawiającemu za bardzo dobrą współpracę w trakcie realizacji tego zadania. Cieszę się, że nasz profesjonalizm został zauważony i będziemy kontynuować prace na kolejnym odcinku linii 273 – dodaje.

7 czerwca spółka Infra Silesia będąca liderem w konsorcjum z firmą „Transkol” podpisała z PKP Polskie Linie Kolejowe umowę na realizację nowego kontraktu dotyczącego zaprojektowania i wykonania robót dla zadania pn. „Wymiana nawierzchni kolejowej wraz z robotami towarzyszącymi na linii kolejowej nr 273 Wrocław Główny – Szczecin Główny szlak Wołów – Małowice Wołowskie oraz Grębocice – Głogów realizowanego w ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 273 na odcinku Wrocław – Głogów”.

W ramach kontraktu przeprowadzona zostanie m.in. wymiana nawierzchni torowej na odcinku 25 km, rewitalizacja 24 obiektów inżynieryjnych (w tym jednego mostu i dwóch wiaduktów) i 7 peronów, wymiana 13 rozjazdów oraz remont 13 przejazdów kolejowych. Wartość zamówienia wynosi netto 62,5 mln złotych. Termin realizacji: listopad 2018 rok.

Dzięki inwestycji na kolejnym odcinku „Nadodrzanki” zlikwidowane zostaną ograniczenia prędkości i polepszy się jakość usług kolejowych. Nowy tor umożliwi ruch pociągów z maksymalną prędkością do 120 km/h – towarowych do 100 km/h – oraz prowadzenie ciężkich składów.

Odcinek linii kolejowej Wrocław – Głogów został oddany do użytku już w 1871 roku. Stanowi fragment linii nr 273 Szczecin Główny – Wrocław Główny potocznie zwanej „Nadodrzanką”, gdyż większość trasy prowadzi wzdłuż rzeki Odry. Budowę linii nadodrzańskiej prowadziło Towarzystwo Kolei Wrocławsko-Świdnicko-Świebodzickiej. Linia wielokrotnie była remontowana i przebudowywana. Obecnie w ramach Wieloletniego Programu Inwestycji Kolejowych trwa jej kompleksowa modernizacja.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Dolnośląskie (459)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Dolnośląskie (459)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5