Infra Silesia zakończyła 30 czerwca 2017 r. realizację całości prac dla PKP Polskich Linii Kolejowych związanych z realizacją kontraktu „Prace na linii kolejowej 273 na odcinku Rudna Gwizdanów – Głogów”.
W ramach prac w systemie „zaprojektuj i wybuduj” wymieniono nawierzchnię torową torów nr 1 i 2 na odcinku 30 km, zmodernizowano 13 przejazdów kolejowych, poddano rewitalizacji 26 obiektów inżynieryjnych – w tym dwa mosty – oraz wymieniono osiem rozjazdów kolejowych. Wartość kontraktu wraz z robotami dodatkowymi wyniosła netto 67 mln złotych.
– Dzięki modernizacji znacząco poprawiła się obsługa podróżnych na tym odcinku, poprzez zwiększenie prędkości handlowej pociągów na dolnośląskim odcinku „Nadodrzanki”. Dodatkowo na zmodernizowanym odcinku istnieje możliwość przewożenia cięższych ładunków towarowych – mówi Michał Batko, prezes zarządu Infra Silesia. – Chciałbym podziękować zamawiającemu za bardzo dobrą współpracę w trakcie realizacji tego zadania. Cieszę się, że nasz profesjonalizm został zauważony i będziemy kontynuować prace na kolejnym odcinku linii 273 – dodaje.
7 czerwca spółka Infra Silesia będąca liderem w konsorcjum z firmą „Transkol” podpisała z PKP Polskie Linie Kolejowe umowę na realizację nowego kontraktu dotyczącego zaprojektowania i wykonania robót dla zadania pn. „Wymiana nawierzchni kolejowej wraz z robotami towarzyszącymi na linii kolejowej nr 273 Wrocław Główny – Szczecin Główny szlak Wołów – Małowice Wołowskie oraz Grębocice – Głogów realizowanego w ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 273 na odcinku Wrocław – Głogów”.
W ramach kontraktu przeprowadzona zostanie m.in. wymiana nawierzchni torowej na odcinku 25 km, rewitalizacja 24 obiektów inżynieryjnych (w tym jednego mostu i dwóch wiaduktów) i 7 peronów, wymiana 13 rozjazdów oraz remont 13 przejazdów kolejowych. Wartość zamówienia wynosi netto 62,5 mln złotych. Termin realizacji: listopad 2018 rok.
Dzięki inwestycji na kolejnym odcinku „Nadodrzanki” zlikwidowane zostaną ograniczenia prędkości i polepszy się jakość usług kolejowych. Nowy tor umożliwi ruch pociągów z maksymalną prędkością do 120 km/h – towarowych do 100 km/h – oraz prowadzenie ciężkich składów.
Odcinek linii kolejowej Wrocław – Głogów został oddany do użytku już w 1871 roku. Stanowi fragment linii nr 273 Szczecin Główny – Wrocław Główny potocznie zwanej „Nadodrzanką”, gdyż większość trasy prowadzi wzdłuż rzeki Odry. Budowę linii nadodrzańskiej prowadziło Towarzystwo Kolei Wrocławsko-Świdnicko-Świebodzickiej. Linia wielokrotnie była remontowana i przebudowywana. Obecnie w ramach Wieloletniego Programu Inwestycji Kolejowych trwa jej kompleksowa modernizacja.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.