NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Flirty PKP IC skończyły roczek

| Jakub Madrjas 11.12.2016 163

Flirty PKP IC skończyły roczek
Fot. PKP IC
Flirty PKP IC skończyły roczek
Flirty PKP IC skończyły roczek
Flirty PKP IC skończyły roczek
Flirty PKP IC skończyły roczek
Flirty PKP IC skończyły roczek
Flirty PKP IC skończyły roczek
Flirty PKP IC skończyły roczek
Pasażerowie na dworcu Warszawa Centralna otrzymali dziś miłą niespodziankę – gorącą czekoladę i tort z okazji rocznicy eksploatacji pociągów ED160 Flirt 3 w barwach PKP Intercity. W tym czasie nowoczesne składy zrealizowały 13 tys. przejazdów, przewożąc 3,2 mln pasażerów i pokonując 6,5 mln kilometrów.
Nowoczesne składy Flirt 3 wyprodukowane przez konsorcjum Stadler Polska – Newag po raz pierwszy wyjechały w trasy z pasażerami na pokładzie 13 grudnia 2015 roku, czyli wraz z wejściem w życie rozkładu jazdy na sezon 2015/2016. Przez ostatni rok pociągi Flirt 3 docierały do ponad 60 miast w Polsce, pokonując około 19 tys. km dziennie. Najdłuższy odcinek, jaki obsługiwały pojazdy, to licząca ponad 870 km trasa z Krakowa do Świnoujścia. Od momentu wdrożenia pociągi zrealizowały 13 tys. kursów, pokonując ponad 6,5 mln km. Producent taboru wykonał łącznie 480 przeglądów planowej obsługi technicznej.

 – Flirt dostarczone PKP Intercity przez cały rok eksploatacji jeździły z ciągłym wykorzystaniem maksymalnej liczby pojazdów – 18 z 20. Jesteśmy dumni, że pojazdy wyprodukowane przez nas tak dobrze się sprawują. Nieprzerwanie dokładamy wszelkich starań, aby były maksymalnie niezawodne i jak najlepiej służyły przewoźnikowi oraz pasażerom – powiedział Christian Spichiger, szef Stadlera w Polsce.

Z okazji rocznicy pasażerowie na antresoli dworca Warszawa Centralna otrzymali dziś miłą niespodziankę – gorącą czekoladę i tort. Okolicznościową świeczkę zdmuchnęli: rzeczniczka Stadlera Marta Jarosińska i rzecznik PKP Intercity Cezary Nowak.

Ponad 3 miliony pasażerów

PKP Intercity zaprezentowało bardzo ciekawe statystyki pierwszego roku z Flirtami. Na pokładach tych zespołów trakcyjnych podróżowało ponad 3,2 mln pasażerów, z czego ok. 700 tys. stanowili studenci, blisko 400 tys. dzieci i ponad 230 tys. seniorzy. Największą popularnością cieszyły się połączenia pomiędzy Olsztynem i Warszawą, Bydgoszczą i Warszawą czy Krakowem i Łodzią. 59% pasażerów, którzy wybrali przejazd pociągami Flirt 3 zdecydowało się na zakup biletu w tradycyjnej kasie, a 35 % podróżnych dokonało transakcji przez internet lub aplikację mobilną.
  
Rys. PKP IC
– Widzimy, że nasi pasażerowie są zadowoleni z nowoczesnych składów i chętnie chwalą ich komfort. Co więcej, obserwujemy, że na trasach, na których kursują pociągi FLIRT3 jesteśmy bardziej konkurencyjni wobec innych środków transportu. Dzięki wysokiemu standardowi podróży oraz krótszym czasom przejazdu pasażerowie z mniejszych miast, takich jak Olsztyn czy Toruń wracają na kolej – tłumaczy Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity.

WiFi bardzo popularne

W ciągu roku, na pokładach pociągów Flirt 3 odnotowano ponad 1 mln połączeń z siecią WiFi. Średni czas spędzony w internecie wyniósł ok. 90 minut. Natomiast w członie gastronomicznym Wars podróżni zamówili blisko 124 tys. posiłków i ponad 192 tys. napojów – informuje przewoźnik.

Rocznicę zauważyli również nasi Czytelnicy. Jeden z nich przygotował z tej okazji film z prezentacją pojazdów Stadler ED160 Flirt:
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Warszawa (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS