NUMER 04/2017
NUMER 04/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
szukaj
Śledź nas:

Flirty PKP IC na linii Warszawa – Łódź?

| Jakub Madrjas 05.05.2016 140

Flirty PKP IC na linii Warszawa – Łódź?
Fot. Łukasz Kluczniak
PKP Intercity notuje straty na linii Warszawa – Łódź. Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", przewoźnik chciałby skierować do obsługi tego połączenia składy Stadler Flirt.
Jak powiedział "Rynkowi Kolejowemu" prezes PKP Intercity Marek Chraniuk, po wycofaniu zbyt mało pojemnych składów ED74, przewoźnik zaczął notować straty przy obsłudze połączenia Warszawa – Łódź. Szef operatora tłumaczy, że uruchamianie składów wagonowych jest dużo droższe, niż zespołów trakcyjnych, a przychód z jednego pasażera na tej linii jest stosunkowo niski.

Z tego względu nowy zarząd spółki chciałby skierować do obsługi tego połączenia składy Stadler Flirt. Na zmianę tras pociągów musiałoby wydać zgodę Centrum Unijnych Projektów Transportowych.


Trasy pociągów Dart i Flirt. Rys. RK

Nie będzie piętrowych ezetów

Czy w związku z dużym popytem jest szansa na powrót do przygotowanego przed dwoma laty projektu zakupu piętrowych zespołów trakcyjnych do obsługi połączeń między Warszawą a Łodzią? W styczniu zaprzeczył temu poprzedni zarząd spółki. Prezes Chraniuk również raczej to wyklucza.

Jego zdaniem o nierentowności takiego zakupu decyduje coraz silniejsza konkurencja na trasie, nie tylko drogowa, ale i ze strony Kolei Mazowieckich i Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Przewoźnicy ci za obsługę odcinków np. ze Skierniewic do Warszawy otrzymują dofinansowanie marszałków województw, co obniża rentowność PKP Intercity, działającego na tej linii na zasadach komercyjnych. Zakup nowego taboru do obsługi tej linii nie mógłby się w takich warunkach zwrócić.

Na tę trasę nie wrócą też czteroczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne serii ED74. W ciągu najbliższych dwóch lat przewoźnik chce sprzedać niepasujące do jego wymagań składy. Więcej na ten temat piszemy tutaj.

Linia Warszawa – Łódź z dofinansowaniem?

Problemy PKP Intercity z obsługą linii Warszawa – Łódź, która po modernizacji ma bardzo wysoki potencjał, wymagają rozwiązania. W ubiegłym miesiącu przewoźnik aż o 12 proc. podniósł ceny biletów. Jak pisaliśmy wczoraj, Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa bierze pod uwagę zmianę sposobu finansowania połączeń Łódź – Warszawa. Pociągi TLK i IC kursujące w tej relacji miałyby zostać objęte dotacją z budżetu centralnego.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łódź (505)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Łódź (505)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2017
NUMER 04/2017
W kwietniowym numerze „Rynku Kolejowego” przedstawiamy pogłębioną analizę wyników przewozowych kolei w 2016 roku. Poza tym Czytelnik może liczyć na interesujące rozmowy z P. Królem, W. Nowakiem, K. Celińskim oraz J. Kućminem, a także relacje z ważnych wydarzeń, takich jak wizyta wicepremiera Morawieckiego w Medcomie oraz przekazanie do eksploatacji setnego Impulsa. Polecamy również artykuły prezesa I. Góry na temat okresów przejściowych TSI oraz J. Polaczka o pomyśle wydłużenia linii LHS na zachód. W numerze zajmujemy się też dostępnością transportową Łodzi, przyszłością kolei w Małopolsce i… trudną teraźniejszością kolei na Dolnym Śląsku.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS