NUMER 08/2017
NUMER 08/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje dużych prędkości
szukaj
Śledź nas:

Flirty PKP IC na linii Warszawa – Łódź?

| Jakub Madrjas 05.05.2016 140

Flirty PKP IC na linii Warszawa – Łódź?
Fot. Łukasz Kluczniak
PKP Intercity notuje straty na linii Warszawa – Łódź. Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", przewoźnik chciałby skierować do obsługi tego połączenia składy Stadler Flirt.
Jak powiedział "Rynkowi Kolejowemu" prezes PKP Intercity Marek Chraniuk, po wycofaniu zbyt mało pojemnych składów ED74, przewoźnik zaczął notować straty przy obsłudze połączenia Warszawa – Łódź. Szef operatora tłumaczy, że uruchamianie składów wagonowych jest dużo droższe, niż zespołów trakcyjnych, a przychód z jednego pasażera na tej linii jest stosunkowo niski.

Z tego względu nowy zarząd spółki chciałby skierować do obsługi tego połączenia składy Stadler Flirt. Na zmianę tras pociągów musiałoby wydać zgodę Centrum Unijnych Projektów Transportowych.


Trasy pociągów Dart i Flirt. Rys. RK

Nie będzie piętrowych ezetów

Czy w związku z dużym popytem jest szansa na powrót do przygotowanego przed dwoma laty projektu zakupu piętrowych zespołów trakcyjnych do obsługi połączeń między Warszawą a Łodzią? W styczniu zaprzeczył temu poprzedni zarząd spółki. Prezes Chraniuk również raczej to wyklucza.

Jego zdaniem o nierentowności takiego zakupu decyduje coraz silniejsza konkurencja na trasie, nie tylko drogowa, ale i ze strony Kolei Mazowieckich i Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Przewoźnicy ci za obsługę odcinków np. ze Skierniewic do Warszawy otrzymują dofinansowanie marszałków województw, co obniża rentowność PKP Intercity, działającego na tej linii na zasadach komercyjnych. Zakup nowego taboru do obsługi tej linii nie mógłby się w takich warunkach zwrócić.

Na tę trasę nie wrócą też czteroczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne serii ED74. W ciągu najbliższych dwóch lat przewoźnik chce sprzedać niepasujące do jego wymagań składy. Więcej na ten temat piszemy tutaj.

Linia Warszawa – Łódź z dofinansowaniem?

Problemy PKP Intercity z obsługą linii Warszawa – Łódź, która po modernizacji ma bardzo wysoki potencjał, wymagają rozwiązania. W ubiegłym miesiącu przewoźnik aż o 12 proc. podniósł ceny biletów. Jak pisaliśmy wczoraj, Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa bierze pod uwagę zmianę sposobu finansowania połączeń Łódź – Warszawa. Pociągi TLK i IC kursujące w tej relacji miałyby zostać objęte dotacją z budżetu centralnego.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łódź (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Łódź (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 08/2017
NUMER 08/2017
W najnowszym numerze Rynku Kolejowego rozmawiamy z nowym prezesem Pesy – Robertem Świechowiczem, Mikołaja Wilda pytamy zaś o to, jak będzie wyglądał Centralny Port Lotniczy i jakie przyniesie konsekwencje dla rozwoju kolei. Sprawdzamy, jak idzie (a raczej nie idzie) implementacja systemu ERTM/ETCS w Polsce i co zrobić, aby przyspieszyła. Po raz kolejny zastanawiamy się nad przyszłością Kolei Dużych Prędkości w naszym kraju. Jest to tematem sierpniowego numeru. Opisujemy też zmierzch eksploatacji niezmodernizowanych EN57 i zastanawiamy się jaka będzie przyszłość serii tych kultowych pociągów. 

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS