NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Flirt dojechał do Zakopanego [zdjęcia]

| Dominik Lebda 26.03.2017 278

Flirt dojechał do Zakopanego [zdjęcia]
Flirt dojechał do Zakopanego fot. Dominik Lebda
Flirt dojechał do Zakopanego [zdjęcia]
Flirt dojechał do Zakopanego [zdjęcia]
Flirt dojechał do Zakopanego [zdjęcia]
Flirt dojechał do Zakopanego [zdjęcia]
Flirt dojechał do Zakopanego [zdjęcia]
Flirt dojechał do Zakopanego [zdjęcia]
Flirt dojechał do Zakopanego [zdjęcia]
Flirt dojechał do Zakopanego [zdjęcia]
Flirt dojechał do Zakopanego [zdjęcia]
Flirt dojechał do Zakopanego [zdjęcia]
Flirt dojechał do Zakopanego [zdjęcia]
Flirt dojechał do Zakopanego [zdjęcia]
Flirt dojechał do Zakopanego [zdjęcia]
W ramach testów pociąg Flirt spółki PKP Intercity odwiedził dzisiaj Zakopane. Składy produkcji Stadlera, które kursują w kategorii InterCity, być może na stałe zawitają na Podhale.
W ubiegłym tygodniu na zakopiańską stację kolejową po raz pierwszy w historii wjechał pociąg Pendolino. W ramach przejazdu testowego sprawdzano „zachowanie” taboru na trasie Kraków – Zakopane. Nie da się ukryć, że tego typu testy to swego rodzaju przymiarki przewoźnika pod rozbudowę siatki połączeń Express InterCity Premium. Czy Zakopane uzyska połączenia EIP? Ta kwestia nie jest oczywista, niemniej prowadzone przez PKP Intercity testy taboru mogą wskazywać na realne plany objęcia Zakopanego szybkimi połączeniami EIP np. z Warszawy.

Podobne przypuszczenia można wysnuć w odniesieniu do składów Flirt. Już w ubiegłym roku PKP Intercity czyniło starania nad pozyskaniem zgody od Centrum Unijnych Projektów Transportowych, na wydłużenie relacji pociągów IC obsługiwanych właśnie Flirtami o nowe trasy. Zgoda tej jednostki jest konieczna, ponieważ składy Flirt, Dart i Pendolino zakupiono przy wsparciu finansowym Unii Europejskiej. Taka procedura była konieczna przed objęciem połączeniami EIP Kołobrzegu czy Jeleniej Góry.

Starania PKP IC w kwestii tras Flirtów dotyczyły Nowego Sącza i właśnie Zakopanego. Wszystko wskazuje na to, że to ostatnie miasto ma największe szanse na uzyskanie połączeń obsługiwanych tym komfortowym taborem. Co więcej, tylko dzięki dwóm punktowym inwestycjom PKP Polskich Linii Kolejowych w woj. małopolskim, czas przejazdu pociągów z Krakowa Głównego do Zakopanego ma skrócić się aż o około 30 minut. Budowa łącznicy w Krakowie Krzemionkach i Suchej Beskidzkiej wyeliminuje konieczność zmiany kierunku jazdy pociągów, które np. z Warszawy kursują pod Tatry. Na tej trasie konieczność takiej czynności występuje trzykrotnie.

Pociąg Flirt powitała garstka mieszkańców Zakopanego. Pomimo, iż skład prezentuje się skromniej niż Pendolino, komfort, który oferuje, wpłynąłby na radykalną poprawę oferty połączeń dalekobieżnych do Zakopanego. Nie da się jednak nie odczuć pewnego dysonansu, oglądając nowoczesne pociągi przy wyeksploatowanych peronach stacji Zakopane, mające swoja lata świetności daleko za sobą. Podobne odczucia pojawiają się spoglądając w nieco innym kierunku, a mianowicie na budynki dworcowe, których modernizacja jest dopiero, a w zasadzie nareszcie, w fazie planowania i niebawem realizacji. Równoczesne skrócenie czasu przejazdu z Krakowa do Zakopanego daje nadzieję, że objęcie Podhala ofertą z nowoczesnymi pociągami to tylko kwestia czasu.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Zakopane (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje

Wiecej z regionu:

Zakopane (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS