szukaj
Śledź nas:

Etiopia ze zelektryfikowaną, normalnotorową linią kolejową

| Michał Szymajda 16.10.2016 257

Etiopia ze zelektryfikowaną, normalnotorową linią kolejową
Etiopia ze zelektryfikowaną, normalnotorową linią kolejowąFot. Ethiopian Railways
5 października oficjalnie otwarto 756-kilometrową linię kolejową z Addis Abeby, stolicy Etiopii, do Dżibuti, stolicy kraju o tej samej nazwie. Linię zbudowali Chińczycy.
Zelektryfikowana prądem 25 kV o częstotliwości 50 Hz linia dołączyła do nielicznego grona afrykańskich linią normalnotorową „pod drutem”, a jej twórcy posunęli się nawet do tego, że nazwali linię jedyną taką w Afryce. – Linię zbudowano zgodnie z chińskimi standardami i przy użyciu chińskiej technologii. Inwestycja nie będzie jedyną w Etiopii i Afryce tego rodzaju – powiedział ambasador Chin w Etiopii Li Yifan. Wcześniej, w miejscu obecnie zbudowanej linii, istniał tor o szerokości 1000 mm, zbudowany jeszcze przez Francuzów na przełomie XIX i XX wieku.

 

Z linii korzystać będą przede wszystkim pociągi towarowe, które będą przewoziły bogactwa naturalne do portu w Dżibuti, skąd popłyną statkami na inne kontynenty. Składy cargo pojadą nią z prędkością maksymalną 120 km/h. Pozwoli to skrócić czas przewozu towarów między stolicą Etiopii a Dżibuti do maksymalnie 12 godzin, podczas gdy ich transport drogą lądową trwa od dwóch do nawet trzech dni.

Pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 160 km/h. Złożone będą z chińskich wagonów, które wyprodukowało CNR Dalian i lokomotyw produkowanych przez CSR Zhuzhou, który dostarczył ich 35, z czego tylko 3 przeznaczone są do ciągnięcia wagonów pasażerskich. Przygotowano je do warunków pustynnych, pracy w temperaturze 50 stopni C i przejazdu w warunkach różnych ciśnień, bowiem na linii pokonać muszą 2000 metrów różnicy wysokości. Pociągi prowadzić będą także chińscy maszyniści, a serwisować chińscy mechanicy. Pracowników z Chin będzie zresztą więcej, a miejscowi zastąpią większość z nich dopiero za 5 lat, po zakończeniu szkoleń w Kraju Środka.



Budowa etiopskiej kolei kosztowała 3,4 miliarda dolarów. W 70% finansowana była przez chiński bank Exim, w 30% przez rząd Etiopii. Inwestycja była podzielona na etapy: z Sebety/Addis Abeby do Miesso, z Miesso do granicy z Dżibuti i od granicy do portu w mieście Dżibuti. Kolejno budowały je chińskie spółki: China Railway Group, China Civil Engineering Construction Corporation i China Railway Construction Corporation.
W Etiopii będą budowane kolejne linie. W czerwcu 2012 podpisano kontrakt z turecką firmą Yapi Merkezi na budowę linii Awash – Addis Abeba – Hara Gebeya. Zakończenie prac jest planowane na kwiecień 2018 i kosztować będzie 1,7 mld dolarów. Po tym czasie kolejny 220 kilometrowy odcinek do Mek'ele zbudują Chińczycy za 1,5 mld dolarów.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Etiopia (1)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Etiopia (1)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2018
NUMER 11/2018
W numerze: Rozmowy z R. Masiulisem (minister transportu Litwy), K. Zgorzelskim (Przewozy Regionalne), Ł. Frankiem (ZIKiT) • Polska zmierza ku elektromobilności • Spółka celowa wybuduje Centralny Port Komunikacyjny • Polska może być poważnym hubem logistycznym Europy • Grupa PKP na InnoTrans: jedność i otwarcie na świat • Dlaczego opłata dworcowa • Wien Hauptbahnhof – tak kolej tworzy miasto.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS