NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

E59: Prace torowe zakończone, ale na efekty poczekamy rok

| Jakub Madrjas 12.12.2017 88

E59: Prace torowe zakończone, ale na efekty poczekamy rok
TLK 61114/5 "Mamry" na E59Fot,. Łukasz Piotrowski, SM42.pl
PKP PLK poinformowała, że zakończyły się prace torowe na odcinku linii E59 pomiędzy Poznaniem a Czempiniem. Z pełną prędkością 160 km/h pociągi pojadą tu jednak dopiero za rok.
Warta ponad 807 mln zł modernizacja magistrali E59 pomiędzy Poznaniem a Czempiniem dobiega końca. 32-kilometrowy odcinek linii był modernizowany od 2013 roku. Niedawno PKP PLK poinformowały o zakończeniu prac torowych na tym odcinku.

Mimo teoretycznego zakończenia prac na tym odcinku, w regulaminie PKP PLK na rozkład jazdy 2017/2018 maksymalna prędkość 160 km/h jest dopuszczona tylko na odcinku Wrocław – Rawicz (ze zwolnieniem w Obornikach Śląskich). Na odcinku Poznań – Czempiń wciąż obowiązuje prędkość 120 km/h. Jak nieoficjalnie dowiedzieliśmy się w PLK, zarządca infrastruktury musi uzyskać certyfikację dla linii po modernizacji.

Prędkość 160 km/h dopiero na koniec 2018 roku

Więcej światła na sytuację rzuca odpowiedź MIB na interpelację Adama Szłapki i grupy posłów w sprawie modernizacji linii kolejowej nr 271 (E59). Jak czytamy w odpowiedzi, wprowadzenie maksymalnej prędkości eksploatacyjnej do 160 km/h na tym odcinku będzie możliwe po zakończeniu jej modernizacji i uzyskaniu zezwoleń Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego na dopuszczenie do eksploatacji podsystemów: „Infrastruktura”, „Sterowanie” i „Energia”. – Dla podsystemu „Infrastruktura” i „Energia” zostały złożone wnioski i trwa postępowanie, natomiast dla podsystemu „Sterowanie” wykonawca obecnie przygotowuje dokumenty niezbędne do złożenia przedmiotowego wniosku – informuje wiceminister Andrzej Bittel.

Jak wyjaśnia, obecnie linia kolejowa jest eksploatowana z prędkością do 120 km/h zgodnie z parametrami technicznymi i eksploatacyjnymi sprzed rozpoczęcia prac modernizacyjnych. – Planowany termin pozyskania stosownych zezwoleń pozwalających na prowadzenie ruchu z prędkością 160 km/h to koniec 2018 roku – informuje wiceminister. Natomiast wprowadzenie maksymalnej prędkości eksploatacyjnej do 160 km/h na linii kolejowej nr 271 na odcinku Lotu B (granica województwa dolnośląskiego – Czempiń) planowane jest dopiero na koniec 2020 roku.

Nocne pociągi dopiero w drugiej połowie 2019 roku

Interpelacja poselska poruszała też kwestię ograniczenia liczby pociągów pomiędzy Poznaniem a Lesznem (pisaliśmy o niej tutaj) oraz innych utrudnień, które powoduje modernizacja linii (choć posłowie zaznaczają, że ogólnie jest ona konieczna). Jak informuje ministerstwo, przynajmniej do pierwszej korekty rozkładu (10 marca), nie przewiduje się kierowania pociągów na trasy objazdowe. W rocznym rozkładzie jazdy 2017/2018 PKP IC zaplanowało 30 pociągów finansowanych z PSC kursujących po linii kolejowej nr 271, co stanowi utrzymanie liczby pociągów pierwotnie zaplanowanych w rozkładzie jazdy 2016/2017. 

Inną kwestią jest brak pociągów nocnych na linii kolejowej nr 271, które obecnie kierowane są przez Oleśnicę, Ostrów i Jarocin. Jak wyjaśnia minister Bittel, wynika to z prowadzenia prac wymagających udzielania nocnych przerw technologicznych. – Wykonawca prac budowlanych zgłasza potrzebę przydzielania nocnych przerw technologicznych z tygodniowym wyprzedzeniem, w zależności od przewidywanych potrzeb na placu budowy. Przywrócenie pociągów nocnych na linię kolejową nr 271 będzie możliwe po zakończeniu prac wymagających udzielania nocnych przerw technologicznych, co planowane jest w III kw. 2019 roku – informuje minister.

To nie koniec prac na linii E59 pomiędzy Wrocławiem a Poznaniem. Trwa modernizacja odcinka Rawicz – Czempiń. PLK rozpisały niedawno przetargi na nowe prace: modernizację systemu sterowania ruchem na stacji Leszno, oraz nowoczesny system kierowania ruchem ERTMS na całej linii Poznań – Wrocław.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS