NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Budowa własnych wagonów PKP Cargo w zawieszeniu

| Jakub Madrjas 25.03.2016 25

Budowa własnych wagonów PKP Cargo w zawieszeniu
Fot. PKP Cargo
Nawet tysiąc wagonów rocznie miało w Szczecinie budować PKP Cargo. Jednak przyszłość projektu nie jest jasna. Przewoźnik czeka na nowy zarząd, a i jego partner Greenbrier nie jest skory do pośpiechu. Trwają też rozmowy dotyczące dalszej współpracy z PKP Informatyką.
PKP Cargo i Greenbrier Europe Wagony Świdnica podpisały 1 lipca 2015 roku list intencyjny w sprawie uruchomienia produkcji wagonów. W ramach tej współpracy Greenbrier ma dostarczyć niezbędną dokumentację, technologię, standardy kontroli jakości oraz wyposażenie linii produkcyjnej.

Po stronie PKP Cargo Tabor, spółki z Grupy PKP Cargo, ma być m.in. zapewnienie wykwalifikowanej kadry produkcyjnej i administracyjnej oraz zaplecza warsztatowego. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj. Witold Bawor, członek zarządu spółki PKP Cargo Tabor podczas Kongresu Kolejowego poinformował, że produkcja ma początkowo wynosić 500 wagonów rocznie, a potem nawet się podwoić.

Projekt w zawieszeniu

W tej chwili projekt, który miał uratować miejsca pracy w Zakładzie Napraw Taboru w Szczecinie jest w zawieszeniu. Jak poinformował RK nowy prezes PKP Cargo Maciej Libiszewski, decyzje w tej sprawie zostały wstrzymane do czasu wybrania pozostałych członków zarządu spółki, w tym przede wszystkim dyrektor ds. operacyjnych.

Jak usłyszeliśmy nieoficjalnie w PKP Cargo, również Greenbrier nie naciska na szybkie decyzje w tej sprawie – na wysłane już jakiś czas temu zapytania przewoźnika w sprawach współpracy jeszcze nie odpowiedział.

Prezes Libiszewski przyznaje, że wiek wagonów PKP Cargo to problem dla przewoźnika, a jego zapotrzebowanie to co najmniej kilkaset wagonów rocznie. W tej chwili przewoźnik nie wyklucza pozyskiwania wagonów na rynku.

Trwają rozmowy z PKP Informatyką

Drugą istotną kwestią, rozpoczętą przez poprzedni zarząd spółki było odejście od współpracy z PKP Informatyką. Jak poinformował Libiszewski, trwają rozmowy pomiędzy spółkami. – Będziemy starać się kontynuować tę współpracę, ale na bardziej efektywnych zasadach – mówi prezes PKP Cargo. Przewoźnik chce wzmocnić udział IT w swoich procesach.

Więcej o wynikach rocznych PKP Cargo przeczytasz tutaj. Natomiast o planach nowego prezesa spółki więcej piszemy w tym miejscu.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Szczecin (397)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Szczecin (397)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS