Partnerzy serwisu:
Biznes

PKP Cargo: Koniec wojny cenowej i przewozy rozproszone

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
18-03-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
PKP Cargo: Koniec wojny cenowej i przewozy rozproszone
Fot. Stevenlodz, GFDL
Nowy prezes PKP Cargo ma zamiar kontynuować realizację strategii przedstawionej przez poprzedni zarząd – ale nie w całości. Już odwrócono proces pionizacji zarządzania spółką. Do tego przewoźnik ma powrócić do przewozów rozproszonych.

Grupa PKP Cargo ogłosiła wyniki finansowe za ubiegły rok. Mimo dużego wzrostu przychodów, zysk netto spadł z 78 do 31 mln zł. Można o nich przeczytać tutaj. Od rana akcje przewoźnika spadły już o sześć procent. Więcej na temat wyników spółki można przeczytać tutaj.

Nowy prezes spółki Maciej Libiszewski, prezentując dziś wyniki spółki, zakreślił także ogólne ramy działalności w najbliższym czasie. Jak podkreślił, część decyzji nie zostanie podjęta przed powołaniem nowych członków zarządu (obecnie oprócz Libiszewskiego w zarządzie jest tylko reprezentujący pracowników Dariusz Browarek).

Pionizacja jest dobra, ale w banku

Przede wszystkim rozwijać mają się usługi usługi spedycyjne, świadczone przez PKP Cargo Connect. – W najbliższym czasie najważniejsza będzie dla nas komplementarność. To nie klient ma martwić się o to, jak przewieźć towar. Do tego konieczne jest odejście od pionizacji i centralizacji – powiedział Libiszewski. Przywrócenie zarządzania obszarowego było jednym z warunków związków zawodowych. Dzięki jego spełnieniu zażegnano groźbę strajku w spółce.

– Poprzedni zarząd zbyt mało wsłuchiwał się w opinie pracowników na temat przyszłości spółki i ich własnych miejsc pracy – przyznał w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym“ Dariusz Browarek. Jak zapewnił, procesy zostały już odwrócone – regionalni dyrektorowie odzyskali swoje kompetencje. Nie będzie też przenosin pracowników z Tarnowskich Gór, Krakowa i Warszawy do nowej siedziby w Katowicach. – Z wyjątkiem osób, które sobie tego życzyły – uzupełnił.

– Ja nigdy nie negowałem zalet pionizacji w instytucjach finansowych czy bankach. Niemniej w firmie spedycyjnej decyzje potrzebne są od zaraz. Żadnemu drobnemu przedsiębiorcy z małego miasteczka nie wytłumaczymy, że musi czekać na decyzję z Warszawy w sprawie jego przewozu przez sześć tygodni – tłumaczył z kolei prezes Libiszewski.

Powrót przewozów rozproszonych. „Kiedyś było 500 mln ton, dziś 100”

Prezes Libiszewski zapowiedział również powrót do przewozów rozproszonych. – Woziliśmy historycznie po 500 milionów ton. Dziś wozimy nieco ponad 100 mln. Mamy zamiar ten wektor odwrócić – zapowiedział prezes PKP Cargo. Środkiem do osiągnięcia tego celu mają być między innymi przewozy rozproszone, kompletnie zaniechane w ubiegłych latach.

– Spadek przewozów pojedynczymi wagonami jest ogromny. Dzisiaj to tylko 15 proc. naszych przewozów. Kiedyś było to 30, a nawet 40 procent – mówi prezes. Jego zdaniem, w przewozach rozproszonych można osiągnąć dobre marże. – Trzeba jednak pokazać rzeczywistą robotę kolejarską i po prostu się napracować – dodaje.

Jego zdaniem, choć program dobrowolnych odejść ogólnie się udał, to w jego efekcie utracono zbyt wielu specjalistów – ustawiaczy, maszynistów, rewidentów. Dlatego spółka będzie też zatrudniać pracowników. – Wracamy do ludzi doświadczonych, sprawdzonych, którym nie trzeba tłumaczyć jak pracować – podkreślał.

Koniec wojny cenowej

Celem prezesa Libiszewskiego jest również koniec wojny cenowej z innymi przewoźnikami. – Jeśli będziemy dalej jeździć bez marży, to nie będziemy w stanie odnawiać taboru. A ten, jeśli chodzi o wagony, ma już średnio 30 lat. Ja wiem że są gorsi od nas, ale my powinniśmy patrzeć w kierunku lepszych i zacząć odnawiać ten tabor – tłumaczył prezes spółki. Dlatego zarząd ma dążyć do przywrócenia „dobrych cen rynkowych“. – Zamiast ceny będziemy rywalizować jakością i wiedzą kolejarską – zapowiada Libiszewski.

Jego zdaniem, wielu klientom nie chodzi o cenę przewozu, a o odpowiedzialność za jego organizację, ochronę, ubezpieczenie czy dostawę w odpowiednim czasie. – Wyniki tych działań nie przyjdą od razu. Inercja takiej spółki jak PKP Cargo jest bardzo duża. My dziś obserwujemy efekty decyzji podjętych pół roku czy rok temu – podsumował nowy prezes spółki.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Podwyżki wynagrodzeń w PKP Cargo

Prawo i polityka

Podwyżki wynagrodzeń w PKP Cargo

inf. prasowa 28 czerwca 2017

PKP Cargo nie kupi spółek przewozowych Orlenu

Biznes

PKP Cargo nie kupi spółek przewozowych Orlenu

Jakub Madrjas 24 czerwca 2016

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Podwyżki wynagrodzeń w PKP Cargo

Prawo i polityka

Podwyżki wynagrodzeń w PKP Cargo

inf. prasowa 28 czerwca 2017

PKP Cargo nie kupi spółek przewozowych Orlenu

Biznes

PKP Cargo nie kupi spółek przewozowych Orlenu

Jakub Madrjas 24 czerwca 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5