Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

ZZDR PKP: Pociąg KŚ utknął na 38 minut, nie godzinę

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-01-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
ZZDR PKP: Pociąg KŚ utknął na 38 minut, nie godzinę
Związek Zawodowy Dyżurnych Ruchu PKP przesłał do redakcji "Rynku Kolejowego" protest przeciw słowom rzecznika Kolei Śląskich opublikowanym w "Gazecie Wyborczej" i portalu "Rynek Kolejowy". Chodzi o sprawę pociągu KŚ, który utknął niedługo po odjeździe z peronu w Katowicach.

Do wspomnianego zdarzenia doszło 17 stycznia. Według "Gazety Wyborczej", pasażerowie wszczęli awanturę. Przyczyną zatrzymania była awaria układów elektrycznych zwrotnicy. Przewoźnik zwracał za to uwagę na brak kontaktu z nastawnią. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj. Według ZZDR PKP, informacje podane przez "Gazetę Wyborczą" były nieprawdziwe. Poniżej publikujemy zasadniczą częŚć wystąpienia:

1. Pociąg nie utknął za stacją Katowice lecz w obrębie stacji Katowice. Spowodowane to było poważną usterką zasilania elektrycznego urządzeń sterowania ruchem kolejowym a nie z powodu zalegającego Śniegu. Zasilania pozbawione zostały urządzenia sterowania ruchem usytuowane w rejonie stacji Katowice PP1, przez który miał wyjechać opisany w artykule pociąg. Nieprawdą jest więc również stwierdzenie w artykule, że „dopiero po następnych dwudziestu minutach pojawili się pracownicy z łopatami”. Łopatą raczej trudno usuwać tego typu usterkę.

2. Opisanego pociągu nie można było wycofać w perony ponieważ w tym samym czasie wszystkie tory przy krawędziach peronu 3 i 4 były zajmowane przez 7 innych pociągów które musiały być przyjęte do stacji Katowice z kierunków od Chorzowa Batorego i Katowic Ligoty. Wycofanie opisanego pociągu do peronu spowodowałoby więc stagnację w ruchu innych.

3. Nieprawdą jest, że „wszystko trwało prawie godzinę”. Opisany pociąg ruszył z peronu o godzinie 7,03 i po usunięciu awarii przez pracowników służby Automatyki wyjechał ze stacji Katowice do Katowic Zawodzia o godzinie 7,42 tak więc całe to nieprzewidywalne niestety zajŚcie trwało 38 minut.

4. Nieprawdą jest, że obsługa pociągu Kolei Śląskich nie miała żadnej informacji o tym co się wydarzyło. System RadiołącznoŚci pociągowej stosowany na PKP PLK S.A. jest tak skonstruowany, że maszyniŚci i kierownik pociągu mają możliwoŚć nasłuchu prowadzonych drogą radiową rozmów. Taką możliwoŚć miał również opisany w artykule pociąg. Ponadto już po usunięciu awarii w wyniku wyjaŚniania skargi jaka wpłynęła od Kolei Śląskich do Zakładu Linii Kolejowych Sosnowiec w sprawie braku informacji od dyżurnych ruchu stacji Katowice Osobowa, organy kontrolerskie dokonały odczytu z rejestratora rozmów radiotelefonicznych, które udowadniają, że pracownik Kolei Śląskich otrzymał drogą radiową informację o usterce zasilania urządzeń sterowania ruchem.

5. Nieprawdziwym jest twierdzenie, że „nikogo nie interesuje to, że sterczymy tuż za stacją”. Od momentu wystąpienia awarii do chwili jej usunięcia upłynęło 38 minut w czasie których monterzy USRK musieli dotrzeć na miejsce awarii, zlokalizować usterkę, usunąć jej przyczyny, sprawdzić wraz z dyżurnymi ruchu nastawni KO prawidłowoŚć działania urządzeń po jej usunięciu co jest związane z bezpieczeństwem podróżnych i prowadzenia ruchu pociągów. W tym samym czasie dyżurni ruchu musieli prowadzić ruch innych pociągów tak aby w zaistniałych awaryjnych warunkach nie doprowadzić do zablokowania stacji i przyległych szlaków oraz zminimalizować opóźnienia innych pociągów.

6. Nieprawdą jest zacytowana wypowiedź rzecznika prasowego spółki Koleje Śląskie który twierdzi, że „Na szlaku kolejowym pociąg ze względów bezpieczeństwa musi jechać jedynie do przodu”.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Mazowieckie EN57 ponownie jadą na Śląsk

Tabor i technika

Mazowieckie EN57 ponownie jadą na Śląsk

Michał Szymajda 07 lipca 2023

Ilu podróżnych jeździ między Skoczowem i Cieszynem?

Biznes

Jedna oferta na nowe zespoły trakcyjne dla Kolei Śląskich

Tabor i technika

Koleje Śląskie znów chcą wynająć cztery ezety

Tabor i technika

Koleje Śląskie znów chcą wynająć cztery ezety

Michał Szymajda 02 czerwca 2023

Zobacz również:

Mazowieckie EN57 ponownie jadą na Śląsk

Tabor i technika

Mazowieckie EN57 ponownie jadą na Śląsk

Michał Szymajda 07 lipca 2023

Ilu podróżnych jeździ między Skoczowem i Cieszynem?

Biznes

Jedna oferta na nowe zespoły trakcyjne dla Kolei Śląskich

Tabor i technika

Koleje Śląskie znów chcą wynająć cztery ezety

Tabor i technika

Koleje Śląskie znów chcą wynająć cztery ezety

Michał Szymajda 02 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5