- Marszałek Adam Matusiewicz poinformował zarząd spółki Przewozy Regionalne, że całą pracę przewozową w nowym rozkładzie jazdy zleci spółce Koleje Śląskie. Skutkiem takich działań będzie likwidacja naszego zakładu. W najbliższych tygodniach, blisko 2 tysiące pracowników otrzyma wypowiedzenia i 1 stycznia 2013 r. powiększy szeregi bezrobotnych - uważa Związek Zawodowy Kolejarzy Śląskich.
Według związkowców, marszałek województwa śląskiego poinformował związki zawodowe działające w Śląskim Zakładzie Przewozów Regionalnych, że przetarg na obsługę transportu pasażerskiego się nie odbędzie, a przewóz pasażerów zostanie zlecony Kolejom Śląskim - Skutkiem takich działań będzie likwidacja naszego Zakładu. W najbliższych tygodniach, blisko 2 tysiące pracowników otrzyma wypowiedzenia i 1 stycznia 2013 r. powiększy szeregi bezrobotnych. Czy Koleje Śląskie posiadają niezbędną ilość taboru i pracowników, by sprostać temu wyzwaniu? Dotarły do nas informacje o możliwości zastępowania taboru szynowego komunikacją zastępczą. Czy podróżujący koleją będą z tego powodu zadowoleni? - pytają związkowcy na swojej stronie internetowej.
- Koleje Śląskie są droższe od Przewozów Regionalnych. Miała istnieć zdrowa konkurencja, pojawiła się niezdrowa eliminacja. Miały królować prawa ekonomii, królują niezdrowe ambicje. Gdzie w tym wszystkim dobro klienta kolei? - czytamy w piśmie związkowców zatytuowanym "Agonia komunikacji kolejowej na Śląsku".
Więcej