Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

ZUE z umową z PLK na prace na linii 171

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
22-10-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
ZUE z umową z PLK na prace na linii 171
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Spółka ZUE podpisała z PKP PLK umowę na rewitalizację infrastruktury kolejowej na odcinku podg. Dorota Sosnowiec Dańdówka na linii nr 171 o wartości 84,9 mln zł brutto.

Linia 171 jest linią towarową łączącą Dąbrowę Górniczą Towarową z posterunkiem Panewnik (między Katowicami Muchowiec a Rudą Kochłowicami). Jej rewitalizacja ma na celu usprawnienie wywozu towarów z Górnego Śląska w głąb kraju i do portów. O zwycięstwie ZUE w przetargu informowaliśmy tutaj. Dziś (22 października) podpisano umowę na realizację prac. PKP PLK zapłaci za nie ze środków budżetowych.

Umowa z dwoma opcjami


Podpisana umowa składa się z 3 części. Jej zakres podstawowy dotyczy 8,3 km fragmentu infrastruktury kolejowej, a zadania związane z jego rewitalizacją mają wartość 36 mln zł netto. Strony uzgodniły, że zostaną zrealizowane do końca 2022 roku. Dodatkowo umowa zawiera opcje dodatkowe - 1 i 2 – o wartości odpowiednio 20 mln zł i 12,8 mln zł. Obejmują one rozszerzenie zakresu rewitalizacji o kolejne 5,4 km toru pojedynczego z trzema mostami (opcja 1) i o wymianę urządzeń SRK na podg. Dorota (opcja 2). Prace te będą musiały zostać wykonane w ciągu 22 miesięcy od ewentualnej deklaracji PKP PLK o skorzystaniu z tej możliwości.

Prace objęte zakresem podstawowym umowy mają doprowadzić do przywrócenia prędkości 100 km/h dla pociągów towarowych - PLK informuje, że wcześniej były tu ograniczenia do 30 km/h. Obecnie, według danych zawartych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, kursuje tamtędy średnio 10 pociągów towarowych na dobę po kierunku nieparzystym i 6 po parzystym. Na szlaku znajdują się 4 wiadukty (przebudowie będzie podlegał tylko jeden z nich) oraz 3 mosty. Celem projektu jest osiągnięcie projektowych parametrów linii kolejowej, poprzez usunięcie przyczyn istniejących ograniczeń w zakresie maksymalnej prędkości pociągów.

Wyzwanie inżynierskie

Zakres prac będzie obejmował – między innymi – wymianę szyn i podkładów technologią zmechanizowaną, wymianę rozjazdów w technologii blokowej (wraz z montażem elektrycznego ogrzewania) i oczyszczenie mechaniczne podsypki, a w wybranych miejscach – wzmocnienie podtorza. Podkłady drewniane mają być zastąpione strunobetonowymi z przytwierdzeniem sprężystym. Nowy tor bezstykowy powinien składać się z szyn typu 60E1. Na posterunku bocznicowym Juliusz przeznaczono sześć rozjazdów do wymiany, oraz dwa do likwidacji. Ponadto w ramach umowy przewidziano wymianę sieci trakcyjnej oraz zabudowę nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym w budynku posterunku Juliusz, który zostanie zmodernizowany.

- Podpisana właśnie umowa z PKP PLK to bardzo interesujące wyzwanie inżynierskie. Infrastruktura na tym odcinku jest bardzo zróżnicowana wiekowo - niektóre fragmenty nawierzchni pochodzą z lat 80, inne 90, a niektóre rozjazdy i fragmenty torów wymieniane były w 2019 roku. Z kolei sieć trakcyjna powstała w 1970 roku nie była dotychczas modernizowana. Zróżnicowanie to ma związek z likwidacją występujących w tym regionie szkód górniczych. Prace, które objęte są naszą umową mają doprowadzić do przywrócenia prędkości 100 km/h dla pociągów towarowych. Projekt jest częścią rewitalizacji linii 171, która ma na celu usprawnienie wywozu towarów z Górnego Śląska w głąb kraju i do portów – powiedział Wiesław Nowak, prezes ZUE cytowany w komunikacie.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karpacz. Rekordowy powrót pociągów

Pasażer

Karpacz. Rekordowy powrót pociągów

Koleje Dolnośląskie 16 października 2025

Remont linii 143 pod Oleśnicą bez większych utrudnień dla podróżnych

Infrastruktura

ZUE zwycięzcą przetargu na prace przy obwodnicy kolejowej GOP

Infrastruktura

PKP PLK zrewitalizują linię nr 171 w Zagłębiu

Infrastruktura

PKP PLK zrewitalizują linię nr 171 w Zagłębiu

Witold Urbanowicz 20 października 2017

PLK o pracach w Dąbrowie Górniczej

Infrastruktura

PLK o pracach w Dąbrowie Górniczej

inf. prasowa 27 kwietnia 2017

Czternaście ofert na rewitalizację torów w Dąbrowie Górniczej

Infrastruktura

Zobacz również:

Karpacz. Rekordowy powrót pociągów

Pasażer

Karpacz. Rekordowy powrót pociągów

Koleje Dolnośląskie 16 października 2025

Remont linii 143 pod Oleśnicą bez większych utrudnień dla podróżnych

Infrastruktura

ZUE zwycięzcą przetargu na prace przy obwodnicy kolejowej GOP

Infrastruktura

PKP PLK zrewitalizują linię nr 171 w Zagłębiu

Infrastruktura

PKP PLK zrewitalizują linię nr 171 w Zagłębiu

Witold Urbanowicz 20 października 2017

PLK o pracach w Dąbrowie Górniczej

Infrastruktura

PLK o pracach w Dąbrowie Górniczej

inf. prasowa 27 kwietnia 2017

Czternaście ofert na rewitalizację torów w Dąbrowie Górniczej

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij