| Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy ⚫ 17.02.2015 ⚫
192
Koncern ThyssenKrupp AG podjął w marcu 2014 r. decyzję o zamknięciu w Niemczech działalności ThyssenKrupp Gleistechnik. Pół roku później, we wrześniu, podjęto kolejną decyzję – o zamknięciu działalności w zakresie komunikacji szynowej także na terenie Polski. Taką działalność prowadziła od 1997 roku spółka ThyssenKrupp GfT Polska z siedzibą w Krakowie. ThyssenKrupp GfT Polska działał w kraju od 18 lat na rynku dostaw materiałów torowych. Rok obrotowy 2013/2014 zakończył się dla niej sukcesem finansowym – obroty osiągnęły rekordowy poziom 282 mln złotych.
ThyssenKrupp AG zgodził się na przekazanie tego segmentu rynku i kontynuowanie działalności w niezmienionej formie przez nowy podmiot gospodarczy utworzony pod nazwą Railway GfT Polska z siedzibą w Krakowie. Przenoszeni są tu doświadczeni pracownicy ThyssenKrupp GfT Polska. Nowa spółka jest podmiotem niezależnym, niezwiązanym z koncernem, ale o tym samym zakresie działalności, na który składają się dostawy szyn, podkładów kolejowych, akcesoriów, kruszywa i systemów specjalnych.
Procedurę zakupu 70% udziałów w nowej firmie Railway GfT uruchomił właśnie ZUE, jeden z liderów rynku budownictwa infrastruktury komunikacji miejskiej oraz jeden z czołowych podmiotów na rynku budownictwa infrastruktury komunikacji kolejowej. Warunkiem dojścia transakcji do skutku jest uzyskanie zgody Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) lub wystąpienie okoliczności świadczących o tym, że zgoda taka nie jest wymagana. Proces pozyskania zgody jest w toku.
W związku z wygaszaniem działalności przez ThyssenKrupp GfT Polska, spółka ZUE zawarła w dniu 27 stycznia 2015 roku z ThyssenKrupp GfT Polska umowę na zakup materiałów nawierzchni torowej, takich jak szyny kolejowe, szyny tramwajowe, akcesoria torowe, podkłady itp. za łączną kwotę 19,5 mln zł, jak również zobowiązała się w terminie do dnia 31 stycznia 2016 roku do nabycia w transzach innych materiałów nawierzchni torowej o łącznej wartości ok. 40,4 mln zł.
– Podpisanie listu intencyjnego dotyczącego przejęcia większościowego pakietu Railway to ważny krok w realizacji naszej strategii uzupełnienia obecnej działalności Grupy ZUE o działalność produkcyjno-handlową. Chcemy, by docelowo stanowiła ona ok. ¼ naszego biznesu. Skalę przejmowanej działalności obrazują przychody ThyssenKrupp GfT Polska za rok obrotowy kończący się 30 września 2014, które sięgnęły 282 mln zł. Przejęcie to także szansa na uzyskanie szeregu pozytywnych efektów, m.in. w zakresie poszerzenia kompleksowości zakresu świadczonych przez nas usług – firma ThyssenKrupp GfT Polska była jednym z naszych największych dostawców. Chcielibyśmy, aby proces pozyskania zgody Prezesa UOKiK przebiegł pozytywnie, liczymy na sfinalizowanie transakcji jeszcze w tym półroczu – powiedział Wiesław Nowak, prezes ZUE.
Więcej z regionu:
Polska (46250)Warszawa-Radom: Itaka poleci do Taby i Tivatu
887
Pasażer Biuro podróży Itaka zaoferuje swoim klientom zorganizowane wyjazdy wakacyjne z wylotem z portu Warszawa-Radom do egipskiej Taby oraz Tivatu w Czarnogórze. Nowe kierunki wczasowe są już dostępne w systemie rezerwacyjnym. Itaka rozpoczęła także sprzedaż krótkich wyjazdów typu city-break do Paryża i Rzymu – miast, do których z Radomia będą latać PLL LOT.
Toruń: Tramwaj do os. JAR. Przygotowania do rozwieszana sieci trakcyjnej
522
Zintegrowany transport Brak mrozów sprzyja postępom prac na budowie nowej linii tramwajowej, która będzie biegła od centrum Torunia aż do pętli przy ul. Heweliusza. Część torowiska jest już prawie gotowa i niebawem rozpocznie się montaż sieci trakcyjnej.
Kolejna maszynistka w Kolejach Mazowieckich
1,2k
Tabor i technika Mamy kolejną maszynistkę – podały Koleje Mazowieckie. Pani Dagmara jako pierwsza kobieta uzyskała autoryzację na autobusy szynowe.
Łódź: Wojska Polskiego – mimo zimy przebudowa trwa
452
Zintegrowany transport Przy ul. Wojska Polskiego i Strykowskiej trwają intensywne prace, związane z przebudową linii tramwajowej na Doły. Wykonawca wykorzystuje dodatnie temperatury i stara się zmieścić w nowym terminie, przesuniętym z wiosny na jesień bieżącego roku.
Kraków: Nie będzie podwyżki cen biletów. W zamian ostre cięcia?
1,2k
Zintegrowany transport W środę 11 stycznia krakowscy radni odrzucili prezydencki projekt podwyżek cen biletów. Oznacza to też odłożenie kwestii integracji z koleją oraz – jak zapowiadają władze Krakowa – spore cięcia w połączeniach tramwajowych i autobusowych.
Łódź: Liczba pasażerów komunikacji miejskiej rośnie, ale częstotliwość bazowa nie
625
Zintegrowany transport Łódzki samorząd poinformował o stałym wzroście liczby podróżujących komunikacją miejską. Ma to swoje odzwierciedlenie w rozkładach jazdy, bo część połączeń kursuje częściej lub na dłuższych trasach. Nie ma natomiast planów powrotu do standardów obowiązujących przed wybuchem pandemii koronawirusa.
GZM: Zmiany w taryfie dopiero pod koniec lutego
532
Zintegrowany transport Nie 16 stycznia, a prawdopodobnie 28 lutego. Intensywne prace nad aplikacją powodem zmiany terminu wejścia w życie nowej taryfy ZTM.
Trzy oferty na naprawy wielkopolskich EN76
1,6k
Tabor i technika Województwo wielkopolskie właśnie otworzyło oferty w przetargu na naprawę P4 swoich Elfów pierwszej generacji. Naprawy jednostek EN76 chcą wykonać trzy podmioty, choć tylko jedna propozycja mieści się w budżecie samorządu.
Kraków: Bliżej przebudowy ulicy Kościuszki
548
Zintegrowany transport Zadanie polegające na opracowaniu dokumentacji projektowej dla przebudowy torowiska tramwajowego w ciągu ulic Zwierzynieckiej i Kościuszki zostało ujęte w tegorocznym budżecie miasta. W ciągu najbliższych miesięcy spodziewane jest uzyskanie pozwolenia na budowę, a następnie rozpoczęcie robót budowlanych.
No-show. Czy linie mogą anulować rezerwację? LOT odpowiada Stanowskiemu
4,1k
Pasażer Niepojawienie się pasażera na pierwszym z wielu lotów zabukowanych pod jednym numerem rezerwacyjnym skutkuje anulacją pozostałej części podróży. Robią tak tradycyjne linie lotnicze. Przewoźnicy budżetowi prowadzą politykę sprzedażową, którą można porównać do kupna biletu do kina. Brak lotu tam, nie oznacza anulacji rejsu powrotnego. Czy działanie tradycyjnych operatorów jest zgodne z prawem? Prawnicy uważają, że nie. A kilka lat temu hiszpański Sąd Najwyższy, w sprawie przeciwko Iberii, orzekł, że takie działania są nielegalne.
Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy - Redaktor naczelny portalu Rynek Kolejowy
Wiecej z regionu:
Polska (46250)
Oferty pracy w branżach infrastrukturalnych >