| Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy ⚫ 17.02.2015 ⚫
184
Koncern ThyssenKrupp AG podjął w marcu 2014 r. decyzję o zamknięciu w Niemczech działalności ThyssenKrupp Gleistechnik. Pół roku później, we wrześniu, podjęto kolejną decyzję – o zamknięciu działalności w zakresie komunikacji szynowej także na terenie Polski. Taką działalność prowadziła od 1997 roku spółka ThyssenKrupp GfT Polska z siedzibą w Krakowie. ThyssenKrupp GfT Polska działał w kraju od 18 lat na rynku dostaw materiałów torowych. Rok obrotowy 2013/2014 zakończył się dla niej sukcesem finansowym – obroty osiągnęły rekordowy poziom 282 mln złotych.
ThyssenKrupp AG zgodził się na przekazanie tego segmentu rynku i kontynuowanie działalności w niezmienionej formie przez nowy podmiot gospodarczy utworzony pod nazwą Railway GfT Polska z siedzibą w Krakowie. Przenoszeni są tu doświadczeni pracownicy ThyssenKrupp GfT Polska. Nowa spółka jest podmiotem niezależnym, niezwiązanym z koncernem, ale o tym samym zakresie działalności, na który składają się dostawy szyn, podkładów kolejowych, akcesoriów, kruszywa i systemów specjalnych.
Procedurę zakupu 70% udziałów w nowej firmie Railway GfT uruchomił właśnie ZUE, jeden z liderów rynku budownictwa infrastruktury komunikacji miejskiej oraz jeden z czołowych podmiotów na rynku budownictwa infrastruktury komunikacji kolejowej. Warunkiem dojścia transakcji do skutku jest uzyskanie zgody Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) lub wystąpienie okoliczności świadczących o tym, że zgoda taka nie jest wymagana. Proces pozyskania zgody jest w toku.
W związku z wygaszaniem działalności przez ThyssenKrupp GfT Polska, spółka ZUE zawarła w dniu 27 stycznia 2015 roku z ThyssenKrupp GfT Polska umowę na zakup materiałów nawierzchni torowej, takich jak szyny kolejowe, szyny tramwajowe, akcesoria torowe, podkłady itp. za łączną kwotę 19,5 mln zł, jak również zobowiązała się w terminie do dnia 31 stycznia 2016 roku do nabycia w transzach innych materiałów nawierzchni torowej o łącznej wartości ok. 40,4 mln zł.
– Podpisanie listu intencyjnego dotyczącego przejęcia większościowego pakietu Railway to ważny krok w realizacji naszej strategii uzupełnienia obecnej działalności Grupy ZUE o działalność produkcyjno-handlową. Chcemy, by docelowo stanowiła ona ok. ¼ naszego biznesu. Skalę przejmowanej działalności obrazują przychody ThyssenKrupp GfT Polska za rok obrotowy kończący się 30 września 2014, które sięgnęły 282 mln zł. Przejęcie to także szansa na uzyskanie szeregu pozytywnych efektów, m.in. w zakresie poszerzenia kompleksowości zakresu świadczonych przez nas usług – firma ThyssenKrupp GfT Polska była jednym z naszych największych dostawców. Chcielibyśmy, aby proces pozyskania zgody Prezesa UOKiK przebiegł pozytywnie, liczymy na sfinalizowanie transakcji jeszcze w tym półroczu – powiedział Wiesław Nowak, prezes ZUE.
Więcej z regionu:
Polska (46250)Wrocław. Półwiecze wagonów 102Na
754
Zintegrowany transport Ostatni weekend lipca niewątpliwie należeć będzie do zabytkowych tramwajów i autobusów. Klub Sympatyków Transportu Miejskiego zaprasza na kolejne dodatkowe atrakcje, które urozmaicą Wrocławskie Linie Turystyczne. W sobotę będziemy mieć okazję jeździć przegubowym tramwajem przez całą noc, a w niedzielę na turystycznej linii autobusowej A pojawi się popularny Jelcz ogórek.
Funkcjonariusze SOK udaremnili próbę samobójczą
691
Pasażer Do Komendanta Głównego Straży Ochrony Kolei wpłynęło podziękowanie dla funkcjonariuszy SOK od wdzięcznej mieszkanki województwa warmińsko - mazurskiego za udaremnienie próby samobójczej jej ojca. „Postawa godna naśladowania” – napisała kobieta.
Łódź: Będzie kolejny przystanek kolejowy – przy Popiełuszki. Ale dopiero za kilka lat
491
Zintegrowany transport Z listy przystanków planowanych do wybudowania w ramach rządowego programu zniknął ten pod roboczą nazwą Łódź Popiełuszki. Zarządca infrastruktury kolejowej zapewnia, że wciąż planuje realizację inwestycji. Czeka jednak na rozstrzygnięcia ws. przebiegu jednej z tzw. szprych CPK, która ma zostać poprowadzona równolegle do istniejącej infrastruktury kolejowej.
Warszawa: Utrudnienia po awarii sterowania ruchem
1k
Pasażer PKP PLK poinformowała o awarii urządzeń sterowania ruchem na warszawskiej linii średnicowej.
Poznań. Kody QR na stałe na rozkładach jazdy
506
Zintegrowany transport W Poznaniu na rozkładach jazdy obowiązujących od 1 sierpnia, które znajdą się na przystankach komunikacji miejskiej, w prawym dolnym rogu, zostaną umieszczone specjalne kody QR. Pozwoli to na jeszcze łatwiejsze sprawdzenie opóźnień danego tramwaju lub autobusu, który będzie odjeżdżał z konkretnego przystanku.
Toruń unieważnia przetarg na przedłużenie budowanego torowiska na os. JAR
1,2k
Zintegrowany transport Zabrakło nieco ponad dwóch milionów, by rozstrzygnąć przetarg na przedłużenie budowanej trasy tramwajowej na os. JAR do docelowej pętli przy Heweliusza. MZK w Toruniu właśnie unieważniło postępowanie.
Łódź: Od sierpnia – modernizacja Przybyszewskiego
798
Zintegrowany transport 1 sierpnia rozpocznie się drugi etap przebudowy ul. Przybyszewskiego w Łodzi. Między Placem Reymonta a ul. Grabową pracownicy wykonawcy zaczną demontaż starego torowiska i jezdni. Ulica po przebudowie ma być gotowa do końca 2023 r.
SULTOF dostarczy automatyczną myjnię taboru kolejowego dla Kolei Małopolskich Sp. z o.o.
293
Biznes Świętujemy kolejny sukces. Miło nam poinformować, że podpisaliśmy z Generalnym Wykonawcą umowę na dostawę myjni taboru kolejowego w ramach zadania inwestycyjnego "Budowa i wyposażenie zaplecza technicznego do obsługi taboru kolejowego".
Toruń zatopi jeden z tramwajów
7,2k
Zintegrowany transport Co dzieje się z toruńskimi tramwajami, gdy zestarzeją się na tyle, że nie mogą już wozić pasażerów? Zwykle trafiają na złom. Jeden z nich będzie jednak służył dalej i to pod wodą. Zakupiło go Centrum Nurkowe Piechcin, by 26 lipca o godz. 10.00 zatopić pojazd w sztucznym zbiorniku, służącym do ćwiczeń miłośnikom podwodnych przeżyć.
Tramwaje Warszawskie przymierzają się do remontu torów na Słomińskiego
938
Zintegrowany transport Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla przebudowy infrastruktury tramwajowej w ul. Słomińskiego od Andersa do mostu Gdańskiego. To element przewidzianej do modernizacji tramwajowej obwodnicy śródmiejskiej.
Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy - Redaktor naczelny portalu Rynek Kolejowy
Wiecej z regionu:
Polska (46250)
Oferty pracy w branżach infrastrukturalnych >