Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

ZUE przebuduje linię Skarżysko-Kamienna – Sandomierz za prawie 0,5 mld zł

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Autor:

Redakcja

Data publikacji:
25-10-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa PKP PLK / ZUE

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
ZUE przebuduje linię Skarżysko-Kamienna – Sandomierz za prawie 0,5 mld zł
fot. PKP PLK
PKP PLK podpisały z firmą ZUE umowę na przebudowę prawie 100 kilometrów torów na linii Skarżysko-Kamienna – Sandomierz w formule „projektuj i buduj”. Prace mają zakończyć się w 2021 r. Inwestycja daje szansę na wznowienie przewozów na trasie z Ostrowca Świętokrzyskiego do Sandomierza.

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały dziś (25 października) umowę z firmą ZUE SA na modernizację linii łączącej Skarżysko-Kamienną z Sandomierzem. To kolejny projekt z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia, który wchodzi w fazę realizacji. – Podpisywana dziś umowa jest kolejnym przykładem na sprawną realizację Krajowego Programu Kolejowego. Zmodernizowana linia łącząca Skarżysko-Kamienną z Sandomierzem to nowe możliwości dla pasażerów – podkreślił wiceminister infrastruktury i budownictwa Andrzej Bittel. Wartość umowy to 465,9 mln zł brutto (378,8 mln zł netto), a realizację prac zaplanowano na lata 2018-2021. W sumie wykonawca ma 39 miesięcy na zrealizowanie inwestycji.

Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej oraz realizacja robót budowlanych linii kolejowej nr 25 na odcinku Skarżysko-Kamienna – Sandomierz. Umowa obejmuje m.in. wykonanie robót branży konstrukcyjnej, inżynieryjnej, budowlanej, torowej, elektrycznej, teletechnicznej i geologicznej. Prace te mają na celu skrócenie czasu jazdy pociągów i przywrócenie jak największej możliwej prędkości ich przejazdu – 120 km/h dla pociągów osobowych i 80 km/h dla towarowych.

Zakres prac na prawie 100-kilometrowym odcinku przewiduje również przebudowę peronów na stacjach i przystankach osobowych, budowę kabli telekomunikacyjnych, wymianę zużytych elementów sieci trakcyjnej i dostosowanie jej do ewentualnych zmian w układzie torowym. Przebudowanych ma zostać 35 peronów, które będą wyższe. Zmienią się stacje: Skarżysko – Kamienna, Wąchock, Starachowice Wschodnie, Kunów, Ostrowiec Świętokrzyski, Bodzechów, Jakubowice, Dwikozy. Również na czternastu przystankach, w tym: Styków Iłżecki, Brody Iłżeckie, Staw Kunowski, Boksycka, Brzustowa Opatowska, Ćmielów, Drygulec.

W ramach modernizacji linii planowana jest wymiana ponad 100 km toru i 25 km sieci trak-cyjnej. Wyremontowanych zostanie 106 obiektów inżynieryjnych, m.in.: 34 mosty i 4 wiadukty drogowe. Poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym zwiększy modernizacja 69 przejazdów. Znaczący wpływ na rozkładowe kursowanie pociągów będzie miała wymiana ponad 100 rozjazdów, istotnych elementów układu torowego na stacjach. Projekt zakłada również zwiększenie przepustowości linii dzięki nowym urządzeniom sterowania ruchem kolejowym oraz modernizacji urządzeń na nastawniach.

Projekt obejmuje także zastosowanie rozjazdów spawanych i optymalizację połączeń rozjazdowych przy wykonaniu niezbędnego remontu, bez konieczności ich wymiany. W ramach realizacji umowy przewidziano też kompleksową wymianę nawierzchni wraz z dostosowaniem liczebności torów na stacjach do prognozowanych potrzeb przewozowych.



Przedsięwzięcie to szansa na przywrócenie regularnego ruchu pasażerskiego z Ostrowca Świętokrzyskiego do Sandomierza. Czas przejazdu szybkich pociągów na tej trasie szacowany jest na ok. 1h 30 min, a na trasie Skarżysko-Kamienna – Ostrowiec Świętokrzyski wyniesie ok. 40 min.

Projekt wpisuje się w tzw. Kolejową Magistralę Wschodnią, która usprawni komunikację między Olsztynem, Białymstokiem, Lublinem, Rzeszowem i Kielcami. To kolejna inwestycja PLK w województwie świętokrzyskim. Na atrakcyjność kolei w regionie wpłynie także planowana modernizacja linii nr 8 na odc. Skarżysko-Kamienna – Kielce – Kozłów. Poprawę skomunikowania regionu z woj. podkarpackim umożliwią także inwestycje na linii nr 25 z Mielca do Dębicy oraz przebudowa trasy Stalowa Wola – Tarnobrzeg / Sandomierz – Ocice / Padew.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5